• دوشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403041107297
  • خبرنگار : 30147

فرماندار مطرح کرد

احداث پارک بانوان در کلات نیازمند تأمین اعتبار

احداث پارک بانوان در کلات نیازمند تأمین اعتبار
عکس از آرشیو است

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار کلات گفت: گرچه در سفر معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور به شهرستان کلات احداث پارک بانوان مطرح شد اما برای آماده‌سازی نیازمند تأمین اعتبار است.

علی صلاحی در گفت و گو با ایسنا، احداث این پارک در شهرستان را ضروری دانست و گفت: برای جذب اعتبار مورد نیاز باید پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

وی با ضروری دانستن مشارکت بانوان در عرصه‌های مختلف و توجه به بخش سلامت و کارآفرینی در مشاغل مختلف، اظهار کرد: ظرفیت‌های مناسبی در شهرستان برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف وجود دارد.

فرماندار کلات با بیان اینکه انتظار داریم بانوان برای توسعه شهرستان مشارکت بیشتری داشته باشند، خاطرنشان کرد: با توجه به تشکیل مجمع مشورتی بانوان و خانواده در شهرستان انتظار می‌رود این مجمع بتواند زمینه حضور واقعی و ملموس زنان را تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم سازی فراهم سازد.

وی گفت: با توجه به اینکه نیمی از جامعه ما را زنان تشکیل می‌دهند ضروری است به نیازهای این قشر از جامعه که تأثیرگذاری بسیاری دارند بیش از این توجه شود.

صلاحی افزود: سه اثر ملی ثبت شده شهرستان شامل گلیم آقداش، نوار بافی لاین و ابریشم‌بافی زاوین، هنر دست زنان این دیار است که سرزمینی رنگارنگ و خوش نقش را روح بخشیده و این خود گویای نقش ارزنده بانوان در توسعه شهرستان است.

وی همچنین بر نقش زنان در نشاط خانواده و همچنین توسعه پایدار اشاره کرد و گفت: شادابی و نشاط خانواده و جامعه در گرو نشاط زنان است.

فرماندار کلات یادآور شد: در جلسه اخیر مجمع مشورتی بانوان و خانواده مقرر شد دبیرخانه مجمع تشکیل و برای پیگیری مشکلات شهرستان کارگروه‌های مختلفی با عضویت اعضای مجمع تشکیل و در صورت نیاز جلسات منظمی با مسئولان برگزار شود.

شهرستان مرزی کلات با وسعت ۳۵۰۳ کیلومترمربع در فاصله ۱۵۱ کیلومتری از مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.

این شهرستان با داشتن ۱۴۳ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان، دارای سه بخش، چهار شهر کلات نادری، حسن‌آباد لایین، چنار و زاوین و ۶۸ روستا و دارای ۴۳ هزار نفر جمعیت است که نیمی از این تعداد ساکن مناطق روستایی اند و نیمی دیگر در شهرها سکونت دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha