• پنجشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403041409614
  • خبرنگار : 50972

قائم مقام ستاد عالی سی‌ و چهارمین جشنواره قرآن و عترت خبر داد

رقابت ۱۲ هزار دانشجو معلم در سی‌وچهارمین جشنواره قرآن و عترت

رقابت ۱۲ هزار دانشجو معلم در سی‌وچهارمین جشنواره قرآن و عترت

ایسنا/خراسان رضوی قائم مقام ستاد عالی سی‌ و چهارمین جشنواره قرآن و عترت گفت: ۱۲ هزار دانشجو در این جشنواره در ۹ بخش آوایی، معارف، فناوری، هنری، ادبی، پژوهشی، نوآوری قرآنی، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه از ۳۱ استان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

حمیدرضا ابراهیمی امروز ۱۴ تیر، در اختتامیه سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: ۲۱ هزار دانشجو معلم در ابتدای دهه ۹۰ مشغول به تحصیل بودند که در سال ۱۳۹۴، این تعداد به ۴۰۰۰ نفر کاهش یافت. با ورود مقام معظم رهبری و با هدایت‌های شهید رئیسی، این مسیر احیا شد و هرگاه کار دانشگاه فرهنگیان به شهید رئیسی می‌رسید، ایشان با تمام وجود پای کار بودند.

وی بیان کرد: روز دهم اردیبهشت آخرین جلسه دیدار شهید رئیسی با معلمان بود. زمانی که متوجه شدند مشکلاتی در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد، تمام برنامه‌های خود را لغو کرده و ۲ تا ۳ ساعت پای کار حل مسائل دانشگاه فرهنگیان می‌نشستند. با شهادت ایشان دانشگاه فرهنگیان یکی از بزرگترین پشتوانه‌های تاریخی خود را از دست داد. امیدواریم این مسیر خدمت، شجاعت و ولایت پذیری با انتخاب مردم از روز شنبه نیز ادامه پیدا کند.

قائم مقام ستاد عالی سی‌ و چهارمین جشنواره  قرآن و عترت گفت: رضا اسم با مسمای امام هشتم است که هر کسی در عالم هستی خوشی به دست می‌آورد از وجود و دستان با برکت ایشان کسب کرده و ان‌شاالله شما معلمین که در محضر امام مهربانی و رافت قرار دارید، این علم و محبت برگرفته از حرم امام رضا(ع) را از حرم ایشان و مشهد به کلاس‌های درس و تمام ۳۵ سال خدمت خود امتداد دهید.

ابراهیمی درمورد سی‌وچهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجو معلمین دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: ۱۲هزار دانشجو در این جشنواره در ۹ بخش آوایی، معارف، فناوری، هنری، ادبی، پژوهشی، نوآوری قرآنی، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه از ۳۱ استان با یکدیگر به رقابت پرداختند و امروز در بخش اختتامیه از نفرات برگزیده این ۹ بخش تقدیر خواهد شد و پس از آن منتخبین به مرحله ملی رفته و با سایر نخبگان قرآنی و پویندگان مسیر اهل بیت(ع) به رقابت خواهند پرداخت.

رقابت ۱۲ هزار دانشجو معلم در سی‌وچهارمین جشنواره قرآن و عترت

حبیب‌الله تقی‌پور، رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در ادامه اظهار کرد: حضرت امام رضا(ع) فرمودند «مؤمن واقعی کسی است که سه خصلت در او باشد؛ سنّتی از پروردگارش و سنّتی از پیامبرش و سنّتی از امامش. امّا سنّت پروردگارش، پوشاندن راز و عیب دیگران است، امّا سنّت پیغمبرش، مدارا و نرم رفتاری با مردم است و سنّت امامش، صبر کردن در زمان تنگدستی و پریشان‌حالی است».

وی ادامه داد: هر زائری که به این قطعه بهشتی وارد می‌شود، خود علی بن موسی الرضا(ع) در برابر زائر خود قامت راست کرده و پذیرای ایشان هستند و از طرفی در این مجلس نورانی باید یاد کنیم از۵۰۰۰ شهید معلم، ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و شهدای خدمت به‌ خصوص رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی که در زمان کمتر از ۳ سال خدمات بسیار گسترده‌ای به مردم ارائه کردند. 

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی خطاب به مهمانان و منتخبین قرآنی حاضر در جلسه گفت: اگر در این چند روز که مهمان مشهدالرضا بودید، خوشی دیدید از وجود حضرت بوده و اگر کمبودی احساس کردید، از نقص کار ما خدام بوده که ان‌شاالله در سال‌های آینده نقص‌های خود را در مسیر خدمت به شما مهمانان عزیز جبران خواهیم کرد.

تقی‌پور عنوان کرد: فردی که به زیارت امام رضا(ع) می‌آید، تمام گناهان او بخشیده شده و حتی لباس و وجود ایشان برکت و شفاعت می‌شود. اگر به زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) بروید و گرد و غبار حریم بر شما بنشیند، آن لباس شفادهنده است. پس از زیارت حریم علی‌ بن موسی الرضا(ع) برکت در کار زائر ساری و جاری می‌شود و خوشا به حال افرادی که پس از زیارت امام هشتم عهدی را با ایشان محکم می‌بندند.

وی ادامه داد: برای مهمانان حاضر در جمع هدیه‌ای از معاونت فرهنگی درنظر گرفته شده که از هر استان یک نفر به قید قرعه توسط مسئولین خود انتخاب و کمک هزینه سفر کربلا به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

گفتنی است در انتهای جلسه از منتخبین برگزیده در مسابقات قرآن و عترت تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha