• یکشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۷:۳۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91110805322
  • خبرنگار : 71461

/کنفرانس وحدت اسلامی/

سیدعلی فضل‌الله: برای وحدت جامعه اسلامی باید اختلافات را کنار گذاشت

سیدعلی فضل‌الله گفت: علمای ما باید با هم هماهنگ باشد تا امور را درست مدیریت کنند.

سیدعلی فضل‌الله گفت: علمای ما باید با هم هماهنگ باشد تا امور را درست مدیریت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی فضل‌الله از علمای لبنان در کنفرانس وحدت اسلامی با بیان این‌که «تمام مسلمانان باید برای رهایی از مشکلات وحدت داشته باشند» اظهار کرد: ما باید اشکالات را برطرف کنیم و در رفتار خود تجدیدنظر داشته باشیم. در جامعه اسلامی دو گروه همواره می‌توانند جامعه را اصلاح کنند (خلفا و علما).

وی خاطرنشان کرد: زمانی که علما عمل درستی داشته باشند و منافع شخصی خود را کنار بگذارند و عدالت را در نظر بگیرند، باعث می‌شود که انسان‌ها این عدالت را ببینند و خود آنها آگاهانه با مسائل برخورد کنند. این اختلافات موجود گاهی براساس جهل است و علمای ما باید با هم هماهنگ باشد تا امور را درست مدیریت کنند.

وی با بیان این‌که «برای ایجاد وحدت باید از عمل شروع کنیم» گفت: علما خود شاهد این اختلافات هستند و برای وحدت جامعه اسلامی باید اختلافات را کنار گذاشت. مسلمان کسی است که مسلمان دیگر از دست زبان و عمل او در امان باشد. ما در هر مدرسه، دانشگاه و سازمان فرهنگی و اجتماعی باید به صورت جدی در مورد وحدت بحث و بررسی داشته باشیم و وحدت در تمامی زمینه‌ها، نقش داشته باشد.

به گزارش ایسنا، رییس جماعات علمای عراق نیز در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با بیان این‌که «کشورهای اروپایی می‌خواهند با اختلاف و نفاق جهان اسلام را از پویایی بازدارند» اظهار کرد: یک خطر بزرگی که کشورهای اسلامی را تهدید می‌کند، اختلافاتی است که کشورهای اروپایی بین مسلمانان می‌اندازد.

وی ادامه داد: باید مراقب باشیم که این حیله و نیرنگ آنهاست و طائفه‌گرایی در بین مسلمانان به وجود نیاید که اگر به وجود بیاید، آتشی به پا می‌شود که خاموش کردن آن کار ساده‌ای نیست.

رییس جماعات علمای عراق در ادامه با بیان این‌که «یکسری از افراد می‌خواهند بین شیعه و سنی اختلاف بیندازند» گفت: اگر می‌خواهی کاری بکنی نباید شعاری غیرمسوولانه داشته باشی. باید در برابر همه چیز مسوولانه عمل کنیم و شیعه و سنی هم ندارد. همگی باید شعار انسجام و همبستگی سر دهیم. من در اینجا از تمام مردم عراق و مسلمانان می‌خواهم در برابر چنین شعله‌هایی که غرب می‌خواهد به پا کند، مقاوم بایستد و در عراق باید عقلانیت و منطق حرف اول را بزند و احساس مسوولیت داشته باشیم.

وی در پایان گفت: باید بدانیم آمریکا و مزدوران آمریکا همواره می‌خواهند تفرقه بیندازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha