• دوشنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98121914650
  • خبرنگار : 50034

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان همدان:

از امروز نمازجماعت در مساجد همدان اقامه نمی‌شود

از امروز نمازجماعت در مساجد همدان اقامه نمی‌شود

ایسنا/همدان مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان همدان گفت: برگزاری نمازجماعت مساجد از امروز به علت شیوع گسترده کروناویروس تا اعلام وضعیت سفید از طرف مراکز بهداشتی تعطیل است.

حجت الاسلام محمدرضا محمدی‌پیام در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح وضعیت مساجد و برگزاری نمازجماعت در ایام شیوع کروناویروس اظهار کرد: با توجه به گزارش های رسیده از آمار ابتلا به کروناویروس، حساسیت های موجود در جامعه و همفکری مسئولان استانی، مراکز بهداشتی و نماینده ولی فقیه در استان از امروز نمازجماعت در مساجد همدان برگزار نمی شود.

وی افزود: مساجد به مدت ۳۰ دقیقه بعد از اذان باز هستند تا افرادی که شرایط نماز خواندن در محیط دیگر را ندارند، نماز خود را به صورت فرادا در مساجد اقامه کنند.

محمدی‌پیام با بیان اینکه فاصله تنفسی و ایمنی برای جلوگیری از منتقل شدن کروناویروس از فرد آلوده به فرد سالم دو متر اعلام شده است، ادامه داد: در نمازجماعت  افراد باید کنار هم باشند که احتمال ابتلا به کروناویروس وجود دارد بنابراین تا اعلام وضعیت سفید از طرف مراکز بهداشتی نمازجماعت در مساجد استان همدان تعطیل است.

وی درباره ضدعفونی کردن مساجد بیان کرد: هیئت امنای مساجد باید نامه ای با مهر مسجد به مرکز رسیدگی به امور مساجد استان همدان مستقر در دفتر امام جمعه همدان واقع در ضلع شرقی بلوار مفتح تحویل دهند و حواله ای برای مواد ضدعفونی کننده دریافت کنند سپس به اداره صنعت، معدن و تجارت استان مراجعه کرده و این مواد را تحویل بگیرند.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان همدان با تأکید بر اینکه مساجدی که توان ضدعفونی کردن ندارند، باید بسته باشند، گفت: کروناویروس شش تا هفت ساعت بر روی سطوح و فرش ها زنده می ماند که با توجه به فاصله زمانی بین اذان صبح، ظهر و مغرب نیازی به شستشوی فرش ها نیست.

محمدی‌پیام با تأکید مجدد بر رعایت نکات بهداشتی در مساجد اظهار کرد: مردم برای قرائت دعای کمیل و دعای ندبه از رسانه های استانی استفاده کنند همچنین خواندن دعای هفتم صحیفه سجادیه به ویژه توسط جوانان برای رفع بلا توصیه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha