• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۰۰:۵۸
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403041107489
  • خبرنگار : 71955

رشد ۳۰۰ درصدی مشارکت خیّران در مدرسه‌سازی/ هزینه‌کرد ۱۱ همتی خیران برای آموزش و پرورش

رشد ۳۰۰ درصدی مشارکت خیّران در مدرسه‌سازی/ هزینه‌کرد ۱۱ همتی خیران برای  آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خیران بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی هزینه کرده‌اند گفت: در ۳ سال گذشته سهم خیران رشدی حدود ۳۰۰ درصدی داشته است.

رضامراد صحرایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سه سال اخیر اعتباراتی که دولت برای حوزه مدرسه‌سازی داده و پولی که خیرین در این جهت هزینه کرده‌اند رشد قابل توجهی داشته است گفت: خیرین در سه سال گذشته سهمشان در ساخت مدرسه نسبت به سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ رشدی حدود ۳۰۰ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه خیرین بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی هزینه کرده‌اند افزود: حدود نیمی از مدارس کشور حاصل مشارکت خیرین است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر این فرآیند به همین منوال ادامه پیدا کند در مناطقی که سرانه آموزشی آن‌ها پایین‌تر از استاندارد کشور یعنی ۵.۳۰ سانتی متر است و مناطقی که زیر ۵ متر و پایین‌تر هستند به طور طبیعی به عنوان اولویت بالاتر و اولویت اصلی برای ساخت مدرسه سازی در این مناطق تبدیل می‌شوند ادامه داد: نمونه این جهت‌گیری در این سه سال ساخت بیش از ۳۲ هزار کلاس درس در قالب بیش از ۷۰۰۰ مدرسه با تمرکز بر مناطق کمتر برخوردار بوده است.

صحرایی با بیان اینکه ۶۴ درصد مدارس در روستاها و مناطق محروم هستند گفت: این امر نشان‌دهنده این است که سرانه مناطق محروم را باید بالا بکشیم تا در مسیر عدالت آموزشی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه خیرین یار دولت هستند و به مال دولت برکت می‌دهند اظهار کرد: هر دولت مردی که بخواهد این مسئولیت مدرسه‌سازی را دنبال کند اگر به مردم رجوع و تکیه کند موفق‌تر خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
دیروز ۱۳:۳۷

چه سودی داره؟ ما که دکترای روزانه داریم کلی زحمت کشیدیم با معدل ۱۹، تهش اونایی که ازدواج کردن و بچه دارن جذب میکنید. ما گناه کردیم مجرد موندیم! خوب کسی که مجرد حقوق داشته باشه جرات ازدواج به خودش میده کسی که متاهل و بچه داره دیگه بچه میخواد چیکار !

avatar
دیروز ۱۵:۴۵

خیرین حقوق معلمین تکمیل ضرفیت را که در سال گذشته اول آبان به کلاس رفتند وتا پایان سال ۵ماه درس دادند فقط دو ماه حقوق گرفتند عیدی هم نگرفتند