• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1403061911470
  • خبرنگار : 71454

نمایشگاهی از افکار عجیب و غریب پیکاسو

نمایشگاهی از افکار عجیب و غریب پیکاسو

موزه بریتانیا یک نمایشگاه بزرگ از آثار چاپی پابلو پیکاسو، یکی از برترین هنرمندان گرافیک قرن بیستم را برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا، حدود ۱۰۰ اثر چاپی، زندگی این هنرمند با بینش فوق‌العاده‌اش را منعکس می‌کند؛ هنرمندی که به خاطر شاهکارهایی همچون «گرنیکا»، یکی از قدرتمندترین نقاشی‌های ضد جنگ، شناخته شده است.

این نمایشگاه شامل نمایش اولین اثر چاپی حرفه‌ای پیکاسو در سال ۱۹۰۴ تا شاهکارهای بعدی او در دهه ۱۹۶۰ از جمله مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از صدها چاپ می‌شود که در سن ۸۷ سالگی پیکاسو خلق شده‌اند.

کاترین دنت، کیوریتور چاپ‌های مدرن و معاصر موزه بریتانیا، گفت که آثار چاپی پیکاسو «خلاقیت و کنجکاوی بی‌پایان و اشتیاق او برای یافتن راه‌های جدید برای تولید تصویر» را فاش می‌کند.

او افزود: «او چاپ‌سازی را نه تنها به عنوان روشی برای بازتولید یک تصویر، بلکه به عنوان چیزی بر روی کاغذ که نمی‌توانست بر روی بوم انجام شود، می‌دید.»

نمایشگاهی از افکار عجیب و غریب پیکاسو

این نمایشگاه با عنوان «پیکاسو: چاپگر» با اولین چاپ او به عنوان یک هنرمند حرفه‌ای، «وعده ناچیز» در سال ۱۹۰۴، که تصویری قدرتمند از دو شخصیت لاغر است، آغاز می‌شود و این اثر را «بیان شدیدی از فقر و الکلیسم» توصیف کرده‌اند.

دنت گفت: «بیشتر آثار او در آن زمان ... دارای لحن غم‌انگیز بود ... [این اثر] در دوران موسوم به دورا آبی پیکاسو ساخته شد، زمانی که بیشتر نقاشی‌هایش دارای پالت آبی و سبز بودند. او بخشی از آنچه را که در اطرافش می‌دید، منعکس می‌کرد. در اطراف او افراد زیادی در فقر نسبی زندگی می‌کردند ـ الکلی‌ها، کارگران جنسی، هنرمندان سیار و سایر هنرمندانی مانند خودش.»

این نمایشگاه شامل بیشترین تعداد چاپ‌هایی است که از مجموعه شگفت‌انگیز ۳۴۷ اثر چاپی پیکاسو نمایش داده می‌شوند که در سال ۲۰۱۴ به موزه بریتانیا پیوست. این مجموعه نامش را از تعداد ورق‌هایش گرفته و در طول هفت ماه در سال ۱۹۶۸، در یک فوران فعالیت چاپی خلق شده است.

کیوریتور بخش چاپ‌های مدرن و معاصر موزه بریتانیا همچنین عنوان کرد: «پیکاسو در حال تفکر درباره میراث و سهم خود در تاریخ هنر بود، به‌ویژه در ارتباط با هنرمندانی که به آنها ارادت می‌ورزید. این مجموعه خروجی تمام این افکار و نگرانی‌هاست که به عنوان یک دفتری بصری از ایده‌ها، خاطرات، تصورات و مشاهدات عمل می‌کند.»

پیکاسو که در سال ۱۹۷۳ درگذشت، درباره این مجموعه گفت: «در حین کشیدن، ساعت‌ها به شخصیت‌های خود نگاه می‌کنم و به بسیاری از چیزهای عجیب و غریب فکر می‌کنم؛ این روش من برای نوشتن داستان‌ است.»

مجموعه چاپ‌های پیکاسو در موزه بریتانیا در سال‌های اخیر به طور چشمگیری رشد کرده و با مجموعه‌ای شامل با بیش از ۵۰۰ اثر به بزرگ‌ترین مجموعه در نوع خود در بریتانیا تبدیل شده است.

نیکلاس کالیان، مدیر موزه بریتانیا، گفت: «بسیاری از مردم با نقاشی‌های پیکاسو آشنا هستند، اما این نمایشگاه به هدف قدردانی از او به عنوان یک استاد چاپگری طراحی شده تا نشان دهد چگونه آزمون و خطای پیکاسو با این شکل هنری، الهام‌بخش خلاقیت او بوده است.

نمایشگاه «پیکاسو: چاپگر» از ۷ نوامبر تا ۳۰ مارس ۲۰۲۵ (۱۷ آبان ۱۴۰۳ تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۴) برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha