• شنبه / ۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403040905988
  • منبع : بازار

ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان

ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان

سامانه مودیان سامانه ای است تحت مدیریت سازمان امور مالیاتی کشور که در آن به هر مودی (شخص یا شرکتی که پرونده مالیاتی دارد)، کارپوشه ویژه ای اختصاص یافته و تبادل اطلاعات میان مودیان و سازمان منحصراً از طریق آن کارپوشه انجام می شود. آدرس سامانه مودیان tp.tax.gov.ir می باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از مالیتور ،برای ثبت فاکتور در سامانه مودیان نیازمند نرم افزارهای واسط هستید. از ۳ روش می توانید، نرم افزار واسط ارسال انتخاب کنید:

  • کمک از معتمد ها (خودشان صورتحساب ها را ارسال می کنند)
  • استفاده از ماژول نرم افزار حسابداری (اگر سیستم حسابداری دارید و آن شرکت این ماژول را ساخته، می توانید خریداری کنید)
  • ارسال با نرم افزار های واسط و مستقل مانند مالیتور

کدام نرم افزار واسط مالیاتی بهتر است؟

شاید بتوان گفت تنها نرم افزار واسط سامانه مودیان رایگان مالیتور است. چراکه برای شروع تعدادی صورتحساب رایگان بدون محدودیت مودی و زمان مصرف در اختیار شما قرار می دهد. برای استفاده از این امکانات کافیست در مالیتور ثبت نام کنید.

نرم افزار واسط مالیاتی مالیتور تمامی نیازهای شما جهت ارسال صوتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان را برطرف می نماید. مالیتور نیاز به هیچ نرم افزار جانبی و حسابداری نداشته و برای ارسال صورت وضعیت و فاکتورها به کارپوشه نیازمند دانش حسابداری نخواهید بود، چرا که در تمامی این مسیر می توانید از مالیتور و تیم پشتیبانی ۰۲۱۸۸۴۳۰۵۷۸ به همراه آموزش های ویدئویی و متنی کمک بگیرید.

نحوه ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان

بطور خلاصه همه اشخاص حقیقی و حقوقی لازم است مسیر زیر را برای ارسال صورتحساب به کارپوشه سپری کنند:

  1. دریافت کلید خصوصی و شناسه یکتا
  2. پیدا کردن شناسه کالا یا خدمت عمومی یا دریافت شناسه اختصاصی
  3. ثبت نام در مالیتور و ثبت مودی و خریدار
  4. ایجاد فاکتور و ارسال به کارپوشه و دریافت شناسه مالیاتی ۲۲ رقمی

در مالیتور می توانید صورتحساب های خرید خود را نیز ثبت کنید و در کنار فروش ها لیست اکسلی از همه فرم های خود داشته باشید تا در بخش حسابداری و مالی خود منظم شوید.

در سامانه مودیان ۷ الگو وجود دارد که بسته به کارخود باید آن الگو را انتخاب کنید و ممکن است نکات خاصی داشته باشد که باید آن را رعایت کنید.

انواع الگو در سامانه مودیان چیست؟

تاکنون ۷ الگو برای صورتحساب الکترونیکی اول در نظر گرفته شده است که شامل:

الگو فروش: مناسب برای تمامی فروش ها

الگوی صادرات: ارزش افزوده صفر است و خریدار مصرف کننده نهایی انتخاب می شود.

الگو فروش ارز: برای فروشندگان ارز می باشد.

الگو طلا، جواهر و پلاتین: با شناسه ۹ درصد بوده و ارزش افزوده فقط به اجرت و سود تعلق می گیرد.

الگوی قرارداد پیمانکاری، نیازمند شناسه یکتا قرارداد است. قرارداد را در کارپوشه ثبت و عددی ۱۲ رقمی دریافت می کنید، پس از تایید کارفرما می توانید در مالیتور صورتحساب خود را ارسال کنید.

بلیط هواپیما: فروشندگان بلیط از این الگو استفاده می کنند، حق العمل کارها با الگوی فروش ارسال می کنند.

و قبوض خدماتی

در نرم افزار واسط مالیاتی مالیتور می توانید از تمامی الگوها بدون پرداخت هزینه ای بیشتر استفاده کنید.

ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان

تعرفه نرم افزارهای واسط سامانه مودیان

تعرفه ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان متفاوت است. شما می توانید با توجه به نیاز و تعداد صورتحساب ها و مبلغ آن انتخاب کنید. در شرکت های معتمد بسته به مبلغ صورتحساب و تعداد آن بصورت درصدی پرداخت خواهید داشت. معتمد ها رایگان نیستند.

در نرم افزارهای حسابداری لازم است ماژول سامانه مودیان را علاوه بر اصل نرم افزار تهیه کنید مبلغی بین ۱۲ تا ۳۰ میلیون تومان. برای اضافه کردن مودی یا شرکت باید هزینه ۲-۳ میلیونی پرداخت نمایید. در نرم افزارهای واسط موجود دربازار نیز روش های قیمت گذاری بر اساس زمان مصرف، تعداد فاکتور و مبلغ در نظر گرفته شده است.

نرم افزار واسط مالیتور برای تمام گروه ها پلن های اقتصادی دارد. در پلن تعدادی بدون محدودیت ثبت مودی و زمان مصرف انتخاب دارید. در پلن های زمان دار، بدون محدودیت تعداد فاکتور می توانید در یک، سه، شش ماه و یا یکسال، برای یک مودی، ارسال صورتحساب الکترونیکی داشته باشید.

برای انتخاب یک نرم افزار باید نکاتی مانند سادگی و کاربری آسان، به روز بودن، آموزش، پشتیبانی ۰۲۱۸۸۴۳۰۵۷۸ را علاوه بر تعرفه در نظر گرفت؛ مالیتور امکان تست و ارسال رایگان را در اختیار شما قرار می دهد تا همه این موارد و امکانات را بصورت عینی مشاهده و تجربه کنید.

ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان

امکانات نرم افزار سامانه مودیان

نرم افزار واسط مالیاتی یا به اصطلاح نرم افزار سامانه مودیان باید صورتحساب را به سامانه مودیان ارسال کند. مالیتور امکاناتی مانند:

  • ارسال صورتحساب اصلاحی، ابطالی و برگشت از فروش با یک کلیک،
  • چاپ و PDF همراه تصویر امضا و لوگو،
  • پشتیبانی تمامی الگو ها رایگان،
  • گزارش اکسل کاربردی از هر فصل،
  • ثبت صورتحساب با اکسل،
  • ایجاد صورتحساب خرید و گزارش اکسلی،
  • ثبت چند مودی و شرکت (حقیقی و حقوقی) در یک حساب کاربری و ... دارد.

برای تهیه و استفاده هر نرم افزاری لازم است سابقه شرکت را بررسی کنید. عضویت در انجمن صنفی و رسمی بودن شرکت، محصولات و فعالیت پیوسته آن،‌ بخشی از این اعتماد را به شما می دهد. مالیتور نیز این اعتماد را به شما خواهد داد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
امروز ۱۴:۴۱

این سامانه محلی برای فرار مالیاتی شده است زیرا فروشندگان با تبانی با خریدار واقعی فاکتور خرید را بنام یک یا چند خریدار دیگر در سامانه ثبت می کنند . برای پدر مرحوم ما دو سال بعد از فوتش هم فاکتور خرید بنام در سامانه ثبت کردند و ممیز انرا ملاک عملکرد قرار داده و مالیات ده برابر مالیات سال ۹۶ مطالبه می کنند برای سالهلی ۹۸ و ۹۹ و ۴۰۰ و ۴۰۱..