• پنجشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403060100297
  • خبرنگار : 50590

استاندار همدان مطرح کرد

تندیس ابن سینا در تمامی سفارتخانه‌های ایران در آسیای میانه نصب شود

تندیس ابن سینا در تمامی سفارتخانه‌های ایران در آسیای میانه نصب شود

ایسنا/همدان استاندار همدان با بیان اینکه لازم است تندیس ابن سینا در تمامی سفارتخانه‌های ایران در آسیای میانه و ازبکستان نصب شود، گفت: همه دستگاه‌ها باید برای شناساندن بوعلی سینا به کمک فرهنگ و ارشاد بیایند.

علیرضا قاسمی فرزاد پنجشنبه، یکم شهریور ماه در آیین تجلیل از مفاخر همدان همزمان با روز همدان، اظهار کرد: برای شناساندن این حکیم همه چیزدان به دنیا و البته علاقمندان نیاز است که تندیس این مرد بزرگ در سفارتخانه‌های ایران در آسیای میانه و ازبکستان اقدام شود و در این راستا نباید به فرهنگ و ارشاد اکتفا کرد و همه دستگاه‌ها در بخش فرهنگی برای شناساندن باید کمک کنند.

وی اظهار کرد: ثبت هگمتانه که دیرهنگام هم رقم خورد به معنای این است که تمام دنیا در برابر این تاریخ و تمدن سر فرود آورده‌اند.

وی با بیان اینکه تاریخ و تمدن همدان نوابغ بسیاری را پرورش داده است، افزود: همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن نوابق بسیاری را در خود جای داده است به طوریکه حکیم شیخ الرئیس بوعلی سینا در بخارا شهری که در گذشته تکه‌ای از خاک ایران بوده به دنیا آمد و افتخاریست که بوعلی سینا ایرانی است.

وی تصریح کرد: همدان مهد علم و دانش بوده است به طوریکه ما در کتب تاریخی می‌بینیم که این مردبزرگ هنگامی که به همدان می‌آید اولین پایه‌گذار درمانگاه به سبک خودش در ۱۰۰۰ سال پیش بوده است.

استاندار همدان با بیان اینکه در سال‌های گذشته آنطور که باید از سرمایه‌های بزرگ بهره نبرده‌ایم، یادآور شد: امروز ما باید از سرمایه‌های بزرگ با تمام توان بهره بگیریم و آن‌ها را حفظ کنیم به گونه‌ای که نام بوعلی سینا در سال‌های گذشته کمتر مورد توجه قرار می‌گرفت البته افرادی در مورد حکمت کار کردند اما در فرهنگ عمومی کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی شورای عالی انقلاب فرهنگی و بنیاد بوعلی در حوزه شیخ الرئیس بوعلی سینا بسیار کار کرده‌اند، گفت: شخصیت‌های بزرگی همچون مرحوم آیت‌الله طه محمدی در بنیاد بوعلی در زمینه شناساندن بوعلی سینا بسیار کار کرده‌اند.

وی با بیان اینکه علم پزشکی مدیون این مرد بزرگ است، تصریح کرد: بوعلی سینا در زمان خودش راجع به شاکله مغز صحبت کرده و این فیلسوف ۱۰۰۰ سال پیش نبوغی داشته است که بیش از ۴۵۰ اثر تالیف کرده است در زمانی که تجهیزات و علم بسیار محدود بوده است.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از «مریم زرنشان» نویسنده کتاب «شیر نگهبان» که در مورد جاذبه‌های شهر همدان به زبان کودک نگاشته است، توسط استاندار همدان تقدیر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha