• دوشنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402050201245
  • خبرنگار : 50107

عضو شورای اسلامی شهر مشهد:

کارایی نظام سیاسی با سلامت اداری است

کارایی نظام سیاسی با سلامت اداری است

ایسنا/خراسان رضوی عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: کارایی نظام سیاسی با سلامت اداری بوده و سلامت اداری نیز بدون شایسته‌سالاری محال است.

خلیل موحدی محصل امروز ۲ مردادماه، در هشتادوپنجمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: رئیس شورای شهر فرمودند اگر افرادی  که قرآن آتش زدند توبه کنند، می‌پذیریم اما حکم جسارت به قران ارتداد است و ارتداد توبه‌پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه فلسفه حکومت، عدالت است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری دال مرکزی گفتمان انقلاب اسلامی را عدالت می‌دانند و در بیانیه گام دوم انقلاب بیان می‌کنند که عدالت بدون مقابله با فساد تحقق‌یافتنی نیست، بنابراین وظیفه اصلی ما برای اقامه عدالت، مقابله با فساد است. فساد دو ریشه اساسی دارد که اول عدم شایسته‌سالاری و دوم عدم شفافیت است.

موحدی محصل عنوان کرد: کارایی نظام سیاسی با سلامت اداری بوده و سلامت اداری نیز بدون شایسته‌سالاری محال است. بقای نهادها تنها با سلامت نظام اداری محقق بوده و ما تکلیف داریم که این موضوع را دنبال کنیم. شناخت آسیب‌های نظام‌های اداری علاوه بر کارآمد کردن نظام اداری به بقای آن کمک می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: آنچه امروز نظام اسلامی را با چالش روبه‌رو کرده، ناکارآمدی بوده که اصلی‌ترین ابزار ایجاد این ناکارآمدی کاسبی‌های سیاسی و کاسبی‌های پساانتخاباتی جریان‌های سیاسی است. هر جریانی که مسلط می‌شود تصور می‌کند می‌تواند هر کاری را با اعمال نفوذ، چیدن انسان‌های نالایق و فشار آوردن انجام دهد و دنبال این است پایه‌های سیاسی خود را تحکیم کند که اشتباه می‌کند و این در درازمدت باعث سست شدن می‌شود.

وی ادامه داد: شهردار مشهد باید بداند کارشناسی که پله به پله مراحل تجربه را کسب کرده و اکنون می‌خواهد به مدیریت برسد می‌بیند از بیرون افراد ناشایست می‌آورند یا با تملق‌گویی و فشارهای درونی این افراد روی کار می‌آیند، نتیجه آن دلسردی کارشناس‌ها و عدم کارایی دستگاه است. وقتی مدیر نالایقی از بیرون با فشار یا با تملق‌گویی نصب شد، نتیجه آن روابط غیر عادی بعد از نصب و بعد باج‌دهی و غیره است و فساد را توسعه می‌دهد.

موحدی محصل بیان کرد: از شهردار می‌خواهم با این پدیده‌های نامیمون که کمر نظام را می‌شکند و هزینه آن را نظام و رهبری باید پرداخت کنند مقابله جدی کند و برای انتخاب مسئول فرایند داشته باشد. مسئول باید دارای رزومه، دست‌پاک، دارای برنامه برای آینده و سیر پاسخگویی باشد و پله‌های بزرگ را طی کرده باشد. بهترین نوع پاسخگویی مواجهه با مردم است که مقام معظم رهبری از این فرایند استفاده می‌کنند. این موضوع را می‌توان از همین مجموعه کوچک شهرداری کلید زد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: به دلیل عملکرد شورای قبل معضلات زیادی داریم و شاید در این دو ساله برنامه خوبی اجرا نشده و نتوانستیم رزومه خوبی برای شورا داشته باشیم اما اگر این کار به درستی اجرا شود، برای آیندگان نقش اساسی دارد. اجازه ندهیم به دلیل روابط ناسالم، انسان‌های شایسته، بچه‌های باانگیزه و مدیران ارزشی حذف شوند و جای آن‌ها را افرادی بگیرند که وامدار مردم نیستند، بلکه وامدار اشخاص هستند.

وی خاطرنشان کرد: ما در مجموعه شورا اعلام آمادگی می‌کنیم که در تدوین فرایند درست کمک کنیم. شهرداری این فرایند را علنی و شفاف کند و در قالب آن انتصابات خود را انجام دهد تا دو سال باقیمانده را در جهت رفع مشکلات مردم قدم برداریم و شهر را در تراز واقعی خود قرار دهیم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha