• یکشنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۶:۵۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401061310391
  • منبع : نمایندگی گیلان

استاندار گیلان خواستار شد

اشد مجازات برای مسببین حریق تالاب انزلی

اشد مجازات برای مسببین حریق تالاب انزلی

ایسنا/گیلان استاندار گیلان از دستگاه های نظارتی، امنیتی و انتظامی به ویژه رئیس کل دادگستری و دادستان استان خواست تا به طور جدی و قاطع با مسببین این حوادث که خسارات سنگینی به محیط زیست، جامعه و دوستداران طبیعت وارد کرده اند، برخورد کنند.

اسدالله عباسی استاندار گیلان از تالاب بین المللی انزلی و تالاب امیرکلایه لاهیجان به صورت هوایی و نیز میدانی بازدید کرد و در جلسه ای با محوریت بررسی ابعاد وقوع حادثه آتش سوزی این دو تالاب و نیز احیای آن ها با حضور مدیران کل دستگاه های متولی و اعضای شورای تامین انزلی در این شهرستان، بر لزوم برخورد جدی با عاملان و مسببین عمدی یا غیر عمدی خسارات وارده و نیز اقدامات پیشگیرانه موثر برای حفاظت بهتر و مناسب تر از مواهب خدادادی و طبیعت کم نظیر استان، تاکید کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان در حاشیه بازدید از مناطق حادثه ‌دیده تالاب‌های لاهیجان و بندرانزلی در گفت و گو با خبرنگاران، بیان کرد: بعد از اتفاقات مکرری که برای تالاب های انزلی و امیرکلایه به وجود آمده، افرادی به عمد یا غیر عمد زندگی مردم و طبیعت را به خطر انداخته اند که جای تاسف فراوان دارد.

وی با تقدیر از تلاش‌های همه عوامل در مهار آتش سوزی، افزود: بالگردهای سپاه پاسداران و هلال احمر بیش از یکصد سورتی پرواز در این دو تالاب برای مهار آتش سوزی و تثبیت شرایط داشته اند که جای تقدیر دارد.

عباسی ادامه داد: مجموعه عوامل اعزامی استانداری، فرمانداری شهرستان های انزلی و لاهیجان، حفاظت محیط زیست، شهرداری، هلال احمر و نیروهای بسیج مردمی و دیگر دستگاه های خدمات رسان در این حوزه، به صورت زمینی و هوایی تلاش کردند که اطفای حریق کنند.

وی خاطرنشان کرد: زیبایی های استان گیلان به همین نعمات خدادادی همچون تالاب ها، ساحل، جنگل و مزارع است که اگر این مواهب مورد هجمه قرار بگیرند، زندگی مردم این استان با تهدید مواجه می‌شود.

رئیس شورای تامین گیلان از دستگاه های نظارتی، امنیتی و انتظامی به ویژه رئیس کل دادگستری و دادستان استان خواست تا به طور جدی و قاطع با مسببین این حوادث که خسارات سنگینی به محیط زیست، جامعه و دوستداران طبیعت وارد کرده اند، برخورد کنند.

عباسی تاکید کرد: با کسانی که به طور عمد و غیر عمد مرتکب چنین جرمی شده اند، به اشد مجازات برخورد شود.

وی با ابراز تاسف از وقوع چنین حوادثی بیان کرد: هم اکنون وضعیت مناسب به همت سپاه، محیط زیست، هلال احمر و همه عوامل دست اندرکار اطفای حریق فراهم شده است. قطعا خطر انداختن حیات وحش و طبیعت خدادادی مایه تاسف و عملی نابخشودنی است.

استاندار گیلان ادامه داد: پرواز پرندگان در طبیعت و نگاه عاشقانه و شکرگزارانه مردم به آنان، منشا زیبایی های تالاب بین المللی انزلی و تالاب امیرکلایه لاهیجان است.

وی در عین حال تاکید کرد باید تلاش کرد تا به صورت پیشگیرانه نسبت به حفاظت از محیط زیست عمل کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha