• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403061106725
  • خبرنگار : 50535

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز:

قطعی برق در برخی نقاط تبریز برای مدیریت بار اضطراری شبکه انجام می‌گیرد

قطعی برق در برخی نقاط تبریز برای مدیریت بار اضطراری شبکه انجام می‌گیرد

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: قطعی برق در برخی نقاط کلانشهر تبریز طی روزهای اخیر به دلیل افزایش مصرف و به‌منظور مدیریت بار اضطراری و حفظ پایداری شبکه سراسری اتفاق می‌افتد.

اکبر فرج نیا روز یکشنبه با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: ناترازی موجود در حوزه‌ی انرژی برق دلایل مختلفی از جمله سرمایه گذاری در حوزه‌ی تولید دارد که آن‌گونه که باید به آن توجه نشده است.

وی ادامه داد: مصرف برق نسبت به سال گذشته در این زمان به طور میانگین ۹ درصد افزایش یافته است که چنین رشدی در هیچ جای دنیا رخ نمی‌دهد.

وی افزود: دولت‌های مختلف برای اینکه تبعات این مورد را به حداقل‌ترین میزان خود برسانند یک سری برنامه‌هایی تدارک می‌بینند که سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی صنعت و کشاورزی و نوسازی تجهیزات، جابه‌جایی روزهای تعطیلی در هفته، مدیریت ۳۵ درصد مصرف برق در حوزه‌ی صنعت‌های بزرگ، مدیریت برق ادارات و... از جمله این اقدامات است.

فرج نیا عنوان کرد: سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان پاداش در آذربایجان شرقی برای مشترکین خانگی اختصاص داده شده است، دو مشترک خانگی در ایلخچی وتبریز طی سال اخیر موفق به دریافت جایزه‌ی تشویقی ۱۰۰ میلیونی شده‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز اظهار کرد: متاسفانه هفته‌ آخر مرداد آب ذخیره شده‌ در سدهای استان به طور شدیدی کاهش یافته و موجب شده است تا بخش قابل توجهی از تولیدات برق نیروگاه‌های آبی از چرخه‌ تولید خارج شوند.

وی گفت: هفته‌ گذشته یک واحد از نیروگاه‌های تولیدی تبریز از مدار تامین نیروی برق شهر خارج شد.

وی خاطرنشان کرد: در ایران در بهترین شرایط بارندگی تولید برق نیرگاه‌های آبی ۱۱ مگاوات در و در شرایط نرمال ۸ مگاوات است که این میزان در مرداد امسال به سه مگاوات رسید که رقم بسیار پایینی است.

فرج نیا اضافه کرد: دمای بالای هوا در استان موجب شده تا مصرف برق در تابستان سال جاری بالاتر از حد ممکن باشد، برنامه ریزی شده است تا به ناچار برای کنترل و مدیریت برق پایدار در استان شبکه‌های برق خانگی را در مدت‌های محدود قطع کنیم.

وی تاکید کرد: ما سعی می‌کنیم تا با مدیریت درست در این حوزه کمترین تبعات را برای مردم داشته باشد.

وی گفت: برای اینکه تبعات قطعی برق به حداقل‌ترین میزان خود برسد، و شهروندان از زمان خاموشی برق مطلع شوند، علاوه بر اینکه جدول کامل برنامه‌ی زمانی خاموشی برق در سایت شرکت برق توزیع منطقه قرار داده‌ایم همچنین زمان خاموشی نیز به تلفن همراه شهروندان به صورت پیامکی ارسال می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز تشریح کرد: ما پیشنهاد کرده‌ایم تا چراغ‌های ترافیکی را به سلول‌های خورشیدی وصل کرده و مقدار قابل توجهی از مصرف برق را کاهش دهند

وی عنوان کرد: برآورد شده است که ۲۰۰ هزار کولر گازی در تبریز وجود دارد که متاسفانه مقدار زیادی از آن‌ها از راه‌های غیراستاندارد برق خود را تامین می‌کنند که این مورد مصرف برق را بالاتر از حد می‌برد.

فرج نیا افزود: اقتصاد انرژی در کشور موضوعی پنهان شده است که باید به جای نگرش خدماتی به انرژی برق دیدگاه کالایی نسبت به آن داشته باشیم.

وی‌ بیان کرد: اقتصاد انرژی اگر درست شود سرمایه‌گذار به آن جذب خواهد شد تا زمانی که به این بخش توجه نشود جذب سرمایه‌گذار سخت خواهد بود.

وی ابراز کرد: ۱۱۳ مگاوات در سال جاری سهم برق شرکت منطقه‌ای تبریز بوده و سال جاری نیاز مصرف ما تا ۱۱۰۰ مگاوات بیشترین عددی است که که ما آن را مشاهد کردیم.

وی با اشاره به میزان مصرف برق در بخش خانگی گفت: میزان مصرف برق در شبکه‌ی خانگی ۳۰۰ الی ۴۰۰ مگاوات است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز عنوان کرد: ما باتوجه به نیاز شبکه‌، قطعی برق داریم که میزان مدیریت بسته‌ی مورد نیاز برای ما ۸۰ مگاوات است.

وی بیان کرد: بحث خاموشی برق شبکه‌های خانگی در تبریز از شهریور ماه شروع شده در حالی که قطعی برق در تهران از ۲۰ تیرماه آغاز شده است.

وی گفت: ما سعی می‌کنیم تا با کوچک‌ترین بهانه تبریز را متمایزتر از دیگر شهرها قرار دهیم.

فرج نیا افزود: برای آموزش شهروندان نیز در بحث مدیریت انرژی از نظام مهندسی درخواست همکاری کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: ما آماده‌ هرگونه همکاری برای مدیریت مصرف برق و ایجاد رفاه برای مردم هستیم.

وی تشریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های شهرداری برای نصب سلول‌های خورشیدی یکی از راه‌حل های موجود است که ما با تضمین قرارداد ۲۰ ساله آماده‌ی خریداری از زمین آن هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز ادامه داد: بحث بازتوانی نیروگاه تبریز را نیز با تلاش برای حذب سرمایه‌گذار پیگیر هستیم که اگر این موضوع نتیجه دهد بحث آلاینده‌ی تولیدی این نیروگاه نیز حل خواهد شد.

وی اظهار کرد: سال اول اجرای هدفمندی یارانه رشد مصرف برق در کشور صفر الی نیم درصد بود در حالی که این میانگین امروز به ۹ درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: ماینرها برخی با نرخ مصوب دولتی داده می‌شود این مورد در تبریز وجود ندارد ولی در استان برای پنج مزرعه مجوز صادر شده است که در عملکرد آن‌ها در چارچوب قانون انجام می‌گیرد، بحث قاچاق برق نیز به دلیل نظارت‌های دقیق به وفور اتفاق می‌افتد.

فرج نیا توضیح داد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در شهر تبریز سیم‌های مسی لخت را به کابل تبدیل کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: از اول سال جاری ۱۵ هزار شعله‌ی لامپ تغییر داده و برنامه داریم تمامی لامپ‌های اتوبان پاسداران را به ال ای دی تبدیل کنیم که این موضوع با کمک اعضای محترم شورا عملی می‌شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha