• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1403061911592
  • خبرنگار : 71625

یک نمایشگاه ساخت ویلن و اجرای موسیقی دانشجویی در فرهنگسرای ارسباران

یک نمایشگاه ساخت ویلن و اجرای موسیقی دانشجویی در فرهنگسرای ارسباران
عکس تزئینی است

پنجمین نمایشگاه آموزشی پژوهشی کارگاه ساخت ویلن و بیست و پنجمین شب موسیقی ارسباران با اجرای موسیقی دستگاهی ایرانی توسط دانشجویان دانشکده موسیقی دانشگاه هنر در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، پنجمین نمایشگاه آموزشی پژوهشی کارگاه ساخت ویلن با حضور رضا ضیائی و همراهی هنرجویان ندا اسدی‌نژاد و سوده مفیدی، از بیستم شهریور تا پنجم مهرماه در نگارخانه شماره دو فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

رویکرد این دوره همانند دوره‌های پیشین، رویکردی تاریخی است که به بررسی آثار برخی از اولین سازندگان تأثیرگذار می‌پردازد و هدف از برگزاری آن، آشنایی و آگاهی‌بخشی به مخاطبان با دانش و هنر ساخت ویلن، تاریخ پیدایش آن و حضور در کارگاه ساخت است.

در این رویداد هنری، امکان بازدید از اجزا ویلن و مراتب ساخت و مرمت و تعمیر آن وجود دارد. دوستداران هنر ساخت ویلن و نوازندگان خانواده ویلن (ویلن، ویولا، ویلنسل، کنترباس) این امکان را خواهند داشت تا در محیطی حرفه‌ای و دوستانه، ضمن فراگیری به بیان پرسش‌های خود در این زمینه بپردازند و جهت بررسی تخصصی ساز و رفع اشکالات آن در این نمایشگاه حضور یابند.

هنرنمایی دانشجویان موسیقی دانشگاه هنر در بیست و ششمین شب موسیقی ارسباران

بیست و پنجمین شب موسیقی ارسباران سه‌شنبه ۲۰ شهریورماه ساعت ۱۸ با اجرای آثاری از استادان موسیقی دستگاهی ایران توسط دانشجویان دانشکده موسیقی دانشگاه هنر، در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

اجراهای این نشست به این شرح است:
ـ دو نوازی در آواز افشاری سنتور: امیر رستمی/ تنبک: سینا ابراهیمی
درآمد افشاری/ مقدمه افشاری/ کرشمه/ چهارمضراب افشاری/ جامه‌دران/ عراق/ چهارمضراب عراق/ حزین و فرود/ رنگ افشاری (برداشتی از رنگ افشاری درویش خان).

ـ سه نوازی در آواز ابوعطا سه تار: رامیز اسمعیلی/ کمانچه: حسین توحیدوند/ تنبک:پرهام کچه چیان
ضربی ابوعطا (فرامرز پایور)/ حجاز/ چهارمضراب حجاز(حسین توحیدوند)/ ادامه حجاز و فرود/ رنگ (میرزا اسدالله خان).

ـ تکنوازی تار در دستگاه شور و آوازهای بیات ترک و دشتی / کوروش قاسمی
پیش درآمد شور (کوروش قاسمی)/ درآمد شور/ آواز بیات ترک/ چهارمضراب بیات ترک (کوروش قاسمی)/ فرود به شور آواز دشتی/ چهارمضراب دشتی (کوروش قاسمی)/ اوج/ قرچه/ فرود به شور و رنگ شهرآشوب.

ـ سه‌نوازی در دستگاه ماهور/ تار: امیرحسین صالح کریمی/ نی: ثنا محمودی/ تنبک: امیرحسین حسین خواه
ضربی ماهور(امیرحسین صالح کریمی)/ درآمد/ خاوران / شکسته/ چهارمضراب شکسته (امیرحسین صالح کریمی) / فرود/ مثنوی/ و رنگ ماهور (امیرحسین صالح کریمی).

ـ تکنوازی تار در آواز بیات اصفهان / سروش سلیمانی
چهارمضراب و درآمد اصفهان/ بیات راجه/ چهارمضراب و فرود/ نغمه‌/ رهاب و اشاره‌ای به راست/ فرود به بیات اصفهان/ رنگ اصفهان با برداشتی از رنگ اصفهان ابوالحسن صبا.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست که شرکت در آن برای عموم آزاد و رایگان است، می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha