• پنجشنبه / ۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402060906114
  • خبرنگار : 50471

مدیر اجرایی بنیاد برکت استان همدان خبر داد

اجرای طرح اشتغالزایی زنجیره سبز و زنجیره آبی در نهاوند

اجرای طرح اشتغالزایی زنجیره سبز و زنجیره آبی در نهاوند

ایسنا/همدان مدیر اجرایی بنیاد برکت استان همدان گفت: امسال به دنبال آن هستیم که طرح اشتغالزایی زنجیره سبز و زنجیره آبی را در شهرستان نهاوند اجرا کنیم.

بهنام بیگ‌محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در طرح زنجیره سبز، کشاورزی پایه و مبنا قرار دارد که در آن کشت نهال مثمر، پرورش طیور، صنایع تبدیلی و دیگر مشاغل خانگی مرتبط با کشاورزی مورد هدف است و در طرح زنجیره آبی نیز اشتغالزایی‌ها در بخش آبزی‌پروری، پرورش ماهی‌های گرمابی و سردابی و پرورش در قفس مورد توجه است.

وی افزود: برای اجرای این طرح  ۱۲ روستا به عنوان روستای هدف انتخاب شده که ۳۰۰ طرح با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در آن‌ها اجرایی می‌شود.

بیگ‌محمدی ادامه داد: از ابتدای فعالیت بنیاد برکت در نهاوند در سال ۹۹ در ۱۵ روستا ۲۶۰ طرح، سال ۱۴۰۰ در ۱۸ روستا با ۲۱۵ طرح، سال ۱۴۰۱ از محل تبصره ۱۶ در ۱۶ روستا ۲۰۰ طرح و امسال برای ۵۰ طرح با ۲۹ طرح  واریزی داشتیم که ۲۹ درصد آن در سامانه رصد ثبت شده است.

مدیر اجرایی بنیاد برکت استان همدان، یادآور شد: بنیاد برکت از ابتدای فعالیت در استان طرح‌های اشتغالزایی خوبی در سطح روستاها اجرا کرده که باعث اشتغالزایی در بخش‌های مختلف به ویژه مشاغل خانگی شده است.

وی با بیان اینکه ۲۸۱ روستا در استان همدان زیر پوشش طرح‌های اشتغالزایی قرار دارند، افزود: ۲۸۱ روستا در سطح استان به عنوان روستاهای طرح هدف اشتغالزایی بنیاد برکت قرار دارند که تاکنون ۴۵۱۸ طرح با اشتغالزایی ۱۰ هزار و ۳۱۰ نفر اجرایی شده است.

بیگ‌محمدی اضافه کرد: امسال ۳۰۰۰ طرح اشتغالزایی با اعتبار ۴۰۰۰ میلیارد تومان در سطح استان در دست اجراست که برای ۵۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند. 

وی تأکید کرد: سال گذشته نیز ۲۰۰ طرح اشتغالزایی با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان در شهرستان نهاوند اجرایی شد که برای ۴۴۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

مدیر اجرایی بنیاد برکت استان همدان با بیان اینکه در شهرستان نهاوند بیمه برکت از ماه آینده آغاز به کار خواهد کرد، گفت: در طرح‌های دانش‌بنیان شهرستان ۱۵ طرح با  ۱.۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

انتهای پیام 
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha