• چهارشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۸:۳۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402111814041
  • خبرنگار : 50184

استاندار کرمانشاه:

ایران در حال بازگشت به دوران طلایی خود است

ایران در حال بازگشت به دوران طلایی خود است

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه با اشاره به گذار کشورمان از دوره دویست ساله افول تاریخی، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با رشد در همه حوزه‌ها در حال بازگشت به دوران طلایی و قدرت تمدنی خود هستیم.

محمدطیب صحرایی، عصر امروز (۱۸ بهمن) در جشنواره فرهنگی ورزشی "ورزش، عزت و اقتدار" که با حضور قهرمانان و ورزشکاران کرمانشاهی برگزارشد، بااشاره به گذشته تاریخی ایران، اظهار کرد: بانگاهی به تاریخ ایران می بینیم که کشوری متمدن، بزرگ و قوی داشته‌ایم و هیچ‌گاه ایران کشوری ضعیف و گوش به فرمان دیگر کشورها نبوده است.

وی افزود: ایران باستان از نظر علمی، هنری و... بسیار مقتدر بوده و هنوز نشانه هایی از آن عظمت تاریخی در مناطق مختلف کشورمان همچون کرمانشاه با وجود آثاری مانند کتیبه بیستون و تاق بستان باقی مانده است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: متاسفانه در دوره معاصر و در حدود ۲۰۰ سال اخیر آن تمدن بزرگ ایرانی، دوره‌ای پر از تحقیر و افت را پشت سر گذاشت و دچار افول شد، بگونه ای که تا حدود ۵۰ سال پیش ۴۰ هزار مستشار آمریکایی در ایران حضور داشتند و هیچ قدرت و توانی از خودمان نداشتیم.

وی به پیروزی انقلاب اسلامی ایران و رهایی این سرزمین از چنگال شاهانی بی عرضه و ناتوان اشاره کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب در حال بازگشت به دوره طلایی و قدرت تمدنی خود هستیم و هر روز قدرت خود را در عرصه های گوناگونی مانند علمی، هوافضا، درمانی، آموزشی و ...به دنیا نشان می دهیم.

صحرایی خاطرنشان کرد: البته برای اینکه به اوج قدرت خود بازگردیم باید زحمات زیادی کشید، چراکه هیچ ملتی با راحت طلبی و بی خیالی به عزت نمی رسد، بنابراین باید اثرگذاری خود را در همه عرصه‌ها نشان دهیم.

وی در پایان گفت: یکی از عرصه هایی که می توانیم قدرت ملی خود را در آن به نمایش بگذاریم، عرصه انتخابات است که ایرانی قوی را رقم می زند.

به گزارش ایسنا، در این همایش که به همت اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در سالن شهید بهشتی مجموعه ورزشی آزادی برگزارشد، ورزشکاران رشته های ورزشی مختلف به اجرای حرکات ورزشی و هنری پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha