• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403041208242
  • خبرنگار : 30147

نهالستانی که با طرح مردمی پس از ۱۰ سال احیاء شد

نهالستانی که با طرح مردمی پس از ۱۰ سال احیاء شد

ایسنا/خراسان رضوی نهالستان کاظم‌آباد بردسکن که بیش از ۱۰ سال رها شده بود و از آن هیچ استفاده و بهره‌برداری کاملی نمی‌شود، به کمک همکاران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان فعال شد.

حمیدرضا اقبالی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن در حاشیه بازدید فرماندار از نهالستان کاظم‌آباد این شهرستان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: نهالستان کاظم‌آباد شهرستان بردسکن به برکت طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال فعال شده است.

وی وسعت این نهالستان را حدود ۸۰ هکتار اعلام کرد و افزود: این منطقه ایستگاه تثبیت شن و بیابان‌زدایی است که ۵ هکتار آن نیز فنس کشی شده و تبدیل به تولید نهال و نهالستان شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن با اشاره به اینکه در نهالستان کاظم‌آباد شهرستان بردسکن گونه‌های بیابانی مانند آتریپلکس، تاغ و همچنین گونه‌های جنگلی مانند سنجد و بنه تولید می‌شود، گفت: این نهالستان به قطب تولید نهال در منطقه تبدیل شده است.

وی با تقدیر از اقدامات صورت گرفته برای بهره‌برداری مناسب از این نهالستان بیان کرد: گرچه این نهالستان ۱۰ سال رها شده بود، اما اکنون به الگویی برای سایر شهرستان‌ها و سایر قسمت‌ها تبدیل شده است.

اقبالی همچنین از فعال شدن چاه آب نهالستان کاظم‌آباد خبر داد و گفت: اکنون در این نهالستان تولید نهال انجام می‌شود، ضمن اینکه بیشترین کاشت در طرح یک میلیارد نهال در سال اول مربوط به شهرستان بردسکن بوده است.

وی ادامه داد: به دلیل اقدامات ترویجی بسیار خوبی که در بردسکن انجام شده این شهرستان به الگویی برای استان و کشور تبدیل گردید که جای تقدیر از همکارانم دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن همچنین بر فرهنگ‌سازی بیشتر در حوزه منابع طبیعی تأکید کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم در راستای ترویج و فرهنگ‌سازی و حفاظت و نگهداری اراضی ملی و منابع طبیعی بیش از این کوشا باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha