• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403062112931
  • منبع : نمایندگی مازندران

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبرداد

اجرای همزمان ۶۰۰ پروژه آب و خاک در مازندران

اجرای همزمان ۶۰۰ پروژه آب و خاک در مازندران

ایسنا/مازندران رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، با اجرای ۶۰۰ پروژه همزمان در حوزه آب و خاک که بیش از ۵۰ درصد اعتبار جهاد کشاورزی استان را به خود اختصاص می‌دهد، نهضت آب و خاک در استان مازندران با سرعت در حال اجرا است.

به گزارش ایسنا، بابک مومنی در جلسه نهضت آب و خاک استان، اظهار کرد: ۶۰۰ پروژه آب و خاک در چند بخش استراتژیک، شامل، جاده بین مزارع، احداث کانال‌های آبرسانی، تجهیز و نوسازی اراضی سنتی، بهسازی و مرمت آببندان‌ها، ایجاد طرح های کوچک انتقال آب و انتقال آب با لوله و سامانه‌های نوین آبیاری در حال اجرا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌های آب و خاک به اهداف پروژه‌های آب و خاک اشاره کرد و افزود: اهداف کلی از اجرای این پروژه‌ها شامل دو بخش اهداف کمّی و اهداف کیفی است. اهداف کمّی شامل افزایش عملکرد محصول در واحد سطح، ایجاد اشتغال مولد و بهره‌برداری بهینه از منابع و عوامل تولید به‌ویژه منابع آب و خاک می‌شود.

این مسئول ادامه داد: اهداف کیفی طرح‌ها شامل جلوگیری از کاهش کیفیت منابع آب، اصلاح و بهبود کیفیت خاک، ارتقای دانش بهره‌برداران به منظور استفاده بهینه از منابع آب و در نهایت تولید محصولات باکیفیت استاندارد است.

مومنی با بیان اینکه تغییر اقلیم یک مساله مهم در کشور است، گفت: تغییر اقلیم در مازندران یک چالش بزرگ در بخش کشاورزی محسوب می‌شود که نمونه آن بارش‌های نامناسب در برخی از استان‌ها و آسیب محصولات کشاورزی است.

وی بر انتقال بیش از پیش یافته‌های علمی به مزرعه تاکید کرد و یادآور شد: اختلاف میزان تولید کشاورزان پیشرو تا متوسط عملکرد دیگر کشاورزان همچنان بسیار بالا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر اهمیت هوشمندسازی آبیاری عنوان کرد: سامانه‌های آبیاری هوشمند باید جایگزین سامانه‌های فعلی شود و مطابق با آخرین یافته های موفق روز دنیا پیش برویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha