• یکشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401111611729
  • خبرنگار : 50038

اجرای احکام قضایی خلع ید در ۳۲ هکتار از اراضی منابع طبیعی ملایر

اجرای احکام قضایی خلع ید در ۳۲ هکتار از اراضی منابع طبیعی ملایر
عکس تزئینی است

ایسنا/همدان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر از ۲۵ فقره اجرای احکام قضایی خلع ید در ۳۲ هکتار از اراضی این شهرستان طی ۱۰ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت تشکیل ۱۰ فقره پرونده چرای غیرمجاز نیز تشکیل شده است.

جواد زنگنه در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در بحث نظارت، کنترل و گشت زنی در اراضی ملی امسال ۷۲۰ نفر روز گشت زنی اطفای حریق، ۱۵۰ نفر روز شرکت در کشیک اطفای حریق و ۲۱۰ نفر روز گشت و مراقبت و کنترل ورود و خروج و رسیدگی به شکایات مربوط به عشایر داشتیم.

وی تعداد مأموریت های انجام شده را ۹۰۰ نفر روز اعلام کرد و ادامه داد: ۱۲ مورد گشت مشترک قاچاق چوب با ادارات جهادکشاورزی، صمت، شهرداری، ۲۴۰ نفر روز گشت و مراقبت و کنترل روزانه قاچاق چوب و ۱۰ مورد ایست و بازرسی قاچاق چوب برگزار کردیم که منجر به تشکیل ۶۱ فقره پرونده در بحث تخریب و تصرف اراضی ملی شد.

زنگنه به سه فقره تشکیل پرونده قطع درخت ماده ۴۲ برای چهار اصله درخت، ۱۳ فقره جلوگیری و رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی منابع طبیعی، تشکیل هشت فقره پرونده کشفیات شامل دو فقره کشف ۱۷۰ کیلوگرم موسیر غیرمجاز، کشف پنج کیلوگرم کتیرای گون غیرمجاز، کشف پنج فقره چوب آلات قاچاق و اخذ وجوه پروانه چرای دام به مبلغ ۲۷۰ میلیون ریال اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری ابلاغ برای تمدید و به‌روزرسانی پروانه چرای دام در ۲۲۴ پلاک انجام و به ۱۲ هزار و۵۴۰ بهره بردار و دامدار ابلاغ شده است همچنین کپه کاری ۱۰۰ هکتار اراضی طاس‌بندی، کندهلان، حسن کوسج، بیاتان علیا- قشلاق آقانجفی و پری در ابوالحسن و احیاء و توسعه رویشگاه گیاهان دارویی ۱۰۰ هکتار اراضی مانیزان، حسن کوسج، بیاتان و دره راست انجام شد.

رئیس اداره منابع طبیعی ملایر به انجام ۱۲۰۰ هکتار پروژه قرق، پنج هکتار پروژه تبدیل دیم زارهای کم بازده، پروژه ذخیره نزولات در قجر آب سفلی و نظارت بر اجرای طرح های مرتعداری به وسعت ۱۷ هزار و ۴۵۰ هکتار و مدیریت چرا و کنترل پروانه چرا به وسعت ۱۳۸ هزار و ۲۱۴ هکتار اشاره کرد.

وی اظهار کرد: چهار مورد انتقال حقوق عرفی و ۲۰ مورد محاسبه حقوق عرفی و بررسی تعهد کسر دام در واگذاری ها و معادن داشتیم همچنین در بخش معدن تعداد ۶۲ استعلام دریافت و به همگی پاسخ داده شده و هشت فقره پرونده تخلف برای معدنکاران غیرمجاز تشکیل و ۲۸۰ میلیون تومان خسارت دریافت شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha