• چهارشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: تشکل‌های دانشجویی
  • کد خبر: 1403040603953
  • خبرنگار : 71974

فعال حوزه دانشجویی در گفت‌وگو با ایسنا:

مشارکت در انتخابات وظیفه‌ای ملی و دینی است

مشارکت در انتخابات وظیفه‌ای ملی و دینی است

فعال حوزه دانشجویی با بیان اینکه مشارکت در انتخابات وظیفه‌ای ملی و دینی است، گفت: هر رأی ما می‌تواند در تعیین سرنوشت کشور مؤثر باشد. بنابراین، باید با دقت و آگاهی در انتخابات شرکت کنیم و نامزدی را انتخاب کنیم که بتواند به تحقق ایران قوی و سربلند کمک کند.

فرید محسنی فعال حوزه دانشجویی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اظهار کرد:سخنان رهبری به نظرم بسیار جامع و دقیق بود. ایشان بر اهمیت حضور همه‌جانبه مردم در انتخابات تأکید داشتند و خواستار مشارکت همگانی شدند. از دیدگاه ایشان، هر کسی که به ایران قوی و سربلند علاقه‌مند است، باید در انتخابات شرکت کند.

وی افزود: ایشان سه ویژگی اساسی را برای نامزدها برشمردند. نخست اینکه نامزدها نباید ذره‌ای با انقلاب زاویه داشته باشند. دوم اینکه دلبسته آمریکا نباشند و سوم اینکه به راهبرد دین و شریعت بی‌اعتنا نباشند. این ویژگی‌ها نشان‌دهنده اهمیت وفاداری به انقلاب و نظام اسلامی، استقلال از قدرت‌های خارجی و پایبندی به اصول دینی است.

فعال حوزه دانشجویی تصریح کرد:رهبری توضیح دادند که کسی که با انقلاب و امام راحل زاویه داشته باشد، همکار خوبی نخواهد بود و نمی‌تواند به‌درستی کار کند. دلبستگی به آمریکا نیز موجب می‌شود که از ظرفیت‌های کشور به‌خوبی استفاده نشود و مدیریت مناسبی صورت نگیرد و در نهایت، بی‌اعتنایی به دین و شریعت باعث می‌شود که نامزد مورد نظر نتواند در چارچوب نظام اسلامی کار کند و با مسئولیت‌هایش همخوانی داشته باشد.

به گفته وی؛ابتدا باید با دقت و مطالعه، سوابق و دیدگاه‌های نامزدها را بررسی کنیم. به‌ویژه باید مطمئن شویم که آنها با انقلاب و نظام اسلامی زاویه‌ای ندارند، مستقل از قدرت‌های خارجی هستند و به اصول دینی پایبندند. همچنین باید به عملکرد گذشته آنها نیز توجه کنیم تا بتوانیم تصمیم درستی بگیریم.

محسنی بیان کرد:رهبری تأکید کردند که رئیس‌جمهور منتخب باید با خداوند خود عهد کند که اگر مسئولیتی به دست آورد، کسانی را به عنوان کارگزار انتخاب کند که ذره‌ای با انقلاب زاویه نداشته باشند، دلبسته آمریکا نباشند و به راهبرد دین و شریعت بی‌اعتنا نباشند. این توصیه‌ها به معنای توجه به اصول و ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی در انتخاب همکاران است.

این فعال حوزه دانشجویی بیان کرد: مشارکت در انتخابات وظیفه‌ای ملی و دینی است. هر رأی ما می‌تواند در تعیین سرنوشت کشور مؤثر باشد. بنابراین، باید با دقت و آگاهی در انتخابات شرکت کنیم و نامزدی را انتخاب کنیم که بتواند به تحقق ایران قوی و سربلند کمک کند. این مسئولیت ماست که آینده کشورمان را به‌درستی رقم بزنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha