• یکشنبه / ۱۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403041711617
  • خبرنگار : 50038

تبدیل یک حمام قدیمی به کتابخانه‌ای مجهز در روستای مهدویه

تبدیل یک حمام قدیمی به کتابخانه‌ای مجهز در روستای مهدویه

ایسنا/همدان رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر از تبدیل حمام قدیمی روستای مهدویه به یک کتابخانه کاملاً مجهز با منابع و نُسخ مختلف خبر داد و گفت: با یک کار کاملاً جهادی این اتفاق فرهنگی رقم خورده است.

سید مهدی آخشیک در گفت و گو با ایسنا، افزود: بخش زند از جمله بخش‌های کم برخوردار شهرستان ملایر به شمار می‌رود به ویژه روستاهایی که در نزدیکی سد کلان قرار دارند، زیرساخت‌های فرهنگی لازم را ندارند.

وی ادامه داد: سال گذشته توسط فرماندار ملایر مصوب شد که زیرساخت فرهنگی در روستای مهدویه از توابع بخش زند ایجاد شود و در این راستا ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

تبدیل یک حمام قدیمی به کتابخانه‌ای مجهز در روستای مهدویه

آخشیک با بیان اینکه به عنوان یکی از متولیان فرهنگی شهرستان از روستای مهدویه بازدید داشتیم و در نهایت یک حمام قدیمی و غیرقابل استفاده برای تجهیز و تبدیل شدن به یک کتابخانه شکیل انتخاب شد، افزود: بخشی از این حمام سال‌ها قبل توسط دهیاری بازسازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود، اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر نیز با اعتباری که فرمانداری در نظر گرفته بود و همچنین ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار داخلی اداره و کار جهادی پرسنل، فضایی حدود ۶۰ متر مربع را آماده و نوسازی کرد.

آخشیک با بیان اینکه در حال حاضر حمام قدیمی تبدیل به یک کتابخانه فوق‌العاده شکیل شده و آن فضای غیرقابل استفاده قبلی، کاملاً نوسازی، بازسازی و بهسازی شده است، افزود: در حال حاضر ۳۰۰۰ نسخه انواع کتب مختلف در این کتابخانه موجود است و تجهیزات استاندارد در آن نصب شده و ۱۰۰ نفر هم عضو دارد.

رئیس کتابخانه‌های عمومی ملایر با اشاره به خدمات‌رسانی مطلوب این کتابخانه، خاطرنشان کرد: این مکان به عنوان " پیشخوان کتابخوان یار مهربان" در روستای مهدویه راه‌اندازی شده است و "کتابخانه مادر و مرکزی" که نیرو و منابع آن را تامین می‌کند در واقع "کتابخانه شهید آزموده شهر زنگنه" است.

آخشیک با تاکید بر اینکه در حال حاضر منابع لازم و نیروی انسانی برای کتابخانه روستای مهدویه تامین شده است، افزود: در مجموع ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این پروژه فرهنگی صرف و با استقبال بسیار خوب جوانان و نوجوانان و اهالی روستا مواجه شده است.

تبدیل یک حمام قدیمی به کتابخانه‌ای مجهز در روستای مهدویه

وی با بیان اینکه فعالیت این پروژه آغاز شده اما به‌طور رسمی در هفته دولت افتتاح می‌شود، گفت: احداث کتابخانه در مناطق کم‌برخوردار و روستایی و دور افتاده، از جمله کارهای فرهنگی ماندگار و تاثیرگذار در راستای اعتلای سطح دانش و فرهنگ جامعه به شمار می‌رود و همچنان در شهرستان ملایر ادامه می یابد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه کار فرهنگی باید آرام و پیوسته صورت بگیرد، اظهار کرد: همکاری دهیاری روستای مهدویه و بخشدار زند باعث شد با کار جهادی همکاران ما در اداره کتابخانه‌ها، یک اتفاق نو و ماندگار رقم بخورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha