• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403041208210
  • خبرنگار : 50558

یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل:

هرچه مشارکت در انتخابات بالاتر باشد، نقش‌آفرینی بین‌المللی کشور قدرتمندتر خواهد بود

هرچه مشارکت در انتخابات بالاتر باشد، نقش‌آفرینی بین‌المللی کشور قدرتمندتر خواهد بود

ایسنا/خراسان رضوی تحلیلگر مسائل بین‌الملل گفت: هرچه حضور و مشارکت مردمی در انتخابات بیشتر باشد، نظام جمهوری اسلامی ایران هم در برخورد با حوادث و تحولات جهانی در جوامع بین‌المللی به صورت جدی‌تر و موثرتر نقش‌آفرینی خواهد کرد.

جعفر قنادباشی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تخصصی‌تر شدن مناظرات در دور دوم انتخابات، در خصوص شرایط قدم گذاشتن به آینده‌ای درخشان در سطح بین‌الملل اظهار کرد: در فضای بین‌الملل کشورها به تناسب توسعه‌یافتگی‌شان دسته‌بندی می‌شوند. از سویی دیگر بحران‌های سیاست خارجی تاثیر زیادی بر گسترش بحران‌های داخلی دارد و بالعکس بحران‌های داخلی می‌تواند سیاست خارجی را دچار دست‌اندازها و مشکلات متقابل کند. تاثیرات متقابل سیاست‌های داخلی و خارجی بر یکدیگر امری جدی است و باید همه در تلاش باشند در داخل پایه‌های سیاست خارجی قوی ایجاد شود تا در مقام اجرا اثرات مفیدی برای جامعه و اقتصاد داخلی کشور بر جای بگذارد.

وی با اشاره به لزوم مشارکت مردمی  به منظور عبور از این بحران‌ها، ادامه داد: حضور مردم لازمه نظام‌هایی مبتنی بر آرا مردمی است. در نظام‌های وابسته به مشارکت مردمی، آرا مردمی ضمانت حیات سیاسی و عامل اصلی پایداری نظام است. هرچه حضور و مشارکت مردمی در انتخابات بیشتر باشد، نظام جمهوری اسلامی ایران هم در برخورد با حوادث و تحولات جهانی در جوامع بین‌المللی به صورت جدی‌تر و موثرتر نقش‌آفرینی خواهد کرد. به نفع تمام مردم کشور است که نظام جمهوری اسلامی پشتوانه‌ای قوی داشته باشد زیرا این گونه است که نظام می‌تواند در معاملات اقتصادی و قراردادهای سیاسی بین‌المللی به طور موثرتر منافعمان را تامین کند.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل ادامه داد: تجربه نشان داده روسای جمهوری که در کشورها با اکثریت آرا انتخاب می‌شوند، در پیشبرد مدیریت امور اجرایی کشور به صورت موثرتر و مفیدتر عمل می‌کنند، چراکه اعتماد به نفس ناشی از حمایت مردمی، موتور محرکه آن‌ها برای اجرای برنامه‌های سیاسی و اقتصادی کشور خواهد بود و عدم برخورداری از یک حمایت گسترده مردمی، ضعف رئیس‌جمهور در راستای تحقق منافع ملی را به دنبال خواهد داشت. لذا حمایت گسترده‌ از یک رئیس‌جمهور اقدامی به نفع تمام آحاد ملت است.

قنادباشی با اشاره به همزمان شدن مناظرات انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران و آمریکا، گفت: مردم ایران از آگاهی سیاسی خوبی برخوردار هستند و نسبت به سرنوشت کشور دغدغه‌مندی خاصی دارند. طبیعتاً همه کسانی که در کشور حضور دارند به طور مستقیم و غیر مستقیم در جریان مناظرات قرار گرفته‌اند. این مناظرات می‌تواند در آگاهی و شناخت مردم از نامزدها و مسائل آینده کشور مفید واقع شود و حضور پرشور آنان در انتخابات و ساختن کشور را به دنبال داشته باشد.

وی اضافه کرد: از سویی دیگر مناظرات بازتابی از آینده کشور در نظر افکار عمومی بین‌الملل است. همان طور که پیداست، جامعه ما با آمریکا متفاوت است و علاوه بر آن دو کشور ایران و آمریکا نیز مسیرهای متفاوتی را پیش‌رو دارند. آمریکایی‌ها در مسیر افول و کاهش قدرت بیشتر هستند و ما در مسیر اقتدار و توانمندی بیشتر قرار داریم. آن‌ها سیر قهقرایی را آغاز کردند و ما سیر پیشرفت و توسعه را در پیش گرفته‌ایم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha