• یکشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۶:۵۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91110805298
  • خبرنگار : 71461

/کنفرانس وحدت اسلامی/

وزیر ارشاد: پیامبر دائما تفرقه و اختلاف بین مسلمانان را نفی می‌کرد

وزیر ارشاد: پیامبر دائما تفرقه و اختلاف بین مسلمانان را نفی می‌کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کسانی هستند که متاسفانه می‌خواهند ما را از مسیر وحدت بیرون کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کسانی هستند که متاسفانه می‌خواهند ما را از مسیر وحدت بیرون کنند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدمحمد حسینی در بیست و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی با تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: وجود پیامبر مهر و رحمت سراسر عشق و دوستی است و پیامبر محور وحدت و انسجام بین مسلمانان سراسر جهان است و تمامی پیامبران آمدن او را مژده داده بودند، پیامبری که رسالت او جهانی می‌شود.

وی افزود: پیامبر منادی وحدت است و دائما تفرقه و دودستگی و اختلاف بین مسلمانان را نفی کرد. پیامبر همه را دعوت به همبستگی و هم‌گرایی می‌کرد. اگر ما معتقدیم که پیرو او هستیم، تفرقه و نفاق دیگر معنی ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که «کسانی هستند که متاسفانه می‌خواهند ما را از مسیر وحدت بیرون کنند» خاطرنشان کرد: برخی از دولت‌های منطقه در جهت اهداف آنها گام برمی‌دارند. در گذشته کسانی همچون شیخ محمد عبدو، آیت‌الله بروجردی و امثال اینها ندای همبستگی را سر دادند و در عصر ما امام خمینی منادی وحدت بوده و این پرچم را مقام معظم رهبری در دست نگه داشته است و شخصیت‌هایی همواره در جهت ایجاد وحدت کمک کرده‌اند که امروز شاهد تجلیل از یکی از آنها (آیت‌الله تسخیری) بودیم که حرکت‌های آنها غیرقابل جبران است.

وی با بیان این‌که «در عصر حاضر شاهد قرآن‌سوزی هستیم و یا با فرهنگ و فیلم می‌خواهند فرهنگ اسلامی را از بین ببرند» گفت: اسلام‌ستیزی دلایلی دارد. وقتی آنها رشد و بالندگی اسلام را می‌بینند، دچار ترس و وحشت می‌شوند. اواخر قرن 20 وقتی هویت خود را بازیابی کردیم به ویژه با پیروزی انقلاب اسلامی که شاهد احیای اسلام هستیم، آنها به بهانه‌های مختلف هجمه‌های خود را روی اسلام زیاد کردند و اسلام را به عنوان خطر برای مردم خود مطرح کردند. متاسفانه برخی از افراد هم به این کار آنها دامن زده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: مکاتب دیگری در دنیا وجود دارد ولی آنها با آن مکاتب مشکلی ندارند و مشکل آنها با اسلام این است که اسلام دین را یک بحث فردی تلقی نمی‌کند بلکه در بحث سیاست، اقتصاد و همه امور جایگاه خاصی دارد و آنها توان خود را به کار برده‌اند تا بتوانند در جهان اسلام تفرقه بیندازند.

وی در پایان گفت: عقلانیت و وحدت باید به جهان اسلام معرفی شود. در جمهوری اسلامی اقدامات به روزی انجام شده حتی در فضای مجازی، اقداماتی را انجام داده‌ایم تا چهره درست اسلام را به غرب بشناسیم و نظام سرمایه‌داری را به چالش بکشانیم و امیدوارم این نشست‌ها، راهکارهای مناسبی برای تحقق وعده الهی باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha