• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403062112888
  • خبرنگار : 50199

مدیرکل آموزش و پرورش‌ مازندران:

مخالفتی با انتقال معلمان نداریم/ رشد ۷۰ درصدی مازندران در المپیادها

مخالفتی با انتقال معلمان نداریم/ رشد ۷۰ درصدی مازندران در المپیادها

ایسنا/مازندران مدیرکل آموزش و پرورش‌ مازندران در خصوص جابه‌جایی معلمان مقاطع و پایه‌های مختلف تحصیلی در مدارس مازندران گفت: مسئله جابجایی و نقل و انتقالات معلمان یک روال اداری است که  بر اساس شرایط شغلی خانواده یا درخواست خودشان به صورت شهری یا استانی انجام می‌شود در صورتی که تراز نمونه سالی ما در شرایط مبدا به هم نریزد و شهرستان مقصد با مازاد نیرو مواجه نشود هیچ مخالفتی با انتقال معلمان نداریم.

حسین کمالی در گفت‌وگو با ایسنا درباره انتقالی معلمان افزود: در شرایطی که تقاضای شهرستان فعال اما ظرفیت کمی داشته باشد؛ انتقال معلمان بر اساس امتیازهای آنها در سامانه انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش وپرورش مازندران درباره گلایه مطرح شده نسبت به توجه به المپیادی‌ها و تفاوت بین آنها به برگزیدگان ‌کنکور در استان گفت: شرکت کنندگان المپیاد طی دو سال گذشته در مازندران رشد ۷۰ درصدی داشته‌؛ پارسال و امسال در مقطع جهانی ۵ مدال به‌دست آوردیم و هم قبل اعزام و بعد اعزام به منزل آنها رفتیم حتی از افرادی که در المپیاد شرکت کردند و مدال نیاوردند نیز دلجویی شد.

کمالی ادامه داد: در کنکور رتبه ۶ زبان کشوری در تنکابن و رتبه ۷ علوم تجربی از ساری نیز مانند المپیادی‌ها مورد تجلیل قرار گرفتند و تفاوتی وجود نداشت، همچنین شمار زیادی رتبه زیر ۱۰۰ در استان داشتیم که نشان از وضعیت مناسب مازندران در کنکور امسال بوده است.

وی درباره میزان شهریه مدارس غیرانتفاعی به ایسنا گفت: در شهریه مدارس غیرانتفاعی همه ساله شاخص‌هایی را در سامانه اعلام می‌کنند و بستگی به امکاناتی است که مدرسه ارائه می‌دهد. خود اظهاری از طرف موسسه وجود دارد و ناظرین آن اظهارات را بررسی و این‌ موارد مبنای تعیین شهریه مدارس غیردولتی است و در سامانه از طرف وزارتخانه اعلام و در کل کشور تا زمان انجام پیگیری می‌شود.

مدیرکل اموزش و پرورش مازندران درباره وضعیت سرویس مدارس و ساماندهی این مهم گفت: در سنوات گذشته مسئولیت ساماندهی و ناوگان حمل و نقل را مدیران مدارس آموزش و پرورش بر عهده داشتند، در سال گذشته به دلیل پاره‌ای از مشکلات هیئت وزیران تصویب کردند که تامین سرویس ایاب ذهاب دانش آموزان از حیطه اختیار آموزش و پرورش خارج است و در توان آموزش و پرورش نمی‌دیدند؛ اما به دلیل تاخیر در اقدام این مسئله سال گذشته اجرا نشد، اما از امسال این مهم در حال اجرا است.

کمالی افزود: شورای هماهنگی ترافیک در استان و شهرستان مسئولیت تامین سرویس مدارس دانش آموزان را دارد و خانواده‌ها باید در سامانه «سپند» نیاز خود به سرویس مدرسه را اعلام کنند؛ کار آموزش و پرورش در خصوص سرویس مدارس صرفا اطلاع رسانی به خانواده‌هاست و ما تلاش خود را برای ثبت نام خانواده‌ها در این سامانه انجام دادیم و مدارس هم با ما همکاری می‌کنند.

به گفته کمالی، مسئولیت اصلی ساماندهی سرویس مدارس شهرداری‌ها، شورای هماهنگی ترافیک و سازمان حمل و نقل است. آموزش و پرورش صرفاً بهره‌بردار بوده و تاکنون مشکل خاصی در این زمینه گزارش نشده است.

 کمالی در پاسخ به اعتراض برخی خانواده‌ها نسبت به تصحیح اوراق آزمون نهایی پایه دوازدهم و پایین بودن میانگین نمرات نهایی در استان اظهار کرد: زمانی که آزمون‌های نهایی شروع شد طبیعتاً تصحیح اوراق به صورت دقیق و سامانه انجام شد و ممکن است جایی میانگین نمرات پایین آمده باشد اما در تصحیح اوراق ۴ مصحح داشتیم و میانگین نمرات باید در شرایط دیگری بررسی شود و هنوز میانگین نمرات مازندران بررسی نشده است.

 وی یادآور شد: نامه‌ای به معاون آموزشی مبنی بر قرارداد با شهرستان و منطقه بسته شد تا برای ارتقای میانگین نمرات جلسه‌ای تشکیل و وضعیت بررسی شود و احتمالاً رشد داشته‌ایم و افزایش المپیادها و رتبه‌ها نشان از رشد ما است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha