• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403041308684
  • خبرنگار : 50646

خانواده سبز ایرانی معرفی می‌شود

خانواده سبز ایرانی معرفی می‌شود

ایسنا/گیلان رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط‌ زیست گیلان با دعوت از گیلانیان در ثبت اطلاعات در فراخوان انتخاب خانواده سبز، گفت: این مهم به منظور شناسایی، ارتقاء و حمایت از زیست بوم خانواده ایرانی بوده و مهلت ثبت‌نام علاقمندان تا ۱۵ تیرماه است.

الهه کلانتری امروز ۱۳ تیرماه در گفت‌وگو با ایسنا درباره فلسفه شکل‌گیری انتخاب فراخوان خانواده سبز، اظهار کرد: این فراخوان برخاسته از تفاهم‌نامه منعقده مابین سازمان حفاظت محیط زیست و معاونت امور زنان ریاست جمهوری است. 

وی با بیان اینکه «رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه» از تابستان ۱۴۰۲ توسط معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با همکاری دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در ۹ بخش مشتمل بر موضوعات مختلف از جمله «محیط زیست و خانواده» آغاز به کار کرد، افزود: رویداد فراخوان انتخاب خانواده سبز سکویی برای شناسایی، ارتقا و حمایت از زیست بوم خانواده ایرانی توسط نوآوران اجتماعی و فعالان مردمی و روایتگر پیشرفت خانواده و نقش آن در جامعه مبتنی بر الگوی خانواده ایرانی - اسلامی به جهان است. 

رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط‌ زیست گیلان گفت: فراخوان انتخاب خانواده سبز نیز با هدف ترویج تصویری پویا، مولد و بالنده از خانواده دوستدار محیط زیست و نهادینه سازی سبک زندگی سبز و پایدار در مسیر آگاه‌سازی و توانمندسازی خانواده‌های ایرانی طراحی شده است.

کلانتری درباره اقدامات این اداره کل در راستای ارتقاء سطح آگاهی‌های زیست محیطی بانوان و خانواده، خاطرنشان کرد: با همکاری تعدادی از سازمان‌های مردم نهاد و کارشناسان مجرب و متخصص نسبت به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در مدارس، خانه‌های محیط زیست و... اقدام کردیم و اقشار گوناگونی از مردم از جمله بانوان خانه‌دار، دانش آموزان، دبیران، دهیاران و... را با برگزاری کارگاه‌ها و همایش‌ها و جشنواره‌ها آموزش دادیم.

خانواده سبز ایرانی معرفی می‌شود

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ جمعا ۱۹۸ کارگاه آموزشی با ۷۴ هزار و ۱۹۱ نفر/ساعت در مدارس و دیگر مکان‌ها برگزار شد، افزود: در همان سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴۹ کارگاه در خانه‌های محیط زیست اجرا شد.

رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط‌ زیست گیلان تصریح کرد: در سال۱۴۰۳، تعداد ۶۱ برنامه در خانه‌های محیط زیست اجرا شدند و ۳۴ برنامه با ۱۹۳۶ نفر/ساعت در مدارس و دیگر مکان‌ها در راستای اعتلاء فرهنگ محیط زیست میان اقشار گوناگون جامعه برگزار شد.

کلانتری تاکید کرد: مطمئنا در میان خانواده‌های با فرهنگ گیلانی تعدادی زیادی دارای ویژگی‌ها و محورهای یادشده در فراخوان هستند، بنابراین این فراخوان اطلاع رسانی شده و انتظار می‌رود با توجه به محورهای یاد شده عده‌ای نسبت به ثبت نام در سامانه مربوطه اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha