• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403041208186
  • خبرنگار : 50976

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی شهرداری شیراز مطرح کرد:

شناسایی ساخت‌و سازهای غیرمجاز باغات شیراز با استفاده از بالن مقید

شناسایی ساخت‌و سازهای غیرمجاز باغات شیراز با استفاده از بالن مقید
عکس تزئینی است

ایسنا/فارس سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری شیراز استفاده از سیستم نظارت تصویری (بالن مقید) در بخش باغات قصردشت را موجب شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز در این مناطق دانست.

علی فراشاییان امروز،  ۱۲ تیر در نشست خبری که با موضوع «بررسی و آسیب‌شناسی ساخت و سازهای غیرمجاز در حوزه باغات قصردشت با استفاده از سیستم نظارت تصویری (بالن مقید)» در شیراز برگزار شد،‌ تأکید کرد: اولین بار است که با استفاده از داده آماری می‌توان تخلفات ساخت و ساز غیر مجاز را رصد کرد. استفاده از کلمه داده آماری به جای کلمه تصویربرداری جایگزین مناسبی است تا بتواند در افکار عمومی تأثیر مثبتی داشته باشد.

وی ادامه داد: تصاویری که توسط بالن مقید گرفته می‌شود با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند تخلفات و ساخت و سازهای غیر مجاز را شناسایی کند. بخش عمده این سیستم توسط هوش مصنوعی انجام می‌شود و به وسیله سیستم سنتی صورت نمی‌گیرد.

فراشاییان بیان کرد:  از یک هزار و ۱۴۵ هکتار باغ ۹۸۶ هکتار، باغاتی هستند که در گروه یک قرار دارند. باغات گروه یک شیراز به آن دسته از باغ‌های محدوده قصردشت گفته می‌شود که شهرداری شیراز و استانداری فارس اجازه تغییر کاربری نمی‌دهند و گروه ۲ نیز شامل حریم کمربندی سبز شیراز می‌شود.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری شیراز ادامه داد: سال‌های زیادی است که درخواست گردشگری در باغات قصردشت شیراز را داریم که در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: در طرح داده آماری اولین و مهم‌ترین کار حفظ باغات قصردشت است که باید این عمل را برای مردم توجیه کنیم. به هر حال در شروع کار ممکن است مقداری افکار عمومی نسبت به این موضوع هنوز آماده نباشد و باید بتوانیم شفاف‌سازی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۱۲ ۱۸:۵۳

کاش یه مسوول دلسوز هم پیدا میشد و یه سر به باغ شهریهای مجاز و غیرمجاز اطراف شیراز میزد و از مصرفهای بی رویه آب و چاهای غیر مجاز عمیق و آهکی که باعث شده آبهای مناطق مسکونی اطراف شیراز تهدید جدی بشه و منابع طبیعی هم از دست بره و فقط این میان افراد سودجو پول هنگفتی به جیب بزنند خواهشا در این مورد تصمیم درستی لحاظ بشه.🙏

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۱۲ ۲۲:۱۵

چرا خانه های بدون مجوز در قصر دشت شیراز ساخته میشوند و شهرداری هیچ توجهی ندارد

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۱۲ ۲۲:۳۳

درختانی که به جای باغچه در جوی های آب کاشته اید را دریابید .زیرا اطراف تنه آن ها را بجای خاک مناسب ، سیمان و سنگ پوشانده اند .خیابان ولیعصر قصردشت نمونه بارز آنست تا کنون چندین پیام فرستاده ام گویا گوش شنوایی نیست .

avatar
دیروز ۰۱:۰۱

پروانه چاه بده الان نزدیک 28سال چاه ما خشک شده وهیچ کسی هم جواب گو نیست پدرم برادرام باید برن کارگری

avatar
دیروز ۱۴:۱۸

با سلام کاش با این‌همه پتانسیل گردشگری و توریستی شیراز و شرایطی اقلیمی خوب شهرداری تعدادی قابل توجه از بالن‌های رنگارنگ بزرگ و با رنگ‌بندی سنتی و شاد در آسمان شیراز مستقر میکردند که در شب هم نور مناسب داشته و زیبایی شب و روز بیشتری به این شهر خاص میداد.

avatar
دیروز ۱۶:۱۴

باغات اطراف کمربندی شیراز و منطقه اهل بیت متاسفانه هر روز ساخت و ساز غیر قانونی زیاد شده و طبیعت زیبای شیراز مخرب کردند

avatar
دیروز ۱۶:۲۴

درود ۳۰۰۰هکتارباغ فقط کمتدازنصف آن مانده که بسرعت درحال خشکاندن وتبدیل به ساختمان است امیداست شهرداری بتواند درحفظ آن موفق باشد

avatar
دیروز ۱۶:۲۶

سلام بايد سر پناهی باشد تا باغی احیا شود تا از آن استفاده و رسیدگی کنند..

avatar
دیروز ۱۷:۰۴

با سلام ایابرای زمین‌های که در حریم شهر شیراز هستند مثل زمین‌های اطراف کمربندی حشمت‌الله دینکانی برنامه ای در نظر دارید

avatar
امروز ۱۰:۱۸

درکوچه ۲۴ همت شمالی جنب کلانتری ساکن هستیم.از صدای تنفرآمیز اره برقی وصدای سقوط درختان، آرام وخواب نداریم .تورا به هرکسی می پرستید ، اقدام کنید. در پیاده راه شهید رادار هم مرتب صدای بریدن درختان میاد. در باغها که باز میشه ، از هجوم این تعداد افغانی ، اشگ آدم در میاد.کجا داریم میریم ؟فقط خدا به دادمون برسه .این باغها ریه شهر شیرازه