• چهارشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403042014122
  • خبرنگار : 50536

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی:

استقلال ایران مدیون زنان شجاعی است که در راه اسلام قدم برداشتند

استقلال ایران مدیون زنان شجاعی است که در راه اسلام قدم برداشتند

ایسنا/آذربایجان شرقی سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: امروز استقلال ایران مدیون زنانی است که شجاعانه و ایثارگرانه در راه اسلام قدم برداشتند.

تراب محمدی، چهارشنبه، ۲۰ تیرماه در اختتامیه دومین کنگره استانی زنان تاثیرگذار اظهارکرد: امروز تأثیرگذاری زنان بیش از نصف جمعیت است گاه دو سوم تأثیرگذاری جامعه از بانوان نشأت می‌گیرد و اگر بانوان ما به فکر اندیشه متعالی باشند و در اندیشه‌ای که به آن فکر می‌کنند مومن باشند و علیرغم وجود موانع آن راه را ادامه دهند تاثیرگذاری آنها بر جامعه بیشتر از مردان خواهد بود.

وی افزود: از صدر اسلام پیامبر اکرم(ص) بخشی از کارهایش را به واسطه‌ی حضرت خدیجه(س) انجام می‌داد و اگر حضرت فاطمه(س) هم نبود حضرت علی(ع) تنها می‌ماند  و مسیر تاریخ عوض می‌شد.

وی ادامه داد: کفار هدفشان در عاشورا این بود که بعد از شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایش ماجرای امامت و ولایت را از بین ببرند اما جهاد تبیین حضرت زینب(س) باعث شد هدف قیام برای کل بشریت آشکار شود و امروز عاشورا و تاسوعای حسینی مدیون حضرت زینب است.

محمدی با بیان اینکه اگر در دوران جنگ تحمیلی زنان عفیف ما پشتیبانی جنگ را بر عهده نداشتند و از صبر و شجاعت برخوردار نبودند مسیر تاریخ عوض می‌شد، گفت: زنان ما فرزندانی تربیت کردند که در راه مبارزه با کفر که در تمامی ابعاد مختلف آن را به ما تحمیل کرده و سعی می کردند چراغ پرفروغ انقلاب اسلامی را خاموش کنند ایستادگی کردند.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی اظهار کرد: امروز جوانان ما دنبال الگویی از افراد موفقی هستند که به تبعیت از آن در راستای موفقیت خود تلاش کنند به همین دلیل در حال حاضر زنان از تاثیر گذاری بیشتری نسبت به گذشته برخوردارند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی و سازمان‌های جاسوسی، اطلاعاتی و امنیتی سعی می‌کنند زنان جهان سوم و شیعه را به تباهی کشانده و فکر آنها را منحرف کنند، افزود: آنها می‌بینند چون زنان ما بعد از انقلاب رشد کرده و علاوه بر کشور بر دنیا نیز تاثیر گذار شدند دنبال این هستند که این عنصر مهم و ارزشمند را با انحرافات مواجه کنند.

محمدی افزود: در غرب و کشورهایی که ارزش و اهمیتی به زنان خود نمی‌دهند همه چیز به پایان رسیده و خانواده مفهمومی ندارد.

وی با بیان اینکه در چند سال آینده زنان ایران بر زنان دنیا حاکمیت خواهند کرد، گفت: قبل از انقلاب هفت رشته ورزشی مختص زنان بود که اکنون بیش از ۳۸ رشته است.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب ۱۵ درصد پزشکان عمومی زن بودند که امروز بیش از ۴۰ درصد است، گفت: اکنون در دانشگاه‌ها ۵۵ درصد دانشجویان دختر و ۴۵ درصد پسر هستند.

وی ادامه داد: پزشکان متخصص زن قبل از انقلاب ۹ درصد بود که امروز بیش از ۳۰ درصد شده است و قبل از انقلاب ۱۶ درصد زنان متخصص زنان زایمان بودند که امروزه به ۹۸ درصد رسیده است. 

وی افزود: قبل از انقلاب زنان نویسنده کمتر از ۵۰۰ نفر بود که امروز به ۸ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است. 

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب ۶ درصد مدیران جامعه زن بودند اما در حال حاضر ۴۰ درصد شده است، گفت: قبل از انقلاب فارغ التحصیلان زن شش درصد بود که اکنون بیش از ۵۵ درصد فارغ التحصیلان کشور را زنان تشکیل داده است.

محمدی اظهار کرد: مجموعه‌های مردم نهاد در حوزه‌ی زنان قبل از انقلاب پنج درصد بود که اکنون بالای ۳۰۰۰ سمن ویژه بانوان فعالیت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: دنیای استکباری از هر راهی در صدد شکست کشور ما بود ولی به واسطه‌ی رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب و مردانی که شما زنان تربیت کرده‌اید موفق نشده است.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه مادر در ایران محور وحدت و انسجام خانواده است، گفت: این انسجام باعث شده جامعه ایران روز به روز علیرغم صدها تهدید روبه پیشرفت باشد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha