• شنبه / ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99020603794
  • خبرنگار : 50072

عوارض بیماری کووید-19 کمتر از بیماری سارس است

عوارض بیماری کووید-19 کمتر از بیماری سارس است

ایسنا/خراسان رضوی برخی از بیماران بهبودیافته کووید-19 بعد از درمان، عملکرد ریوی سالمی دارند و این مورد نشان می‌دهد عوارض این بیماری بعد از بهبود کمتر از بیماری سارس در مبتلایان است.

به گزارش چاینا مورنینگ پست، دکتر دیوید هوی شو چونگ محقق هنگ‌کنگی هشدار داد تا زمانی که واکسن کووید-19 تولید شود، هنگ‌کنگ باید با این بیماری مقابله کند زیرا در زمستان احیاء مجدد این ویروس بعید نیست.

هوی، رئیس گروه پزشکی و درمانی دانشگاه چینی گفت: پزشکان بیمارستان پرنس ولز 10 بیمار مرخص شده از این بیمارستان را برای درک عوارض جانبی بیماری کووید-19 موردمطالعه قراردادند و در کمال تعجب مشخص شد، این بیماران هیچ عارضه جانبی بعد از بهبودی نداشتند.

وی گفت: "از بین 70 بیمار تحت درمان در بیمارستان پرنس ولز، حدود نیمی از بیماران بهبود یافتند و 10 بیمار تحت بررسی مجدد قرار گرفتند. آنان عملکرد ریوی طبیعی داشتند و به‌راحتی تنفس می‌کردند."

در تحقیق اوایل ماه مارس بیمارستان پرنسس مارگارت نیز مشخص شد از هر 12 نفر دو تا سه فرد در زمان پیاده‌روی سریع، مشکل تنفسی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: هنوز تحقیقات طولانی‌مدت بیشتری برای شناسایی عوارض کووید-19 لازم است اما در مقایسه با سندرم حاد تنفسی(سارس) در سال 2003 عوارض این بیماری بر مبتلایان کمتر است.

وی در ادامه افزود: با بررسی بیماران بهبودیافته از سارس، بعد از دو سال همچنان عوارض این بیماری در ریه‌ بهبودیافتگان مشهود بود.

اگرچه این بیماری همه‌گیر جدید عوارض کمتری برای بیماران دارد، اما سرعت‌بالای انتقال این ویروس هنوز نگران‌کننده است.

وی هشدار داد: ما شاهد موارد زیاد ابتلا به کووید-19 در سرتاسر جهان هستیم و ممکن است موج دوم ابتلا  در چین نیز رخ دهد، بنابراین باید هوشیار باشیم، تا ماه ژوئن، استرالیا و نیوزیلند ممکن است موارد بیشتری ابتلا  گزارش کنند  و هنگ‌کنگ نیز در ماه دسامبر شاهد موج دوباره این بیماری باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha