• یکشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۷:۴۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91110805327
  • خبرنگار : 71461

/کنفرانس وحدت اسلامی/

پیشنهادات خرمشاد برای وحدت و قدرت‌یابی جهان اسلام

پیشنهادات خرمشاد برای وحدت و قدرت‌یابی جهان اسلام

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پیشنهاداتی برای قدرت‌یابی جهان اسلام مطرح کرد.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پیشنهاداتی برای قدرت‌یابی جهان اسلام مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدباقر خرمشاد در کنفرانس وحدت اسلامی با ارائه مقاله‌ای تحت عنوان «بیداری اسلامی اخیر، فرصت‌ها و عقاید» اظهار کرد: پنج فرصت و پیشنهاد را مطرح می‌کنم که باعث وحدت و قدرت‌یابی جهان اسلام می‌شود. پیشنهاد اول؛ در کشورهایی که در دو سال گذشته انقلاب کرده‌اند و رژیم‌های گذشته را ساقط کرده‌اند، رهبرانی که امروز قدرت را در این کشورها در دست گرفته‌اند، باید اسلام‌گرا باشند و وحدت را حفظ کنند و به گونه‌ای عمل کنند که برای امت اسلامی وحدت به ارمغان بیاورند.

وی در ادامه با اشاره به فرصت دوم گفت: فراهم آوردن فضای مناسب برای طرح هرچه بیشتر مساله فلسطین در جهان اسلام، زیرا فلسطین از آرمان‌های مهم اسلام است و اکنون فرصت مناسبی برای رسیدن به این آرمان است.

خرمشاد با اشاره به فرصت سوم گفت: جهان اسلام قبل از این انقلابات اخیر با بن‌بست همراه بود و امروز توده‌های مردم مسلمان فرصت مشارکت پیدا کرده‌اند و این مشارکت را باید ارج بنهیم.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه با اشاره به فرصت چهارم گفت: با اتفاقات جهان اسلام، اردوگاه جهان چند قطبی در مقابل نظام تک قطبی تقویت شده است و انتظار داریم که تقویت بیشتری نیز بشود. امروز با فضای پدید آمده می‌توان از جهان چند قطبی عبور کرد.

وی با اشاره به فرصت پنجم گفت: تفکرات اهل سنت تغییر پیدا کرده و به دنبال حکومتی نزدیک به اسلام و شریعت هستند و این فرصت مناسبی برای ایجاد وحدت است.

خرمشاد در ادامه با اشاره به تهدیدات جهان اسلام اشاره کرد: متاسفانه در دو سال گذشته علی‌رغم انقلابات شاهد قدرت‌گیری نیروهای تندرو در جهان اسلام هستیم که آنها فضای کشورهای اسلامی را تهدید می‌کنند و آرامش را برهم می‌زنند و باعث تفرقه و نفاق می‌شوند.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پایان با اشاره به تهدید دوم افزود: شکاف‌های جهان اسلام تهدید است. به دلایل مختلف در دو سال گذشته شاهد تشکیل قوم‌ها و قبایل مختلف هستیم که تهدیدی برای وحدت اسلامی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha