• یکشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91110804977

/کنفرانس وحدت اسلامی/

مفتی اعظم تونس: دین اسلام تهدیدی علیه ادیان دیگر نیست

مفتی اعظم تونس گفت: ما باید همگان بر وحدت اسلامی تاکید کنیم و بدانیم که دین‌مان طرفدار وحدت است و از قرآن باید تدبیر و الگو بگیریم.

مفتی اعظم تونس گفت: ما باید همگان بر وحدت اسلامی تاکید کنیم و بدانیم که دین‌مان طرفدار وحدت است و از قرآن باید تدبیر و الگو بگیریم.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شیخ عثمان بطیخ در بیست و ششمین کنفرانس وحدت مذاهب اسلامی، اظهار کرد: همه ما باید بر وحدت اسلامی تاکید کنیم چرا که تنها راه موفقیت مسلمانان همین است.

وی افزود: قبل از اسلام همه جهان در تاریکی به سر می‌بردند، ولی قرآن به عنوان نوری برای ما آمد و اسلام اصولی چون وحدت را زنده کرده و رسول اکرم(ص) باعث نجات بشریت شد و ما در چنین روزی باید به پیروی از وی بازگشته و عهدی جدید با ایشان برقرار کنیم.

مفتی اعظم تونس اظهار کرد:‌ اسلام طرفدار وحدت و حلم است و قرآن کتابی است که ما باید از آن الگو گرفته و تدبیر اتخاذ کنیم و نباید تنها برای تبرک به آن مراجعه کنیم.

بطیخ اظهار کرد: قرآن تهدیدی علیه کتاب‌های دیگر نیست بلکه این کتاب الهی و دین اسلام رحمتی برای تمام جهانیان هستند.

وی اظهار کرد:‌ قرآن از ما می‌خواهد که با اخلاق خود بر جهان مسلط باشیم.

به گزارش ایسنا، در این کنفرانس محمد عثمان صالح رییس هیات علمای سودان نیز به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: ما موظف به پیگیری و تحکیم روابط اسلامی و مقابله با دشمنان خود در این عرصه هستیم.

رییس هیات علمای سودان گفت: ما باید مسائل تلخ تاریخی را فراموش کرده و در پی تحکیم روابط میان کشورهای اسلامی باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha