• دوشنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402050201104
  • خبرنگار : 50107

رئیس شورای شهر مشهد در واکنش به آتش زدن قرآن در سوئد:

حاکمان سوئد به نام آزادی، آزادی را مخدوش نکنند

حاکمان سوئد به نام آزادی، آزادی را مخدوش نکنند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه بار دیگر شاهد بی‌احترامی مدعیان آزادی بیان به ساحت قرآن در کشور سوئد بودیم، گفت: امیدواریم حاکمان سوئد سر عقل بیایند و جلوی این کارها را بگیرند و به نام آزادی، آزادی را مخدوش نکنند.

حسن موحدیان امروز ۲ مردادماه، در هشتادوپنجمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: قیام عاشورا مکتب عشق، ایمان، دلدادگی و صبوری است. هرچه بتوانیم این شعائر را زنده نگه داریم، دنبال کنیم و حضور داشته باشیم به بقا و ایستادگی در مقابل کفر کمک کردیم.

وی با بیان اینکه از جمله درس‌های عاشورا توکل، عمل به تکلیف، آزادگی، اخلاص در رفتار، ایثار و از خودگذشتگی، امر به معروف و نهی از منکر، نهی نژادپرستی و پای‌بندی به اصول اخلاقی است، عنوان کرد: در روزهایی که شیعیان عزادار امام حسین(ع) هستند بار دیگر شاهد بی‌احترامی مدعیان آزادی بیان به ساحت قرآن در کشور سوئد بودیم.

موحدیان ادامه داد: این افراد مدعی هستند که می‌خواهند به جهان درس اخلاق بدهند و ادعای حقوق بشر، آزادی و دموکراسی می‌کنند اما حاضر نیستند به عقاید دیگران احترام بگذارند. هیچ‌گاه شاهد نبودیم شیعیان به عقاید دیگران بی‌احترامی کنند. امروز گرفتار افرادی شدیم که ادعاهای بزرگ دارند اما در عمل افراد پستی هستند که قرآن خدا را آتش می‌زنند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: خاطیان و بانیان این اقدام شنیع و توهین وقیحانه حتما باید به سزای اعمال خود برسند. شورای شهر مشهد با محکوم کردن این حرکت مذبوحانه انزجار خود را از عاملان این حرکت اعلام می‌کند. امیدواریم افرادی که قرآن را آتش زدند به سزای اعمال پست خود برسند، البته امیدوار هستیم توبه و عذرخواهی کنند، مسلمانان مهربان هستند و عذرخواهی آن‌ها را می‌پذیرند.

وی اضافه کرد: سوئد که خود را مهد علم و دانش می‌داند باید حواسش باشد که مقابل جهان اسلام ایستاده است. موضوع یک مذهب نیست، بلکه موضوع کل مسلمانان ‌و اسلام است. امیدواریم حاکمان سوئد سر عقل بیایند و جلوی این کارها را بگیرند و به نام آزادی، آزادی را مخدوش نکنند.

موحدیان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از شهرداری برای نمایشگاه رونمایی بسته‌های سرمایه‌گذاری تشکر می‌کنیم. امیدواریم این نمایشگاه سرفصلی برای حمایت از سرمایه‌گذاران باشد و معاونت اقتصادی تمهیدات لازم را بیندیشد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha