• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۲:۳۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403062012754
  • منبع : نمایندگی مازندران

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور:

مرتع، موتور محرک منابع طبیعی است

مرتع، موتور محرک منابع طبیعی است

ایسنا/مازندران مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اینکه مرتع موتور محرک منابع طبیعی است، گفت: اگر مشکلات مرتع را حل کنیم، مشکلات جنگل، بیابان و دیگر بخش های منابع طبیعی حل می‌شود.

به گزارش ایسنا، ترحم بهزاد ۲۰ شهریور در جلسه چگونگی تعیین مجریان طرح های مرتعداری در مراتع بلامعارض شمال کشور که در ساری برگزار شد، اظهار کرد: مراتع از بُعد تأمین امنیت زیستی و غذایی تاثیرگذار هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر تمام چالش‌ها، و ظرفیت‌های مرتع در موضوعات مرتعداری، اصلاح و احیاء، مدیریت چرا، نظارت و گیاهان دارویی احصاء شد افزود: اصلاحیه شیوه نامه فنی و اجرایی بهره برداری از مراتع کشور، راهنمای تهیه و اجرای طرح مرتعداری، دستورالعمل مدیریت چرا، کنترل پروانه چرای دام و ساماندهی کوچ توسط دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی تدوین و با امضای رئیس سازمان به استان ها ابلاغ شد که بخش قابل توجهی از مشکلات فنی و حقوقی مراتع حل شد.

مرتع ارث محسوب نمی‌شود

بهزاد به پرونده های مطروحه در کمیسیون بند ۴۹ و ضرورت تعیین تکلیف پروانه های چرای دام مربوط به مرتعداران متوفی اشاره کرد و گفت: باتوجه به رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، مرتع ارث محسوب نمی‌شود.

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی با بیان اینکه مرتع موتور محرک منابع طبیعی است، بیان کرد: اگر مشکلات مرتع را حل کنیم، مشکلات جنگل، بیابان و دیگر بخش های منابع طبیعی حل می شود.

وی با اشاره به ماده ۱۸ قانون نظام جامع دامپروری کشور، به به‌روزرسانی آمار حوزه مرتع تاکید کرد افزود: برای دستیابی به آمار دام موجود در کشور، نیاز است دام‌ها نشانه گذاری و پلاک کوبی شوند.

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی با تاکید بر افزایش مشارکت مردم، به برگزاری کارگاه «هم‌اندیشی و آموزشی سیاست‌ها، راهبردها و برنامه‌های کاربردی بخش مرتع» اشاره کرد و یادآور شد: این کارگاه در مهرماه سالجاری با حضور پیشکسوتان بخش مرتع، کارشناسان اجرایی، دانشگاه، تحقیقات، انجمن صنفی و سازمان های مردم نهاد به مدت دو روز در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha