• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۸:۱۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403061107039
  • خبرنگار : 50535

گزارش ایسنا از جلسه‌ی علنی شورای شهر،

آمادگی شورای اسلامی شهر برای همکاری جهت رفع مشکلات حوزه برق تبریز

آمادگی شورای اسلامی شهر برای همکاری جهت رفع مشکلات حوزه برق تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی اعضای شورای اسلامی شهر تبریز آمادگی خود را برای همکاری با شرکت توزیع نیروی برق تبریز برای حل مشکلات این حوزه اعلام کردند.

فریدون بابایی اقدم، سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز در دویست و هشتمین جلسه‌ی علنی شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: برخی از معابر تبریز برق ندارد و این شهر در مقایسه با شهرهای دیگر شهر تاریکی است.

وی ادامه داد: موازنه‌ای بین مصرف و تولید برق در استان وجود ندارد، مصرف ما ۷۹ مگاوات بوده است، یک سری گزارشاتی به دست ما می‌رسد که بیان می‌کند قطعی برق‌ در استان و شهرهای دیگر کمتر از آذربایجان شرقی است.

بابایی اقدم خاطرنشان کرد: فروش برق به کشورهای خارجی نیز یکی از موضوعات مطرح شده در این بخش است که نیاز به رفع ابهام دارد.

آموزش مدیریت انرژی به شهروندان در دستورکار قرار گیرد

سیدکاظم زعفرانچی‌لر عضو شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر آموزش شهروندان برای مدیریت انرژی گفت: بحث فرهنگ و آموزش شهروندی در حوزه‌ی مدیریت انرژی یکی از موضوعاتی است که می‌تواند هزینه‌های اضافی مصرفی در شهر را مدیریت کند.

وی ادامه داد: امروز سازمان فرهنگی و ‌اجتماعی شهرداری می‌تواند با ورود در این حوزه‌ این موضوع را در مدارس به دانش آموزان آموزش داده و موضوع مصرف بهینه را در جامعه جا بیاندازد.

زعفرانچی‌لر تاکید کرد: بیش از ۲۵۰ پارک در تبریز وجود دارد که قطع روشنایی در آن‌ها با گلایه‌های مردم همراه است که برای مدیریت می‌توان از برخی چراغ‌های سنسور دار در این زمینه استفاده کرد تا بخش قابل توجهی از مصرف انرژی مدیریت شده و تردد مردم نیز دچار مشکل نشود.

وی بیان کرد: شهرداری می‌تواند با به کارگیری برخی از مشوقات مردم را به مدیریت و حفظ انرژی سوق دهد.

آمادگی شورای اسلامی شهر برای همکاری جهت رفع مشکلات حوزه برق تبریز

حکیمه غفوری نیز در ادامه افزود: از شرکت توزیع برق تبریز بابت پیامک‌هایی که جهت اطلاع رسانی زمان قطع برق ارسال می‌شود متشکریم اما اگر مدت زمان ارسال این پیامک‌ها دقیق‌تر باشد مردم می‌توانند راحت‌تر برای انجام امور خود برنامه ریزی کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: در برخی از نواحی تبریز هیچ‌گونه قطعی برق مشاهده نمی‌شود این در حالی است که برق برخی از نواحی شهر در روزهای متوالی قطع می‌شود. هم چنین بنده نیز به بحث آموزش مدیریت مصرف انرژی تاکید دارم.

غفوری عنوان کرد: در برخی از مناطق شهر چراغ‌های روشنایی روزها هم روشن بوده و ضروری است به این موضوع رسیدگی شود.

اسماعیل چمنی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز خاطر نشان کرد: اینکه شرکت توزیع برق شهرستان تبریز هر آنچه در توان دارد را انجام می‌دهد شایسته‌ی تقدیر و تشکر است. ما نیز وظیفه داریم تا تشکر از کارهای شایسته را فرهنگ سازی کنیم.

وی‌ ادامه داد: هیچ مدیرعامل شرکت برقی علاقه ندارد که حتی یک روز شاهد قطع برق باشد و برای مردم نیز سخت است تا در دمای بالا بدون کولر بمانند اما این کار برای مدیریت انرژی ضروری است.

چمنی بیان کرد: در سال جاری هوا بسیار گرم بوده و این می‌تواند دلیل موجهی برای قطعی‌ برق در روزهای اخیر باشد اما این‌ها باید درسی باشد تا برای آینده از ایجاد چنین مشکلاتی پیشگیری شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر نیاز سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی انرژی، اضافه کرد: سرمایه گذاری در حوزه‌ی انرژی موجب توسعه و پیشرفت در هر جامعه می‌شود، عدم تقویت پول ملی یکی از دلایل کمبود سرمایه گذاری در حوزه‌ی انرژی است.

وی بیان کرد: ضروری است تا از هر راهی که ممکن است برای حفظ امنیت اقتصادی کشور پول ملی را تقویت کرده و ارتباطات خود را گسترش دهیم.

چمنی تشریح کرد: نیاز است تا در این حوزه سرمایه‌گذاری اساسی برای آرامش مردم انجام گرفته و زیرساخت‌ها تقویت شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز افزود: تحریم ها علت فرسودگی ناوگان و تجهیزات ما در حوزه‌ی انرژی است امیدواریم این‌ها از بین رفته و شاهد قطع برق در هیچ نقطه‌ای از کشور نباشیم.

وی بیان کرد: مسائل مردم باید در اولویت مسئولین قرار گیرد، امیدواریم مردم نیز با همراهی مسئولین همگی دست به دست هم داده در مصرف برق با ما همکاری کنند.

آمادگی شورای اسلامی شهر برای همکاری جهت رفع مشکلات حوزه برق تبریز

روح الله رشیدی در ادامه گفت: نیروگاه حرارتی تبریز مدت‌هاست که مورد بحث قرار دارد، در این موضوع وعده‌های مختلفی به مردم داده می‌شود و وزیر نیرو گفته بود میزان تولید آن را بالا خواهد برد.

وی ادامه داد: در برخی از ادوار گذشته در بحث توسعه هیچ کاری انجام نداده و تبریز چهار دهه است که با تجهیزات فرسوده در بخش انرژی کار می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: مصرف برق در شبکه‌ی خانگی در میزان متعارف است، مصرف‌های خارج از شبکات خانگی، ماینرها و مصرف‌های زیرزمینی که ادعا می‌شود حتی شرکت برق به طور رسمی قرارداد بسته و به برخی از مزارع برق اضافی می‌دهند، بخش عظیمی از انرژی را مصرف می‌کند.

رشیدی عنوان کرد: شبکه خانگی نقش زیادی در مصرف برق ندارند و ‌مصرف آن‌ها متعارف است و برق مصرفی در باغ‌ها و ویلاها بیشتر است.

وی افزود: در خصوص پروژه‌ی ۴۵ متری انقلاب که در آن جابه‌جایی تیر برق انجام گرفته اما در جابه‌جایی برق فشار قوی مشکلی به وجود آمده است گزارشی ارائه دهید.

علیرضا نوای باغبان در ادامه‌ی جلسه بیان کرد: سال گذشته شهرداری با تصویب شورای اسلامی شهر تبریز بیش از ۵۰ میلیارد تومان برای تولید انرژی با استفاده از پنل‌های خورشیدی بودجه اختصاص دادیم که این کار انجام نگرفته است تمام تلاش ما برای کمک تا به شرکت توزیع برق است.

وی افزود: در حال حاضر نیز شهرداری تبریز می‌تواند ۱۰۰ الی ۲۰۰ میلیارد تومان در این بحث سرمایه‌گذاری کند تا در بحث مدیریت برق کمکی به استان و شهر کرده باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز بیان کرد: گفته شد که سرمایه گذاری در این بخش راهکار مورد نیاز است که این بحث می‌تواند توسط بخش خصوصی و یا دولتی انجام گیرد. جذب سرمایه گذار از بخش خصوصی نیز نیازمند مشوقات خوب است.

وی گفت: بنده سرمایه‌گذاری را می‌شناسم که تجهیزاتی را برای راه‌اندازی نیروگاه آورده و به مدت ۱۰ سال است که این تجهیزات بدلیل عدم حمایت از وی تجهیزات در این شهرستان خاک می‌خورد، در حالی که می‌توان از پتانسیل نیروگاه این سرمایه گذار برای تولید ۱۰ مگاوات برق استفاده کرد.

نوای باغبان اظهار کرد: برای ارائه‌ی راهکار لازم است تا برآورد شود که در استان چقدر سرمایه برای تولید برق نیاز داریم اگر این موضوع برآورد شود می‌توان راهکاری برای مدیریت آن یافت.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: تولید نیروی برق باید به میزان نیاز و حتی مازاد باشد، مشکلات و مسائل این موضوع نیز مشخص شود تا وقتی که با دولتمردان می‌نشینیم بتوانیم مشکلات استان را به طور دقیق تری مشخص کنیم.

وی بیان کرد: پیش بینی هوا یکی از در دسترس‌ترین موارد است که می‌توانست با این پیش بینی پیشگیری مورد نیاز برای مدیریت انرژی را در نظر گرفت و چاره را در قطع برق پیدا نکرد.

مردم تبریز شایسته‌ی بهترین‌ها هستند

به گزارش ایسنا، غلامرضا احمدی، رئیس شورای شهر با تاکید بر اعلام آمادگی شورای اسلامی شهر تبریز برای همراهی با شرکت توزیع برق تبریز جهت رفع مشکلات موجود در این حوزه خاطرنشان کرد: شورای شهر آماده‌ی همکاری و همراهی با شرکت توزیع نیروی برق است تا به دور از شعار، آن‌چه لایق مردم تبریز است را عملیاتی کنیم.

آمادگی شورای اسلامی شهر برای همکاری جهت رفع مشکلات حوزه برق تبریز

وی با تاکید بر اینکه بحث پروژه‌ی ۴۵ متری انقلاب که به نام شهید آیت الله آل هاشم نامگذاری شده، باید در دستورکار قرار گیرد، گفت: شرکت توزیع برق تبریز جابه‌جایی تیر برق و روشنایی ۴۵ متری انقلاب را در اولویت کار خود قرار دهد.

احمدی گفت: از نمایندگان مجلس و مسئولان استانی برای فراهم کردن زمینه های سرمایه گذاری لازم در حوزه‌ی برق تبریز درخواست می‌کنیم و شورای شهر تبریز نیز آماده‌ی همکاری با هر نوع سرمایه‌گذاری است.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز از مدیرعامل شرکت توزیع برق این کلانشهر خواست تا برنامه‌ و اقدامات خود را در این زمینه گزارش دهد.

وی بیان کرد: برخورد صادقانه و درست مسئولین با مردم موجب همدلی و وحدت بین آن‌ها شده و این همدلی موجب توسعه‌ی هر بیشتر شهر و رفاه مردم می‌شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha