• چهارشنبه / ۷ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98120705455
  • خبرنگار : 50034

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان خبر داد

ایستگاه سیاه‌دره نهاوند با ۲۳۰ میلی‌متر رکورددار بارش‌ها

ایستگاه سیاه‌دره نهاوند با ۲۳۰ میلی‌متر رکورددار بارش‌ها

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: طی ۳۴ ساعت گذشته به طور میانگین در استان همدان ۸۲ میلی‌متر بارش ثبت شده است.

منصور ستوده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بیشترین میزان بارندگی تجمعی در ۳۴ ساعت گذشته در ایستگاه سیاه‌دره نهاوند با ۲۳۰ میلی‌متر بوده و کمترین میزان بارش با ۳۱ میلی‌متر مربوط به گرمک رزن است.

وی با اشاره به بارش بیش از ۱۰۰ میلی‌متر در برخی از شهرهای استان، تصریح کرد: ایستگاه وسج و وراینه نهاوند با ۱۰۰ و ۱۳۶ میلیمیتر، پیهان ملایر ۱۱۳ میلیمتر، سرابی و خیرآباد تویسرکان به ترتیب ۱۱۰ میلیمتر و  ۱۲۸ میلیمتر، باباپیرعلی تویسرکان ۱۰۶ میلیمتر، رسول‌آباد بهار ۱۶۳ میلی‌متر و خسروآباد اسدآباد ۱۲۱ میلیمتر در ۳۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارش را داشته اند.

ستوده با بیان اینکه سد اکباتان ۷۵ میلیمتر بارش داشته است، افزود: در ایستگاه شهر همدان نیز ۷۱ میلیمتر بارش رخ داده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان ادامه داد: از ابتدای سال آبی تاکنون در ۲۸ ایستگاه استان همدان ۲۸۳ میلیمتر بارندگی تجمعی رخ داده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۰ درصدی و نسبت به میانگین بلندمدت افزایش ۴۸ درصدی دارد.

وی از افزایش حجم آب سداکباتان خبر داد و گفت: در حال حاضر حجم سد اکباتان ۱۶.۸ میلیون مترمکعب است که در بارش های اخیر دو میلیون مترمکعب افزایش داشته است.

ستوده با اشاره به اینکه سد کلان ملایر نیز در حال حاضر دارای ۴۶.۸ میلیون مترمکعب آب است، بیان کرد: سد سرابی تویسرکان ۷.۱ میلیون مترمکعب، سد شنجور درگزین ۲.۲ میلیون مترمکعب، شیرین‌سو ۳.۷ میلیون مترمکعب و آبشینه ۳.۷ میلیون مترمکعب آب دارد.

وی با بیان اینکه امسال ۱۵۴ کیلومتر از رودخانه های استان لایروبی شده است، یادآور شد: با توجه به اینکه ۱۵۴ کیلومتر از رودخانه های استان لایروبی شده است، اکثر رودخانه ها سیلاب را عبور دادند و فقط در شهرستان نهاوند به علت انسداد در دهانه پل‌ها آبگرفتگی ایجاد و به روستاهای لیلان و عسگرآباد وارد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان اظهار کرد: شب گذشته تیمی از مدیریت بحران استان همدان به شهرستان نهاوند رفته و از محل‌های حادثه خیز بازدید شد و خوشبختانه با دستگاه ها و ماشین آلات آبگرفتگی این مناطق برطرف شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha