• پنجشنبه / ۱۷ اسفند ۱۳۹۱ / ۰۸:۲۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91121711296
  • منبع : وزارت امور خارجه

در دیدار با نبیه‌بری مطرح شد؛

اراکی: تلاش دشمنان تبدیل اختلافات طبیعی میان ملت‌ها به درگیری‌های طایفه‌ای است

اراکی: تلاش دشمنان تبدیل اختلافات طبیعی میان ملت‌ها به درگیری‌های طایفه‌ای است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی که در راس هیاتی به لبنان سفر کرده است، با نبیه بری رییس مجلس لبنان ملاقات کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی که در راس هیاتی به لبنان سفر کرده است، با نبیه بری رییس مجلس لبنان ملاقات کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در این ملاقات که غضنفر رکن‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز حضور داشت؛ درباره مسایل و مشکلات ملت‌های منطقه و فعالیت‌های مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی در راستای تقویت وحدت میان ملت‌های‌ منطقه گفت‌وگو شد.

حجت الاسلام والمسلمین اراکی با اشاره به مصوبات کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران مبنی بر تشکیل کمیته‌ای با حضور علما و شخصیت‌های دینی جهت بررسی مشکلات جهان اسلام و ملت‌های منطقه اظهار کرد: این کمیته وظیفه بررسی بحران‌های منطقه و جهان اسلام و همچنین نزدیک ساختن دیدگاه‌های اختلافی به یکدیگر را برعهده داشته و تلاش خواهد کرد در مقابل توطئه دشمنان برای ایجاد فتنه‌های مذهبی، به‌ روشنگری بپردازد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی با اشاره به طبیعی بودن اختلافات فکری در میان ملت‌ها اظهار کرد: دشمنان تلاش دارند تا این اختلافات فکری را به درگیری‌های طایفه‌ای تبدیل کنند و باعث پراکندی ملت‌های منطقه شوند.

نبیه‌بری رییس مجلس لبنان نیز با تاکید بر ضرورت تقویت وحدت میان ملت‌های منطقه، بر نقش رسانه‌ها در این خصوص تاکید و اظهار کرد: برخی شبکه‌های ماهواره‌ای خواسته و یا ناخواسته موجب تشدید اختلافات مذهبی شده و تعدادی از آن‌ها نیز مستقیما توسط دشمنان ملت‌های منطقه هدایت و راه‌اندازی شده‌اند. تلاش برای خنثی ساختن فعالیت این‌گونه شبکه‌ها امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha