• یکشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۷:۰۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91110805307
  • خبرنگار : 71461

/کنفرانس وحدت اسلامی/

فیروزآبادی: نقشه راه وحدت اسلامی پرهیز از تفرقه و تاکید بر اشتراکات است

فیروزآبادی: نقشه راه وحدت اسلامی پرهیز از تفرقه و تاکید بر اشتراکات است

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نقشه راه وحدت اسلامی پرهیز از تفرقه و تاکید بر اشتراکات است و همین مفاهیم در کتب مرجع اهل سنت نیز آمده است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نقشه راه وحدت اسلامی پرهیز از تفرقه و تاکید بر اشتراکات است و همین مفاهیم در کتب مرجع اهل سنت نیز آمده است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرلشکر فیروزآبادی در بیست و ششمین کنفرانس بین المللی وحت با ارائه مقاله‌ای با عنوان «وحدت اسلامی، چشم‌انداز عزت باشکوه مسلمانان»، اظهار کرد: وحدت از مهم‌ترین اصول و برنامه‌های دین اسلام است و وحدت باعث بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان می‌شود و الگوی وحدت اسلامی ما برای جهان امروز نهضت امام خمینی و انقلاب ایران است.

وی خاطرنشان کرد: ولی امر مسلمین جهان رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر کسی کلامی بگوید که باعث تفرقه بین مسلمانان شود، بدانید یا جاهل است یا از کسانی است که می‌خواهد بین مسلمانان تفرقه بیندازد.

وی در ادامه با بیان این‌که «در این مقاله عوامل اساسی برای وحدت اسلامی را جمع کرده‌ام» گفت: 15 عامل برای وحدت قابل شمردن است. 1- قرآن حکیم، 2- پیامبر اکرم (ص) و سنت نبوی 3- محبت اهل بیت 4- قبله 5-ایمان به خداوند 6- امت واحده 7- مهدویت و موعودگرایی 8- مسجد و نماز جمعه و جماعت 9- مناسک حج ابراهیمی 10- گفت‌وگوی نیکو و معاشرت مسلمانان شیعه و سنی 11- شناخت و الفت شیعه و سنی برای عمل به فروعات دینی 12- جهاد و تبرا بر دشمنان اسلام 13- وجود آشتی و همگرایی 14- حرمت 15- افشای کانون‌های صهیونیستی و جاهلان افتراق دینی.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: قرآن کتاب واحد است و همان کتابی است که خلیفه سوم جمع‌آوری و به تایید حضرت علی (ع) رسانده است. حب اهل بیت نیز در بین اهل سنت وجود دارد به طوری که امام جمعه دبی در عصر حاضر می‌گوید، به نظر من بعد از قرآن حب اهل بیت بهترین پیوند دهنده قلب‌های مومنین است.

وی در ادامه با اشاره به مهدویت و موعودگرایی گفت: این باور به قدری مسلم است که جزو عقاید انکارناپذیر شیعه و سنی است. گفت‌وگوی نیکوی شیعه و سنی جزو عوامل وحدت محسوب می‌شود.

وی در پایان گفت: جهاد و تبرا از دشمنان دین اسلام از عوامل دیگر وحدت است. رهبر، وحدت را یک امر ضروری بیان می‌کند و باید بین تمام فرق و مذاهب اسلامی هماهنگی وجود داشته باشد و باید به این کشتار همدیگر پایان دهیم و در جهت وحدت اسلامی، تلاش بیشتری کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha