• سه‌شنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۱ / ۱۸:۱۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401081712118
  • خبرنگار : 50210

پیش بینی بارش ۵۰ میلیمتری در برخی نقاط استان مرکزی

پیش بینی بارش ۵۰ میلیمتری در برخی نقاط استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مسئول واحد پیش بینی هواشناسی استان مرکزی گفت: هفته آینده در برخی از نقاط استان بارش ۵۰ میلیمتری پیش بینی می شود.

غلامرضا مرادی ۱۷ آبانماه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان مرکزی اظهار کرد: دو سال بارشی بسیار بد را پشت سر گذاشتیم. بارش سال گذشته ۲۱۸ میلیمتر بود که نسبت به بارش بلندمدت ۲۳ درصد کاهش ثبت شد.

وی با اشاره به توزیع نامناسب بارش ها و خشکسالی ها، اظهار کرد: باید در ابان ماه و آذرماه ۳۷ میلیمتر بارش داشته باشیم، اما تا امروز فقط ۲۵ درصد بارش ها دریافت شده و ۷۴ درصد بارش ها کمتر از نرمال است.

مرادی با اشاره به اینکه بارش ها در پاییز کمتر از نرمال خواهد بود و از اواخر آذرماه به شرایط نرمال می رسیم، گفت: به جز خمین باقی شهرستان ها بارش های به دور از نرمال داشتند و به نظر می رسد پیش بینی هواشناسی مبنی بر شروع بارش ها از اواخر آذرماه، قدری زودتر محقق شود.

وی گفت: اواخر همین هفته اولین سیستم بارشی خوب از غرب و استان ایلام وارد کشور می شود و در بخش های از شازند و اراک بالای ۴۰ میلیمتر بارش پیش بینی می شود و در دیگر مناطق، بارش ۲۵ میلیمتری خواهیم داشت.

مسئول واحد پیش بینی هواشناسی استان مرکزی گفت: هفته آینده در زاگرس مرکزی بارشی بیش از نرمال خواهم داشت و استان بارشی نرمال را دریافت می کند. بارش ها در هفته آینده نسبت به گذشته افزایش می یابد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: طرح ویژه زمستانی تعمیر و نگهداری ماشین آلات، امکانات و تهیه شن و نمک تهیه شده است.

مهرداد جهانی افزود: ۱۲۰ دستگاه ماشین راهداری و ۳۰۸ راننده آماده و ۳۵ راهدارخانه تجهیز شده است و انبارهای شن و نمک نیز در زالیان، پرندک راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه سالانه ۶ دستگاه ماشین راهداری اورهال می شود، افزود: حتما از امکانات استان برای بازگشایی مسیرها استفاده می شود، همچنین ۸۴۰۰ پل و ابنیه در استان وجود دارد که در حال بررسی شرایط آنها هستیم.

جهانی با اشاره به لزوم لایروبی رودخانه، گفت: متاسفانه در زمستان زنجیر چرخ استفاده نمی شود و گاهی شاهد حضور رانندگان بدون تجهیزات زمستانی در گردنه ها هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha