• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8602-13409
  • خبرنگار : 71012

مشاور مدير راديو ايران: براي پخش زنده كنسرت‌هاي فاخر آمادگي داريم اغلب هنرمندان مايل به همكاري هستند

مشاور مدير راديو ايران:
براي پخش زنده كنسرت‌هاي فاخر آمادگي داريم
اغلب هنرمندان مايل به همكاري هستند

مشاور مدير راديو ايران از آمادگي اين شبكه راديويي براي پخش زنده موسيقي‌هاي فاخر خبر داد.

سيدمحمد مهدي سديفي در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس راديو ايسنا، درباره اعلام آمادگي برخي هنرمندان از جمله محمدرضا لطفي به پخش زنده كنسرت‌ها از راديو، به عمومي بودن شبكه راديويي ايران و وسعت مخاطبان آن اشاره كرد و گفت: راديو ايران پرسابقه‌ترين شبكه راديويي در ايران است و شنونده‌هاي مختلفي در اقصي نقاط ايران و جهان دارد.

يكي از اهداف اين شبكه پخش موسيقي‌هاي فاخر است و فرق نمي‌كند كه اين موسيقي اركستران يا به صورت تك نوازي باشد.

وي معرفي موسيقي‌هاي فاخر به شنوندگان را از اهداف راديو ايران برشمرد و افزود: با تصميمي كه مديريت راديو ايران، جناب آقاي نوري اتخاذ كردند، قرار است اين شبكه موسيقي‌هاي فاخري كه در كشور به صورت كنسرت اجرا مي‌شود را زنده پخش كند.

مشاور مدير راديو ايران تاكيد كرد: سطح موسيقي‌اي كه به صورت كنسرت اجرا مي‌شود، براي راديو ايران بسيار مهم است و بنابراين اگر يكي از هنرمندان بزرگ كشور اركستر برگزار كند با آنان تعامل برقرار شود،

كنسرت را به صورت زنده پخش مي‌كنيم.

سديفي با اشاره به پخش زنده اركستر سمفونيك تهران از راديو تهران خاطرنشان كرد: اين برنامه از شنونده قابل توجهي برخوردار بود و بسياري از مخاطبان پس از اين برنامه با راديو ايران تماس گرفتند و نسبت به پخش زنده اين اركستر ابراز تشكر كردند.

وي يادآور شد: تمامي مردم چه ساكن تهران و چه ساكن شهرستان‌ها امكان حضور در يك اركستر را ندارند، بنابراين بخش اركستر سمفونيك تهران از شبكه سراسري راديو ايران با استقبال قابل توجهي مواجه شد.

مشاور مدير راديو ايران در پاسخ به پرسش ايسنا درباره‌ي ميزان استقبال هنرمندان از پخش زنده و رايگان اركسترهايشان از راديو، خاطرنشان كرد: راديو ايران پرسابقه‌ترين شبكه راديويي در كشور است كه شصت و هفتمين سال تاسيس خود را امسال جشن گرفت. بنابراين با اغلب هنرمنداني كه به گفت‌وگو مي‌نشينيم و با آنان تعامل برقرار مي‌كنيم علاقمند هستيم كه اگر قرار است كنسرتشان از راديو پخش شود، اين اتفاق در راديو ايران بيفتد.

وي به وجود چندين كميته مخصوص موسيقي در راديو ايران اشاره كرد و گفت: وظيفه اين كميته‌ها بررسي موسيقي‌هايي است كه از راديو ايران پخش مي‌شود براين اساس تمام توصيه‌مان به برنامه سازان و تهيه كنندگان اين است كه موسيقي فاخر پخش كنند.

سديفي در پاسخ به پرسش ايسنا درباره‌ي پخش اركسترهاي زنده از راديو در پيش از انقلاب اسلامي و توقف آن طي سالهاي اخير، اظهار كرد: پيش از انقلاب اسلامي اين اتفاق مي‌افتد اما با پخش اركستر سمفونيك تهران از راديو ايران، براي نخستين بار پس از انقلاب اسلامي راديو جريان يك كنسرت را به صورت زنده به روي آنتن برد.

مشاور مديرراديو ايران هم‌چنين به اين پرسش كه آيا پخش زنده اركسترها از راديو در خصوص موسيقي پاپ نيز اتفاق مي‌افتد، متذكر شد: در تمامي بخش‌ها و فرم‌ها موسيقي فاخر را مدنظر قرار داده‌ايم. بنابراين اگر بدانيم كه يك موسيقي پاپ به لحاظ شعر و خواننده فاخر است، اقدام به پخش آن خواهيم كرد.

وي با خودداري از اعلام نام هنرمنداني كه تاكنون با راديو ايران براي پخش زنده كنسرت‌هايشان به تعامل رسيده‌اند، در عين حال گفت: با هنرمندان بسياري اعم از نوازندگان و خوانندگان تماس داشتيم و اغلب مايل به همكاري با راديو ايران هستند اما تا زماني كه اجراي كنسرت قطعي نشود، نمي‌توانيم از كسي نام ببريم.

سيدمحمدمهدي سديفي، به اين پرسش ايسنا كه آيا پخش زنده كنسرت‌هاي موسيقي از راديو از ميزان فروش بليط اين برنامه‌ها نمي‌كاهد پاسخ منفي داد و افزود: تمامي علاقمندان موسيقي خصوصا افرادي كه ساكن در شهرستانها هستند قادر به حضور كنسرت هنرمندان نيستند.

بنابراين هنرمندان بسيار از اين كه اعلام شود كنسرتشان در حال اجرا است و مردم در جريان آن قرار بگيرند استقبال مي‌كنند.

مشاور مدير راديو ايران درباره پاره‌اي تفاوت‌ها كه در سياست‌هاي راديو با موسيقي‌ها و اشعاري كه در اين كنسرت‌ها استفاده مي‌شود وجود دارد گفت: ما بدون پيش‌بيني وارد اين قضيه نمي‌شويم و پيش از پخش زنده كنسرت گفت‌وگويي بين ما و هنرمندان انجام مي‌شود و ما از كم و كيف كنسرت حتما باخبر مي‌شويم. بنابراين به صرف پخش زنده كنسرت بسنده نمي‌شود.

وي درباره كمك ديگر رسانه‌ها خصوصا تلويزيون به جذب مخاطب چنين برنامه‌هاي راديويي، گفت: استفاده از زيرنويس در شبكه‌هاي تلويزيوني و همچنين درج اين نكته در پوسترها كه اين كنسرت به صورت زنده از راديو پخش مي‌شود موثر و كافي خواهد بود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha