• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403061106907
  • خبرنگار : 71588

واکنش گوترش به کشف اجساد اسرای صهیونیست در رفح

واکنش گوترش به کشف اجساد اسرای صهیونیست در رفح

دبیرکل سازمان ملل نسبت به کشف اجساد اسرای صهیونیست از نوار غزه واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد خارج کردن اجساد اسرای صهیونیست یادآور لزوم آزادی تمامی اسرا و پایان دادن به «کابوس جنگ» در نوار غزه است.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، این اظهارات دبیرکل سازمان ملل پس از آن بیان شد که ارتش رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) اعلام کرد نیروهای ارتش با همکاری آژانس امنیت عمومی (شین بت) روز شنبه اجساد ۶ اسیر صهیونیست را از داخل یک تونل زیرزمینی در منطقه رفح پیدا کرده و بازگرداندند. کشته شدن این ۶ اسیر منجر به انتقادات زیادی در سرزمین‌های اشغالی از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم و اعتراضات گسترده خانواده‌های اسرا شده است.

پیشتر روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: سه تن از اسرایی که اجسادشان پیدا شد در لیستی قرار داشتند که حماس دوم ژوئیه با آزادی آنها موافقت کرده بود.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز به نقل از مسؤولان امنیتی گزارش داد که این رژیم می‌توانست در راستای معامله تبادل اسرا با حماس چهار تن از این اسرا را آزاد کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به‌رغم کارشکنی‌ها در مسیر تبادل اسرا ادعا کرد این رژیم به دستیابی به توافقی برای آزادی بقیه اسرای صهیونیست در غزه پایبند است.

نتانیاهو مدعی شد: تلاش‌ها برای آزادی اسرا از دسامبر تاکنون ادامه داشته است. اسرائیل مذاکرات فشرده‌ای را برگزار کرده است اما حماس با برگزاری هرگونه مذاکرات واقعی و هر پیشنهادی مخالفت می‌کند.

پیش از این «عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد: مسؤولیت مرگ اسرای اسرائیلی در غزه برعهده رژیم اشغالگر است که همچنان بر ادامه جنگ نسل‌کشی و فرار از توافق آتش‌بس پافشاری می‌کند. این مسؤولیت همچنین بر دوش دولت آمریکا است به این دلیل که از این تجاوزات جانبداری و حمایت و در آن مشارکت می‌کند.

الرشق گفت: کسی که هر روز ملت ما را می‌کشد رژیم اشغالگر است که با سلاح آمریکا این کار را می‌کند. اسرایی که اجسادشان در نوار غزه پیدا شد تنها در بمباران‌های رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند. اگر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مایل به حفظ جان اسرا است باید حمایت مالی و تسلیحاتی خود را از دشمن صهیونیستی متوقف کرده و بر رژیم اشغالگر برای پایان فوری تجاوز آن فشار بیاورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۲ ۰۷:۵۳

پنجاهزارزنوبچه‌ فلسطینی‌ پاکدامن‌ کشته‌ شدندهیچ‌ شش‌ تااسراییلی‌ کشته‌ شدندگوترش‌ صداش‌ درامدخدایاکجایی‌ که‌ دنیاوانسان‌ اینقدربی‌ رحم‌ شده‌ خدایا‌ طاقتمون‌ ازبی‌ عدالتی‌ بسررفته‌ خدایا‌ توکاری‌ بکن

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۲ ۱۰:۲۶

مرگ بر اسرايیل مرگ بر آمریکا ی جنایتکار کفتار

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۲ ۱۱:۴۰

الموت الاسرائیل مرگ بر امریکای جنایتکار

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۲ ۱۲:۲۹

لعنت بر استکبار به رهبری امریکا که اینقدر جان صهیونیست برایش مهم است ای ظالمین یک مادر صد ها پدر اروپائ چگونه کشتار ان همه انسان در غزه برای شما مهم نیست اما جان چند صهیونیسم اینقدر مهم زنده باد الحوثی درود بر رزمندگان یمن سلام بر یحی سریع انتقام

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۳ ۰۰:۱۱

آقای گوترش مگه خون اسرای رژیم جعلی وکودک کش صهیونی باخون هزاران زن وکودک بی دفاع غزه فرق داردکه الان واکنش نشان دادی این مدت کجابودی چه کسی ازتونظرخواسته.اگرواقعن انسانیت سرت می شود.پس بروبمیر.نمی توانی جلوی یک عده جنایتکار بگیری!!پس بدرد چه میخوری!!

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۳ ۰۱:۲۷

اسراییل ارزو دارد تمام اسرایش بمیرند وبهانه کافی برای قتل عام داشته باشد۹۸۴

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۳ ۰۳:۵۴

خداوند نابود کند این صحیونیست هارو که به بچه و زنان هم رحم نکرد

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۳ ۰۸:۱۸

قربون خدا برم بعضی وقتا چقدر بی رحم میشه این همه کشت و کشتار میشه چرا کاری نمیکنه خدا جون شرمنده بابت حرفم

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۳ ۰۸:۲۱

بی شرف این همه زن وبچه بی گناه شهید شدن این همه خونه ویران شده هیچ عکس العملی نشان نداده برای کسته شدن شیش نفر متجاوز دردشون اومده

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۳ ۰۸:۵۴

لعنت خدا برهمه کسانی که بانی جنگ وکشتار مردمند

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۱۳:۵۳

تر و خشک را با هم می سوزانید ای آتش افروزان جنگ. اما آنچه باعث تأسف است اینست که کشته شدن یک عده سبب جوش و خروش دولت مردان جهانی از خدا بی خبر می شود در صورتیکه کشته شدن عده ای دیگر از طرف مقابل هیچ تاثیری بر این از خدابیخبران نمی گذارد.