• پنجشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۸:۵۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403040704579
  • منبع : بازار

برق مصرفی کولر گازی در سال ۱۴۰۳

برق مصرفی کولر گازی در سال ۱۴۰۳

یکی از مهمترین معیار های انتخاب یک کولر گازی عالی، طراحی زیبا و شیک آن است. این کولر باید قادر باشد تا در کمترین زمان ممکن، عملکرد سرمایشی و گرمایشی خوبی ارائه دهد و مصرف انرژی پایینی داشته باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از جنرال گلد، همچنین، باید توانایی کار در شرایط آب و هوایی مختلف را داشته باشد بدون اینکه عملکرد آن تحت تأثیر قرار گیرد. کولرگازی های جنرال در این زمینه پیشرفت ‌های قابل توجهی داشته اند کیفیت بسیار خوبی دارند.

کولر های اینورتر آغازگر دوره جدیدی در تولید انواع کولر ها هستند. خرید این دسته از کولر ‌ها از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است. اگرچه قیمت این نوع اسپلیت‌ ها نسبت به کولرهای گازی معمولی بالاتر است، اما با بهینه ‌سازی مصرف برق و کاهش استهلاک دستگاه در طول یک سال، هزینه اضافی خرید را جبران میکند.

مصرف برق کولر گازی چقدر است؟

یکی از سوالات رایج خریداران کولر گازی، میزان آمپر مصرفی این محصولات در توان‌ های مختلف است. کولر های گازی به دو دسته کلی T۱ و T۳ تقسیم می ‌شوند. نوع T۱ برای مناطق با آب و هوای معتدل طراحی شده‌اند، در حالی که نوع T۳ برای مناطق حاره ‌ای و گرم و خشک مناسب است.

آمپر مصرفی کولر گازی های اینورتر 

  1. کولر گازی ۱۲۰۰۰ ، ۵ آمپر
  2. کولر گازی ۱۸۰۰۰ ، ۷ آمپر
  3. کولر گازی ۲۴۰۰۰ ، ۸ آمپر
  4. کولر گازی ۳۰۰۰۰ ، ۱۰ آمپر

اگر در ماطق جنوبی و گرم خشک کشور زندگی می کنید  مناسب ترین گزینه برای شما کولر های گازی از نوع T۳  می باشد که به کمپرسور های پیستونی یا موتور سنگین معروف هستند. لازم به ذکر است که میزان مصرف آمپر کمپرسور های پیستونی تقریبا دو برابر کمپرسور های روتاری است.

برق مصرفی کولر گازی در سال ۱۴۰۳

مصرف برق کولر گازی چند وات است؟

افرادی که قصد خرید کولرگازی را دارند عمدتا یک سوال در ذهن خود دارند که هزینه برق مصرفی آن چقدر خواهد بود. اگر شما هم قصد خرید کولر را دارید نگران هزینه برق مصرفی آن هستید، توصیه می‌کنیم این مطلب را مطالعه کنید تا علاوه بر این از شرایط خرید و سفارش بهترین کولر جنرال مطلع شوید. با این کار، می‌توانید از میزان برق مصرفی کولر گازی مورد نظر خود مطلع شوید و گزینه مناسبی را برای خرید انتخاب کنید.

برق مصرفی کولر گازی در سال ۱۴۰۳

منظور از کیلو وات ساعت چیست؟

اگر یک دستگاه برقی با توان ۱۰۰۰ وات به مدت یک ساعت روشن باشد، میزان برق مصرفی آن برابر با یک کیلو وات ساعت خواهد بود. به عنوان مثال، اگر در مدت زمان یک ساعت ۱۰ لامپ ۱۰۰ وات روشن باشد، مصرف برق آنها معادل یک کیلووات ساعت است و در این صورت کنتور برق یک شماره اضافه می ‌کند. بنابراین، اگر یک کولر گازی با توان ۲۰۰۰ وات را به مدت یک ساعت روشن کنیم، مصرف برق آن نیز یک کیلووات ساعت خواهد بود. هر شماره‌ ای که روی کنتور برق ثبت می ‌شود، نشان ‌دهنده مصرف یک کیلووات ساعت برق است.

توان مصرفی کولر گازی بستگی به نوع آن دارد و ممکن است با تغییر نوع کولر گازی افزایش یا کاهش یابد. یکی از عوامل مؤثر بر توان مصرفی کولر گازی، نوع کمپرسور و ظرفیت کولر گازی است. کولر گازی ‌هایی با ظرفیت ‌های ۹۰۰۰، ۱۲۰۰۰، ۱۸۰۰۰، ۲۴۰۰۰ یا ۳۰۰۰۰ وات، بسته به ظرفیت خود، میزان توان مصرفی متفاوتی دارند. هرچه ظرفیت کولر گازی بیشتر و موتور آن قوی ‌تر باشد، مصرف وات آن نیز بالاتر خواهد بود.

کولرهای گازی با ظرفیت ۱۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ وات، با موتورهای روتاری، توان مصرفی استانداردی بین ۴۱۰۰ تا ۲۶۴۰۰ وات دارند. این ارقام نشان می ‌دهد که هرچه ظرفیت و قدرت موتور کولر گازی بیشتر باشد، مصرف برق آن نیز افزایش می ‌یابد.

 توان مصرفی برق کولر گازی ۲۴۰۰۰

یک اسپلیت یونیت ۲۴۰۰۰ (بی تی یو در ساعت) معمولی به طور متوسط ۲.۵ کیلووات ساعت برق مصرف می ‌کند. اگر این دستگاه روزانه ۱۰ ساعت روشن باشد، مصرف برق روزانه آن به ۲۵ کیلووات ساعت می ‌رسد و در صورت استفاده به مدت یک ماه، مصرف برق آن ۷۵۰ کیلووات ساعت خواهد بود.

طبق اعلام شرکت برق و با توجه به جدول پلکانی، حتی اگر هیچ وسیله مصرفی دیگری روشن نباشد، این میزان مصرف که بیش از ۶۰۰ کیلووات ساعت است، با نرخ ۲۱۰۰ ریال (معادل ۲۱۰ تومان) به ازای هر کیلو وات ساعت محاسبه می‌ شود. بنابراین، هزینه مصرف برق ماهیانه این دستگاه حدود ۱۵۷۵۰۰ تومان خواهد بود.

نتیجه گیری

در این مطلب درباره هزینه برق مصرفی کولرگازی صحبت کردیم و گفتیم که کولر هایی که ظرفیت کمتری دارند هزینه کمتری هم دارند. برای مثال برق مصرفی کولر های ۱۲ هزار نسبت به ۳۰ هزار کمتر و مقرون به صرفه تر است. اگر شما هم قصد خرید کولر گازی با کیفیت بالا و مصرف برق بهینه را دارید پیشنهاد ما به شما کولرگازی های generalgold  است که شما برای خرید می توانید به نمایندگی رسمی آن یعنی فروشگاه جنرال گلد مراجعه کنید و محصول مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha