• یکشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91110804980

/کنفرانس وحدت اسلامی/

مفتی اعظم سوریه: برخی از کشورهای اسلامی را از یاد برده‌ایم

مفتی اعظم سوریه با بیان این‌که «برخی از کشورهای اسلامی را از یاد برده‌ایم» گفت:‌ آیا می‌دانید که هم اکنون وضعیت کشورهای اسلامی مانند سومالی،‌ سودان، تونس،‌ مصر و لیبی به چه صورت است؟

مفتی اعظم سوریه با بیان این‌که «برخی از کشورهای اسلامی را از یاد برده‌ایم» گفت:‌ آیا می‌دانید که هم اکنون وضعیت کشورهای اسلامی مانند سومالی،‌ سودان، تونس،‌ مصر و لیبی به چه صورت است؟

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، احمد بدرالدین حسون در بیست و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی، با تبریک سالروز تولد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) گفت:‌ امام صادق(ع) شخصیتی هستند که به وسیله ایشان امت اسلامی به وحدت رسیدند.

وی اظهار کرد: ما در حال حاضر در مرحله‌ای بسیار خطرناک قرار داریم که در آینده باید نسبت به رفتار خود در این برهه به تاریخ پاسخگو باشیم.

وی با بیان این‌که «برخی از کشورهای اسلامی را از خاطر برده‌ایم» گفت: آیا کشوری به نام سومالی یادتان هست؟ و یا اینکه متوجه هستید که سودان را نیز تقسیم کردند و کشور سوم آن نیز در راه است.

مفتی اعظم سوریه گفت: در کشورهایی مانند تونس،‌ مصر و لیبی نیز اگرچه رهبران دیکتاتور در آنها از بین رفتند، ولی در حال حاضر باید بدانیم که در چه وضعیتی به سر می‌برند و در کشوری مانند عراق نیز طایفه‌گری را به وجود آورده و آن را به این شکل تقسیم کرده‌اند.

حسون با بیان این‌که «به سوریه نیز از زمین و هوا حمله کرده‌اند» گفت: گناه جمهوری اسلامی ایران چیست که در حال حاضر از هر سو آن را محاصره کرده‌اند و آن را مورد تحریم قرار داده‌اند، آیا مساله واقعا انرژی هسته‌یی است و یا به دلیل پشتیبانی این کشور از مقاومت اسلامی است؟

مفتی اعظم سوریه با بیان این‌که «در حال حاضر 40 کانال تلویزیونی جهت ایجاد تفرقه میان مسلمانان راه‌اندازی شده است» ادامه داد: ما باید به اصل خود برگردیم و امتی که پیامبر اکرم(ص) از ما می‌خواهند را بسازیم.

وی تاسیس اتحاد علمای مقاومت را برای تقریب و مقاومت پیشنهاد داد و گفت که ما نمی‌خواهیم که قدس را تقسیم کنند.

حسون گفت: ‌امیدواریم این همایش در دمشق و حلب نیز برگزار شود تا ببینیم چه بر سر مسلمانان این نقاط آورده‌اند که باید در این زمینه بگویند در این اتفاقاتی که در سوریه رخ داد فجایع بسیاری بر سر مردم این کشور آمد و پسر خود من نیز در این وقایع به شهادت رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha