• شنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402061107173
  • خبرنگار : 50037

استقبال روزانه از ۸۰۰۰ زائر اربعین توسط ایستگاه‌های صلواتی رزن

استقبال روزانه از ۸۰۰۰ زائر اربعین توسط ایستگاه‌های صلواتی رزن

ایسنا/همدان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری رزن از استقبال روزانه میانگین ۸۰۰۰ زائر اربعین حسینی توسط ایستگاه‌های صلواتی این شهرستان خبر داد.

حسن ناظمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن شهرستان رزن در محور تردد زائران اربعین حسینی، ایستگاه‌های صلواتی این شهرستان میانگین روزانه پذیرای ۸۰۰۰ زائر اربعین حسینی هستند.

وی با اشاره به برپایی پنج موکب رفت و برگشت اربعین حسینی در شهرستان رزن، افزود: از این تعداد، سه موکب از چند روز پیش فعال شده است و دو ایستگاه صلواتی باقی مانده هم از فردا فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

ناظمی با بیان اینکه یک ایستگاه صلواتی نیز مربوط به شهرستان رزن در کشور عراق برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی فعال شده است، خاطرنشان کرد: از ششم شهریور فعالیت ایستگاه‌های صلواتی این شهرستان آغاز شده و تا دو روز بعد از اربعین حسینی خدمات‌رسانی این ایستگاه‌ها ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به افزایش تعداد ایستگاه‌های صلواتی اربعین حسینی این شهرستان به نسبت سال گذشته گفت: در سال گذشته این شهرستان برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی در مسیر رفت و برگشت تنها دارای سه ایستگاه بود که خوشبختانه با مشارکت خوب مردم امسال این تعداد ایستگاه‌ها به پنج ایستگاه افزایش پیدا کرده است.

ناظمی در ادامه خاطرنشان کرد: هر یک از ایستگاه‌های صلواتی برپا شده فعلی این شهرستان در حال حاضر به طور میانگین روزانه توزیع ۱۵۰۰ پرس ناهار، ۱۵۰۰ پرس شام و ۵۰۰ تا ۶۰۰ پرس صبحانه بین زائران را دارند که با راه‌اندازی فردای دو ایستگاه صلواتی باقی مانده از پنج ایستگاه به طور قطع حجم توزیع وعده‌های غذایی ایستگاه‌ها افزایش خواهد داشت.

وی در رابطه به بحث اسکان زائران اربعین حسینی نیز تصریح کرد: در شهر رزن برای اسکان زائران اربعین حسینی سه مکان شامل مدرسه شبانه‌روزی، مسجد امام حسن مجتبی(ع) و نیز فنی‌وحرفه‌ای درنظر گرفته شده است. 

معاون فرماندار رزن در ادامه با اشاره به توزیع گوشت قرمز، شکر و برنج بین ایستگاه‌های صلواتی شهر رزن اظهار کرد: برای ارائه خدمات‌رسانی هر بهتر توسط ایستگاه‌های صلواتی این شهرستان به زائران یک تن شکر، پنج تن برنج و ۱.۵تن گوشت قرمز بین این ایستگاه‌ها توزیع شده ضمن اینکه علاوه بر این با تعیین چهار نانوایی سهمیه آرد نیز برای این موکب‌ها برای تأمین نان موکب‌ها اختصاص داده شده است.

ناظمی همچنین ادامه داد: برنامه‌های مختلف فرهنگی نیز از جمله برگزاری زیارت عاشورا، دعای ندبه، اقامه نمازجماعت ظهر و عصر و مغرب و عشا در ایستگاه‌های صلواتی رزن برپا بوده که از استقبال بی‌نظیر زائران برخوردار است.

وی یادآور شد: در حال حاضر در پارک شهدا رزن و نیز پمپ بنزین آریا با برپایی فروشگاه و غرفه‌هایی از محصولات کشاورزی و نیز صنایع دستی توسط بخش خصوصی برخی از تولیدات کشاورزی و صنایع دستی شهرستان هم در حوزه گردشگری در حال عرضه است که این امر فرصت مناسبی برای معرفی صنایع دستی و محصولات کشاورزی این شهرستان به شمار می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha