• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403062113375
  • خبرنگار : 50194

تشریح عملکرد شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور

تشریح عملکرد شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور

ایسنا/مازندران مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور در تشریح عملکرد این اداره گفت: ارائه خدمات غربالگری ناباروری، مشاوره فرزندآوری و کلاس مشاوره ازدواج برای تعداد ۵۹ هزار و پنج نفر در راستای برنامه جوانی جمعیت انجام شد.

دکتر سید حمید حسینی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص عملکردسال گذشته و ۵ ماهه اول امسال شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور اظهار کرد: ساخت، تجهیز و افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت لاویج با اعتبار ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

وی از اتمام ساخت خانه بهداشت اسپی‌کلا با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خبر داد و افزود: پروژه در حال ساخت مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی چمستان به مبلغ ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان جذب اعتبار شد که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

حسینی با اشاره به جذب اعتبار پروژه در حال ساخت مرکز خدمات جامع سلامت شهری رویان به مبلغ ۵ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد، خاطرنشان کرد: اعتبار و خرید تجهیزات مرکز خدمات جامع سلامت رویان و خانه بهداشت اسپی‌کلا با اعتبار یک میلیارد و ۲۵۸ میلیون تومان جذب شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور از جذب ۷ دانشجوی بهورزی برای خانه‌های بهداشت عباسا، رستمرود، سلیاکتی، کاردگرکلا، جوربند، تاشکوه سفلی، جلیکان علیا و شروع آموزش در آموزشگاه بهورزی خبر داد.

وی با بیان اینکه خرید تجهیزات پزشکی و اداری به مبلغ ۹ میلیارد تومان توسط دانشگاه علوم پزشکی و مشارکت مردمی صورت گرفته است، یادآور شد: مشارکت مردمی به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان در حوزه عمرانی و تجهیزاتی بسیار کمک حال بود.

حسینی ادامه داد: مراقبت ۲۷۹۴ نفر زن باردار و ۵۲۱  هزارو ۹۴ کودک، میانسال، سالمند و رسیدن مرگ و میر مادران باردار به صفر از جمله اقدامات موثر بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور در ادامه از ارائه خدمات غربالگری ناباروری، مشاوره فرزندآوری و کلاس مشاوره ازدواج برای تعداد ۵۹ هزار و پنج نفر در راستای برنامه جوانی جمعیت خبر داد و گفت: برنامه آموزش حضوری هادیان زندگی در راستای برنامه جوانی جمعیت جهت ارائه دهندگان خدمت مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان با ۲۴ جلسه آموزش برای ۶ گروه هدف شروع شده است.

وی با اشاره به مراقبت و واکسیناسیون هاری برای ۱۷۵۰ نفر از مراجعین به دلیل حیوان گزیدگی گفت: ارائه ۴۱۸ هزار و ۴۱۰ خدمات درمانی شامل ۲۰۴ هزار و ۲۸۶ ویزیت پزشک، ۳۲ هزار و ۸۱۵  ویزیت مامایی، ۱۲۵هزار و ۵۴۸ پرستاری، ۲۷ هزار و ۷۱۳ آزمایشگاه، ۴ هزار و ۱۲۵رادیولوژی و ۱۵ هزار ۹۲۳ دندانپزشکی است.

حسینی با بیان اینکه ۶۲۰ مورد بازرسی شبانه روزی از مراکز درمانی، موسسات پزشکی، مطب‌ها و بیمارستان انجام شده است، ادامه داد: ۴۳ هزار ۵۲۷ مورد بازرسی بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی و صدور ۱۰ هزار و ۷۳ مورد اخطاریه به مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی، ۱۵۳۸ مورد مشاوره تغذیه ای برای جمعیت تحت پوشش صورت گرفته است.

این مسئول از انجام ۹۰ هزار و ۵۹ مورد غربالگری ۹۸ درصدی جمعیت بالای ۱۸ سال و شناسایی ۱۶۸۷ مورد مشکوک به دیابت، ۲۰۴۱ نفر مورد مشکوک به فشار خون، ۱۲ هزار و ۶۴۹ نفر پره دیابت و ۱۸ هزار و ۵۳۶  نفر پیش فشارخون در برنامه پویش ملی سلامت خبر داد و افزود: ۴۰ درصد مراقبت دوره‌ای برای گروه هدف نوجوانان و ۳۳ درصد مراقبت دوره‌ای جوانان نیز صورت گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha