• یکشنبه / ۱۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403041711870
  • خبرنگار : 50617

کشت برنج پرمحصول در ۲۰۶ هکتار از اراضی شالیزاری محمودآباد

کشت برنج پرمحصول در ۲۰۶ هکتار از اراضی شالیزاری محمودآباد

ایسنا/مازندران مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از کشت برنج پر محصول در ۲۰۶ هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان خبرداد.

محمد هادی زاده در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه ۶۰ پرونده به مساحت ۱۲۹ هزار و ۷۶۷ متر مربع در سه ماه نخست سال جاری ارزیابی و قیمت‌گذاری شد، گفت: قیمت روز اراضی زراعی و باغ‌ها با کاربری جدید یا مورد تقاضا توسط کمیسیون تقویم، با در نظر گرفتن ارزش کاربری‌های مشابه در نزدیک‌ترین فاصله عرفی از محل وقوع ملک، دوری و نزدیکی به شهرها، روستاها و امور خدماتی و زیربنایی و با انجام بررسی‌های فنی و تحقیقات محلی و بازدید زمین تعیین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سه میلیون و ۹۲۲ هزار و ۸۵۳ لیتر سوخت شامل نفت گاز و نفت سفید برای انجام فعالیت‌های مختلف کشاورزی به کشاورزان و بهره‌برداران شهرستان محمودآباد اختصاص یافت، افزود: ملاک تعیین مقدار سوخت در بخش کشاورزی سطح زمین زیر کشت، تعداد ادوات و فعال بودن ماشین آلات کشاورزی است.

هادی زاده خاطرنشان کرد: از این مقدار سوخت یک میلیون و ۳۰۷ هزار و ۶۳۸ لیتر نفت گاز برای شخم و شیار، ۷۷۳ هزار و ۹۴۷ لیتر نفت گاز و یک میلیون و ۸۳۲ هزار و ۵۶۸ لیتر نفت سفید به موتور پمپ آب شهرستان اختصاص یافت.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با اعلام اینکه حواله توزیع ۳۳۷ تن اقلام اساسی از ابتدای سال جاری تاکنون صادر شد، اظهار کرد: این اقلام شامل ۲۱۷ تن شکر شامل ۲۰۰ تن شکر خانگی و ۱۷ تن شکر صنتعی  و همچنین ۱۲۰ تن گوشت  و مرغ بود.

هادی زاده تصریح کرد: این کالاها برای تنظیم بازار از طریق شبکه‌های منتخب اعم از تعاونی‌های مصرف، فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای و واحدهای صنفی مختلف توزیع شد.

وی با اظهار اینکه از ۱۷ هزار و ۵۴۵ هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان ، ۲۰۶ هکتار به کشت ارقام محلی اختصاص داشت، یادآور شد: نشاء برنج به روش مکانیزه در ۱۹۸ هکتار و کشت سنتی نیز در ۹ هکتار از شالیزارهای این شهرستان  صورت گرفت.

محمد هادی زاده با عنوان اینکه هفت تن انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان محمودآبادی توزیع شد، ذکر کرد: میزان بذر مصرفی ۸۲۴.۶ تن بوده است که از این مقدار ۸۱۵ تن رقم محلی و ۹.۶ تن پرمحصول است.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با اذعان به اینکه از ابتدای تیرماه تاکنون سه تن و ۳۵۰ کیلوگرم گوشت گرم گوساله با قیمت تنظیم بازار در این شهرستان توزیع شد، گفت: قیمت این محصول کیلویی ۲۹۹ هزار تومان است که هرگونه گران‌فروشی و تغییر قیمت تخلف محسوب شده و با متخلفین برابر قانون برخورد خواهد شد.

این مسئول از توزیع ۳.۵ هزار تن کود شیمیایی در محمودآباد خبرداد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۵۶۸ تن انواع کودشیمیایی بین کشاورزان محمودآبادی توزیع شد که این مقدار شامل ۲۳۵۶ تن اوره ، ۵۸۹ تن فسفات و ۶۲۳ تن پتاس است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha