• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 8602-12254

اجراي زنده‌ي كنسرت محمدرضا لطفي از شبكه‌ي سراسري صداي جمهوري اسلامي ايران

اجراي زنده‌ي كنسرت محمدرضا لطفي از شبكه‌ي سراسري صداي جمهوري اسلامي ايران

كنسرت نوازنده‌ي تار و سه‌تار ايران از صداي جمهوري اسلامي ايران - شبكه‌ي سراسري راديوي ايران - پخش مي‌شود.

به گزارش خبرنگار بخش موسيقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در پي پيشنهاد دوباره‌ي محمدرضا لطفي، مبني بر پخش سراسري كنسرت از صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، مسوول برپايي كنسرت‌هاي اين نوازنده‌ي نامي تار و سه‌تار ايران، احتمال تحقق چنين برنامه‌اي را در تلويزيون سراسري ضعيف دانست و با يادآوري اين‌كه پيشنهاد يادشده در سال‌هاي نخست دهه‌ي 70 با مسولان صدا و سيما براي پخش كنسرت به‌صورت زنده از تلويزيون طرح شده، عنوان كرد كه اين پيشنهاد همان زمان با مخالفت مسوولان وقت روبه‌رو شده بود.

بهراد توكلي درعين‌حال تصريح كرد: در حال برنامه‌ريزي و طرح پيشنهادي براي پخش زنده‌ي اين برنامه از "راديو ايران" ‌هستيم.

او افزود: تاكنون اجراي زنده‌ي اركستر سمفونيك و … از راديو ايران پخش شده است. ما اميدواريم بتوانيم براي اين برنامه نيز چنين تجربه‌اي را تكرار كنيم.

از سويي، رييس مركز موسيقي و سرود صدا و سيما با بيان اين كه ارتباط با برجستگان هنر موسيقي كشور از اولويت‌هاي اين مركز بوده است، گفت: مشتاقيم تا در عرصه‌ي كارشناسي، توليد و اتاق فكر از تجارب و توان ارزنده استاد محمدرضا لطفي استفاده كنيم.

كرم‌رضا پيريايي، درباره‌ي پيشنهاد محمدرضا لطفي براي اجراي كنسرت سراسري در صداوسيما به خبرنگار ايسنا گفت: وقتي هنرمندي چون آقاي لطفي ابراز تمايل به‌كار مي‌كنند، نه تنها مركز موسيقي صدا و سيما، بلكه حوزه‌هاي هنر و موسيقي، تمايل به ارتباط بيشتر با اين هنرمندان دارند تا از تجارب و هنر ايشان استفاده كنند.

او تصريح كرد: ما نيز مشتاقيم تا از هنر و تجارب ايشان استفاده كنيم. به‌خصوص كه وي در حوزه‌ي سرود كارهاي خوبي براي انقلاب انجام داده‌اند؛ اين فرصت و اشتياق در مركز موسيقي و سرود صدا و سيما براي بهره‌مندي از توان و تجربه‌ي ايشان وجود دارد.

وي با اعلام اين خبر كه در اين زمينه با استاد تار و سه‌تار ايران ديدار و گفت‌وگو خواهيم داشت، نشست‌هاي ماهانه‌ي ما با پيشكسوتان و تقدير از برجستگان موسيقي ايران را گام‌هاي مركز موسيقي و سرود صداوسيما در جهت ارتباط با هنرمندان دانست.

قرار است كنسرت محمدرضا لطفي 14 تا 16 تيرماه سال جاري در كاخ نياوران برگزار ‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha