• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1403062616505
  • خبرنگار : 71442

سومین نمایشگاه رصتا با حضور رئیس صداوسیما افتتاح شد

سومین نمایشگاه رصتا با حضور  رئیس صداوسیما افتتاح شد

سومین نمایشگاه «رصتا» صبح امروز دوشنبه ۲۶ شهریور ماه‌ با حضو رئیس سازمان صدا و سیما و جمعی از مسئولان ساترا و همچنین مدیران پلتفرم‌های حاضر در نمایشگاه افتتاح شد.

 به گزارش ایسنا، سومین نمایشگاه ملی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (رصتا) صبح امروز ۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۳ با حضور پیمان جبلی (رئیس صداوسیما)، سعید مقیسه (رئیس ساترا)، شهاب اسفندیاری (رییس دانشگاه صداوسیما)، محسن قائمی نسب (قائم مقام ساترا)، حمیدرضا نوابی‌ (دبیر نمایشگاه) و جمعی از مسئولان پلتفرم‌ها کار خود را آغاز کرد.

جبلی صبح امروز پس از افتتاح رسمی این رویداد، از غرفه‌های مختلف بازدید کرد.

رئیس صداوسیما در حین بازدید از غرفه تلوبیون، صفحه رسمی ساترا در این پلتفرم را نیز افتتاح کرد. 

پیمان جبلی پس از افتتاح این صفحه عنوان کرد: سکو هرچه بزرگ‌تر باشد، مسئولیتش سخت‌تر است. این اتفاق به‌منظور وصل شدن خدمت تلوبیون به ساترا اتفاق افتاد و حجم اطلاعات را بالا می‌برد و مسبب پیشرفت است؛ این اتفاقی لازم و ضروری بود که مصداق بارز هم‌افزایی است.

همچنین رئیس صداوسیما در غرفه ساترا در جریان پایش محتوای فضای مجازی قرار گرفت. این سامانه‌ برای ارزیابی محتوای درخواست‌کنندگان مجوز جدید، رصد محتوای تبلیغات، رصد محتوای کسب و کارهایی که درخواست تبلیغات از آنتن صداوسیما دارند، پایش محتوای نامناسب در کانال‌ها و… ایجاد شده است.

رئیس صداوسیما در این بازدید همچنین سامانه میزان ارزیابی و رتبه‌بندی را افتتاح کرد. این سامانه بر اساس مولفه‌ها، شاخصه‌ها و سنجه‌ها طراحی شده و محورهای هشتگانه تنظیم‌گری ساترا را شامل می‌شود و مردم نیز در آن می‌توانند نسبت به ثبت درخواست‌ها و شکایات و …  اقدام کنند.

سومین نمایشگاه رصتا با حضور  رئیس صداوسیما افتتاح شد

همچنین جبلی در جریان تعاملات بین‌المللی ساترا و ابعاد تنظیم‌گری هشت‌گانه ساترا در حوزه‌های محتوایی، اقتصادی، اجتماعی، حقوقی و ... قرار گرفت.

سعید مقیسه، رئیس ساترا در سخنانی در افتتاحیه نمایشگاه رصتا تاکید کرد: سومین دوره نمایشگاه با برگزاری نشست‌های تخصصی درباره سواد رسانه‌ای، تالار هوش مصنوعی در نوبت صبح و عصر، کارگاه‌هایی آموزشی و ابزارهای تولید محتوا ارائه می‌شود و گواهینامه رسمی از فنی و حرفه‌ای و دانشگاه افق ارائه می‌شود. در خدمت مجمع رصتا و چند مجمع صنفی دیگر هستیم و چندین انیمیشن و اکران فیلم را ساعت ۱۴ هر روز خواهیم داشت. یک اعتبار خریدی تدارک شده تا همه بازدیدکنندگان با کارت ملی‌شان دریافت کنند و از محصولات غرفه‌ها بهره ببرند. بخش سکوهای بین‌الملل در نمایشگاه برپاست و روز پنجشنبه هم اختتامیه برگزار خواهد شد.

سومین نمایشگاه رصتا با حضور  رئیس صداوسیما افتتاح شد

این دوره نمایشگاه رصتا در حالی کار خود را از امروز آغاز می‌کند که ۱۶۴ غرفه حضور دارند و تا روز پنجشنبه ۲۹ شهریورماه به کار خود ادامه می‌دهد.  

در این دوره ۱۲۴ سکویی که از سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی مجوز دارند در این نمایشگاه حاضر هستند و مابقی غرفه‌ها، انجمن‌ها و اصناف و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات به حوزه صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش‌خانگی هستند.

سومین نمایشگاه رصتا با حضور  رئیس صداوسیما افتتاح شد



همچنین در این نمایشگاه بخشی از برنامه‌ها را برای اشخاصی که علاقه‌مند به ایفای نقش در حوزه‌های هنری و رسانه‌ای هستند تدارک دیده اند.

ایران‌صدا، آزمون گویندگی برگزار می‌کند و برگزیدگان آزمون داخل نمایشگاه «رصتا» در آزمون دیگری خارج از نمایشگاه در شبکه ایران صدا بار دیگر به رقابت می‌پردازند و در نهایت برگزیدگان نهایی در شبکه ایران‌صدا مشغول به کار می‌شوند.  برخی از مسابقات دیگر نیز نظیر آزمون دوبله، اجرا و گویندگی در غرفه‌های مختلف انجام می‌شود و برخی دیگر نیز در فضای نمایشگاهی مجامع اتفاق می‌افتد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha