• پنجشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403041409611
  • خبرنگار : 50972

مدیرکل فرهنگی و تربیتی دانشگاه فرهنگیان:

آموزش‌های قرآنی دانشگاه فرهنگیان تاثیر بسزایی در عملکرد دانشجویان دارد

آموزش‌های قرآنی دانشگاه فرهنگیان تاثیر بسزایی در عملکرد دانشجویان دارد
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل فرهنگی و تربیتی دانشگاه فرهنگیان گفت: باتوجه به اینکه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان معلمان آینده هستند، از این لحاظ تفاوت بسیاری با دیگر دانشگاه‌ها دارند، بنابراین آموزش‌های قرآنی دانشگاه فرهنگیان تأثیر بسزایی در عملکرد و رویه دانشجویان دارد.

سیده‌ فاطمه موسوی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان با هدف ایجاد انس و الفت بیشتر برای دانشجویان و اساتید با قران و سیره معصومین(ع) و همچنین اعطای اخلاق، ایمان و بصیرت دینی دانشجومعلمان هرساله برگزار می‌شود.

موسوی تصریح کرد: باتوجه به اینکه دانشگاه فرهنگیان در تمامی استان‌های کشور، پردیس دارد و این مسابقات برای دانشجومعلمان تمام کشور برگزار شده است این دوره از مسابقات جشنواره کشوری محسوب می‌شود، اما مسابقات ملی، مسابقاتی است که طی آن برگزیدگان دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت علوم، دانشگاه آزاد، دانشگاه علمی کاربردی، وزارت بهداشت، دانشگاه علوم و معارف اسلامی، دانشگاه پیام‌نور و دانشگاه فرهنگیان، به رقابت می‌پردازند.

وی عنوان کرد: حدود ۱۲ هزار نفر از سراسر ایران در این مسابقه شرکت کرده‌ و در ۹ بخش متفاوت، به رقابت پرداخته‌اند. بخش‌های مسابقه دانشگاه فرهنگیان شامل بخش‌های آوایی، معارفی، هنری، ادبی، فناوری، پژوهشی، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و نوآفرینی قرآن می‌شود و هر بخش دارای رشته‌های متعددی است و به عنوان مثال بخش آوایی، رشته‌های تحقیق، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و .. را شامل می‌شود.

موسوی ادامه داد: برخی از رشته‌های مسابقات تنها ویژه دانشگاه فرهنگیان است، زیرا این دانشگاه سعی دارد برخی از توانمندی‌های دانشجومعلمان را تقویت کند، به عنوان مثال رشته فن‌بیان یکی از رشته‌هایی است که تنها برای دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود، همچنین در جشنواره ملی رشته تواشیح بانوان وجود ندارد، اما دانشگاه فرهنگیان به صورت اختصاصی این رشته را برگزار می‌کند. به صورت کلی سالانه ۴۰ رشته توسط جشنواره ملی ابلاغ می‌شود، اما دانشگاه فرهنگیان طی ۲ سال اخیر هشت رشته دیگر به جز ابلاغیه جشنواره ملی را در خود جای داده است.

 وی گفت: باتوجه به اینکه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان معلمان آینده هستند، از این لحاظ تفاوت بسیاری با دیگر دانشگاه‌ها دارند، بنابراین آموزش‌های قرآنی دانشگاه فرهنگیان تأثیر بسزایی در عملکرد و رویه دانشجویان دارد. کارنامه فرهنگی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اهمیت بسیاری دارد و آن‌ها با فعالیت‌های متعدد، عملکرد خود را در این کارنامه ثبت می‌کنند که این کارنامه در آینده هم برای خود معلمان و هم برای مدارس کاربرد و در رتبه‌بندی آن‌ها تأثیر بسزایی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha