• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۰۰:۴۴
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1403041207661
  • خبرنگار : 71533

بسته اخبار شامگاه ۱۱ تیر ایسنا

ابتکار صداوسیما بعد از ۱۵ سال/ اقدام ایران و عراق برای کولبران/ حکم دادگاه آمریکا برای ترامپ

ابتکار صداوسیما بعد از ۱۵ سال/ اقدام ایران و عراق برای کولبران/ حکم دادگاه آمریکا برای ترامپ

تکرار ابتکار صداوسیما برای انتخابات پس از ۱۵ سال، اقدام مشترک ایران و عراق برای ساماندهی کولبران و حکم جدید دادگاه عالی آمریکا برای دونالد ترامپ از مهمترین اخبار شامگاه ۱۱ تیر ایسنا بود.

به گزارش ایسنا، شامگاه ۱۱ تیرماه اخباری در حوزه‌های مختلف منتشر شد که در ادامه گزیده‌ای از آن‌ها را مرور می‌کنید:

برگزاری اولین مناظره پزشکیان و جلیلی با موضوع فرهنگی ـ سیاسی

سیاسی - اولین مناظره نامزدهای راه‌یافته به مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با حضور کاندیداها؛ مسعود پزشکیان و سعید جلیلی با موضوع فرهنگی ـ سیاسی برگزار شد.

ابتکار صداوسیما بعد از ۱۵ سال/ اقدام ایران و عراق برای کولبران/ حکم دادگاه آمریکا برای ترامپ

اقدام مشترک مرزبانی ایران و عراق برای ساماندهی کولبران

اجتماعی - سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی فراجا در دیدار با سپهبد محمد عبدالوهاب سکر، فرمانده مرزبانی عراق با بیان اینکه همکاری و تعامل دو کشور در تبادل اطلاعات بین مرزبانان دو کشور برای جلوگیری از بروز اقدامات تروریستی مورد تأکید است، گفت: اقدامات بسیار خوبی برای ساماندهی کولبران در نوار مرزی با کشور عراق توسط مقامات و مسئولان جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته و امیدواریم شاهد کاهش ناهماهنگی‌های موجود در این خصوص باشیم.

بازداشت سرگرد قلابی 

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سرگرد قلابی پلیس آگاهی که اقدام به اخاذی از مردم کرده بود، خبر داد.

سرهنگ سیدمحمدرضا موسوی در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ به دنبال اعلام خبری مبنی بر غصب عنوان مامور پلیس از سوی فردی در محدوده خیابان مرادخانی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، ماموران کلانتری به محل اعزام شده و رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند و پس از مدتی گشت‌زنی توانستند متهم را شناسایی و دستگیر کنند که در بررسی اولیه از وی یک عدد بی سیم، یک رشته دستبند قلابی و یک عدد باتوم کشف و ضبط شد. همچنین متهم که خود را سرگرد پلیس آگاهی معرفی کرده بود به کلانتری انتقال داده شد.

ابتکار صداوسیما بعد از ۱۵ سال/ اقدام ایران و عراق برای کولبران/ حکم دادگاه آمریکا برای ترامپ

نظر وزیر خارجه آمریکا درباره جنگ اسرائیل و حزب‌الله لبنان 

جهان - آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا عنوان کرد رژیم صهیونیستی و جنبش حزب‌الله درحال حاضر به دنبال جنگ تمام‌عیار نیستند. او تاکید کرد: بنا به ارزیابی‌های ما، هیچ یک از بازیکنان اصلی درحال حاضر خواهان جنگ نیستند. وی همچنین اظهار کرد که در صورت وقوع هرگونه جنگ احتمالی، لبنان بزرگترین قربانی آن خواهد بود.

حکم جدید دادگاه عالی آمریکا برای ترامپ 

دادگاه عالی ایالات متحده حکم داد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به دلیل نقشش در حمله ۶ ژانویه هوادارانش به کنگره و اتهامات دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ «در برخی مسائل مصونیت دارد.» 

این دادگاه با ۶ رای موافق در مقابل ۳ رای مخالف، حکم داد که رئیس جمهور سابق آمریکا در مورد اقدامات رسمی خود از مصونیت از تعقیب قضایی برخوردار است، اما این مصونیت در مورد رفتار شخصی وی اعمال نمی‌شود. به گزارش رسانه‌های آمریکا، این تصمیم دادگاه عالی آمریکا به استیضاح احتمالی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور قبل از انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر پایان داد.

عملیات علیه کشتی‌های انگلیس، آمریکا و اسرائیل

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از انجام چهار عملیات علیه کشتی‌های انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی خبر داد.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن دوشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ارتش یمن با استعانت از خداوند متعال چهار عملیات علیه کشتی‌های سه شر آمریکایی، انگلیسی و اسرائیلی انجام داده است.» وی افزود: «اولین عملیات توسط نیروی موشکی با تعدادی موشک کروز با هدف قرار دادن کشتی اسرائیلی (MSC Unific) در دریای عرب انجام شد که به لطف خدا به شکل دقیق صورت گرفت.»

ابتکار صداوسیما بعد از ۱۵ سال/ اقدام ایران و عراق برای کولبران/ حکم دادگاه آمریکا برای ترامپ

تمدید بسته اینترنت هدیه

اقتصادی -رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد بسته اینترنتی هدیه ۱۰ گیگابایتی ۷ روزه انتخابات تمدید شد. امیر محمدزاده اظهار کرد: بسته هدیه جدید ۱۰ گیگابایت ۷روزه برای استفاده از سکوهای داخلی ایتا، روبیکا، تلوبیون، ویراستی، بله، سروش، گپ، آی‌گپ و ذره‌بین در نظر گرفته ‌شده است و مشترکان همراه اول و رایتل با کد دستوری #۶۷۳*۱۰۰*و مشترکان ایرانسل با کد دستوری #۱*۵*این هدیه را دریافت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha