• شنبه / ۱۲ خرداد ۱۳۸۶ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8603-07125
  • خبرنگار : 71012

استاد تار و سه تار ايران امشب در «آواي شيدا»ي راديو ايران؛ مشاور معاون صدا: براي پخش زنده اركستر محمدرضا لطفي با وي به توافق رسيده‌ايم

استاد تار و سه تار ايران امشب در «آواي شيدا»ي راديو ايران؛
مشاور معاون صدا: براي پخش زنده اركستر محمدرضا لطفي با وي به توافق رسيده‌ايم

مشاور معاون صدا، مخاطب اصلي پخش زنده اركسترهاي فاخر از راديو ايران را هموطنان ساكن خارج از تهران دانست.

رضا ملكوتي در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس راديو ايسنا، درباره هدف اصلي اتخاذ چنين سياستي كه پس از پخش زنده اركستر سمفونيك تهران و اركستر سمفونيك ملي هم‌چنان در راديو ايران پيگيري مي‌شود، اظهار كرد: همزمان با برگزاري اركسترهاي فاخر، مردم از گوشه و كنار كشور نمي‌توانند وقت گذاشته و به تهران بيايند. ضمن اين كه پخش زنده اين اركسترها براي ساكنان تهران هم جذاب خواهد بود؛ چرا كه يك سالن ظرفيت پذيرش تمام علاقمندان به موسيقي را ندارد و حداكثر هزار تن را در خود جاي مي‌دهد.

اين در حاليست كه با پخش زنده يك اركستر از شبكه‌هاي راديويي، 30 ميليون علاقمند موسيقي مي‌توانند از آن لذت ببرند.

مدير مسوول «آواي شيدا» راديو ايران، با اعلام حضور محمدرضا لطفي در اين برنامه راديويي، اظهار كرد: برنامه ما امشب (شنبه) از ساعت 20 و 30 دقيقه الي 22 ميزبان آقاي محمدرضا لطفي خواهد بود و ايشان درباره كنسرتي كه در تير ماه برگزار مي‌كنند، صحبت خواهند كرد.

به گفته ملكوتي، محمدرضا لطفي با حضور در برنامه «آواي شيدا» هم‌چنين درباره موضوعاتي چون شيوه نوازندگي، انتخاب شعر، تلفيق شعر و موسيقي، همسازي و همنوايي با خواننده، آسيب‌شناسي موسيقي ايراني،‌ پيشينه موسيقي ايران، تك نوازي و گروه‌نوازي و همچنين موسيقي كاربردي در برنامه راديويي صحبت خواهد كرد.

رضا ملكوتي در پاسخ به اين پرسش ايسنا كه آيا پخش زنده اركستر محمدرضا لطفي در تير ماه در برنامه «آواي شيدا» اتفاق مي‌افتد، گفت:‌ با ايشان صحبت كرده‌ايم و توافقاتي انجام شد، كه اركستر ايشان در تير ماه به صورت زنده از راديو ايران پخش شود.

مشاور معاون صدا با اعلام اين كه پخش زنده اركسترهاي فاخر از راديو، هم‌چنان ادامه مي‌يابد، در اين باره اظهار كرد: راديو ايران بيش از برگزاري جشنواره موسيقي فجر، اركستر سمفونيك تهران را به صورت زنده پخش كرد. پس از جشنواره نيز اجراي دوم اين اركستر به صورت زنده از راديو ايران پخش شد.

قرار بود طي امشب نيز سمفوني «انتظار» را كه به مناسبت ارتحال امام خميني (ره) اجرا مي‌شود را به صورت زنده پخش كنيم. اما از آن جا كه اجراي اين سمفوني در روز شنبه لغو شد و روز يكشنبه نيز براي مهمانان خارجي اجرا مي‌شود، از پخش زنده آن منصرف شديم.

وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا پخش زنده اركسترها به صورت رايگان در راديو ايران اتفاق مي‌افتد، خاطرنشان كرد: ما با انجمن موسيقي ايران كه معمولا هماهنگي اين كارها را بر عهده دارد به توافق رسيده‌ايم و پخش زنده اين اركسترها با همكاري اين انجمن اتفاق مي‌افتد.

ملكوتي همكاري شبكه‌هاي تلويزيوني و ساير شبكه‌هاي راديويي را براي تبليغ اركسترهاي زنده در راديو ايران مناسب ارزيابي كرد و افزود: پخش زنده تمام اركسترها در راديو ايران با تبليغات مناسب در تلويزيون ( به صورت زيرنويس) و ساير شبكه‌هاي راديويي همراه بوده است.

مشاور معاون صدا در پاسخ به اين پرسش ايسنا كه آيا پخش زنده اين اركسترها با سياست‌هاي رسانه ملي منافاتي ندارد، گفت: ما تا به حال اركسترهاي فاخر را پخش كرده‌ايم و اركسترهاي فاخر معمولا با اشعار مبتذل همراه نمي‌شوند.

رضا ملكوتي در پايان در پاسخ به اين پرسش كه آيا راديو ايران پخش زنده اركستر موسيقي‌هاي پاپ را نيز در سياست خود قرار داده است، گفت: براي پخش زنده اركسترها با ارگان‌هاي دولتي به توافق مي‌رسيم. بنابراين پخش زنده اركسترهايي كه با هماهنگي ارگان‌هاي دولتي در اماكني چون تالار وحدت و غيره اجرا مي‌شود، مورد استقبال ما قرار مي‌گيرد و فرق نمي‌كند اين اركسترها مختص موسيقي سنتي يا پاپ باشد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha