• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۰۱:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403041207671
  • خبرنگار : 50663

نماینده مردم مشهد: تمام مسئولین باید مانند شهید رئیسی نسبت به منتقدین خود ادب را رعایت کنند

نماینده مردم مشهد: تمام مسئولین باید مانند شهید رئیسی نسبت به منتقدین خود ادب را رعایت کنند

ایسنا/خراسان رضوی نماینده مردم مشهد در مجلس با تاکید بر اینکه تمام مسئولین نظام باید مانند شهید رئیسی نسبت به منتقدین خود با رعایت ادب رفتار کنند، گفت: فردی که خود را در معرض مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی قرار می‌دهد، حداقل شرطی که باید داشته باشد این است که با آداب و اخلاق یک فرد مسلمان معتقد به مبانی دین آشنا باشد.

حسنعلی اخلاقی‌امیری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به رویکرد شهید رئیسی در برخورد با منتقدین، اظهار کرد: رعایت آداب و اخلاق اسلامی در برخورد با دیگران، حتی با کسانی که از نظر سلیقه و نوع برداشت و تفکر مخالف ما هستند، یک اصل دینی است. پیامبر و ائمه اطهار نیز آداب و رفتار اجتماعی را در برخورد با مخالفین خود رعایت می‌کردند و تاکیدات بسیاری را هم در این زمینه خطاب به مومنین و پیروان خود دارند.  

وی اضافه کرد: شهید رئیسی در دوره مناظرات تلویزیونی و ایامی که نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بود، همین متانت را در برخورد با منتقدین و مخالفین خود داشت و در طول دوره خدمت نیز با اینکه دارای فکر و سلیقه مشخصی بود، اما با کارشناسان همه جناح‌ها نشست‌های مستمری داشت و از نظرات آنان استفاده می‌کرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این نگاه همه‌جانبه علاوه بر اینکه یک اصل اولیه اسلام است، در سیره رهبری هم وجود دارد و ایشان هم تاکید دارند که همه باید در هر سطح و جناحی که هستیم، نسبت به همه مردم و حتی افرادی که اصل انقلاب اسلامی و حاکمیت نظام را پذیرفته‌اند اما نگرش‌شان متفاوت از ماست، متانت داشته باشیم. این متانت برگرفته از اخلاق و آداب اسلامی است و در محبوب شدن شخصیت‌ها هم بسیار تاثیر دارد.

اخلاقی‌امیری با اشاره به تشییع پرشکوه شهید رئیسی بیان کرد: هنگامی که تشییع پیکر شهید رئیسی را نگاه می‌کردیم، از گرایش‌های مختلف سیاسی در این مراسم شرکت کرده بودند که نشان می‌دهد رئیس‌جمهور فقید توانسته بود در زمان مسئولیت خود با تمام اقشار و تفکرات مختلف جامعه ارتباط مناسبی برقرار کند. 

وی با تاکید بر اینکه تمام مسئولین نظام باید مانند شهید رئیسی نسبت به منتقدین خود با رعایت ادب رفتار کنند، گفت: فردی که خود را در معرض مسئولیت در نظام جمهوری اسلام قرار می‌دهد، حداقل شرطی که باید داشته باشد این است که با آداب و اخلاق یک فرد مسلمان معتقد به مبانی دین آشنا باشد و آن‌ها رعایت کند و در برابر اهانت طیف‌های مقابل آداب و اخلاق را مراعات کند و به تعبیر عامیانه از کوره در نرود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکنون در آستانه مرحله دوم انتخابات هستیم، بیان کرد: در مناظرات مرحله اول گرچه گاهی تعابیر ناشایست استفاده می‌شد، اما به طور کلی تا حد زیادی نامزدها ادب را نسبت به هم رعایت کردند. انتظار این است که در مناظرات مرحله دوم نیز آداب و اخلاق اسلامی را رعایت کنند و نوع نگاه آن‌ها به مردم با هر گرایش و سلیقه‌ای هم مبتنی بر همین آداب باشد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha