• سه‌شنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۷:۴۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402033019403
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

استاندار کرمانشاه:

"اربعین" آورده‌های مادی و معنوی زیادی برای کرمانشاه دارد

"اربعین" آورده‌های مادی و معنوی زیادی برای کرمانشاه دارد

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه گفت: ظرفیت اربعین حسینی، مجموعه بزرگی از آورده‌های مادی و معنوی را برای استان به دنبال داشته و دارد.

دکتر محمدطیب صحرایی در دیدار با جمعی از اعضای شورای اسلامی استان با بیان اینکه تداوم روال عادی کار و تلاش در استان نتیجه بخش نخواهد بود، تاکید کرد: باید به دنبال سرعت و جدیت بیشتر در کارها برای رسیدن به نتیجه مطلوب باشیم.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه از نظر ظرفیت و امکانات چیزی کم ندارد، به پتانسیل‌های مختلف استان اشاره و موضوع اربعین حسینی را یکی از این ظرفیت‌ها برشمرد و گفت: ظرفیت اربعین حسینی، مجموعه بزرگی از آورده‌های مادی و معنوی را برای استان به دنبال داشته و دارد و علاوه بر ارتقاء اخلاق و معنویت در استان، در سطوح مختلف اقتصادی و عمرانی هم آورده‌های بسیار خوبی برای کرمانشاه به دنبال داشته است، به گونه‌ای که هم‌اکنون زیرساخت‌های جاده‌ای از شرق تا غرب استان به برکت اربعین در حال بهبود است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه به برکت اربعین حسینی حدود ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های استان تخصیص پیدا خواهد کرد، افزود: بخشی از این اعتبار برای خرید ماشین آلات شهری در اختیار شهرداری‌ها قرار خواهد گرفت.

مقام عالی استان در ادامه از هزینه چند صد میلیارد تومانی برای بهبود زیرساخت های مختلف استان به ویژه محورهای جاده‌ای و جذب مقدار قابل توجهی امکانات و تجهیزات در راستای اربعین حسینی خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم که امکاناتی را جذب کنیم که پس از ایام اربعین حسینی نیز استفاده از آنها برای مردم استان ملموس باشد و بخشی از نیازهای شهروندان را در زمان‌های مختلف برطرف کند.

وی افزود: به عنوان نمونه خدمات بهداشتی که برای ایام اربعین در استان ایجاد خواهد شد، لازم است به صورت دائم، با کیفیت و در مکان‌های مناسب جانمایی شود تا بخشی از نیازهای شهروندان را برای همیشه مرتفع کند.

 صحرایی همچنین با تاکید بر ضرورت کار با کیفیت در استان از جمله در ایام اربعین حسینی، گفت: لازم است یک تحرک همه جانبه در استان رخ دهد و تمام ارکان آن از جمله مدیریت اجرایی، نمایندگان، شوراها و شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های خدمات رسان در کنار هم، کار را به صورت زنجیره‌ای دنبال کنند.

 در این دیدار موضوعات مختلفی از جمله مشکلات شهرها و روستاهای استان، سکونتگاه‌های غیر رسمی، آسفالت معابر روستایی، درخواست حضور  اعضای شورای اسلامی شهرها در شورای اداری شهرستان، بهسازی وسایل نقیه شهرداری‌ها و ضرورت استفاده مناسب از بافت‌های فرسوده و تاریخی و بهسازی آنها مطرح و پیگیری شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha