• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۲۳:۰۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403041208427
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان مطرح کرد

افتتاح ۳۹۹۴ واحد مسکن مهر گیلان در دولت سیزدهم

افتتاح ۳۹۹۴ واحد مسکن مهر گیلان در دولت سیزدهم

ایسنا/گیلان مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، با اشاره به افتتاح ۳۹۹۴ واحد مسکن مهر در دولت سیزدهم، عنوان کرد: طی سه سال گذشته ۵۶۶۳ واحد در قالب ۱۶۲۳ پروژه نوسازی واحدهای مسکونی در محدوده بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری نیز اجرایی شده است.

محمدرضا فلاحتگر امروز، ۱۲ تیرماه در شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان گیلان، با اشاره به عملکرد سه ساله دولت سیزدهم در حوزه مسکن، اظهار کرد: در دولت سیزدهم ۱۱۰ هزار و ۲۳۷ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن استان گیلان ثبت نام کردند و ۲۶ هزار و ۵۷۲ متقاضی تایید نهایی(حائز چهار شرط) شدند.

وی از تخصیص پروژه برای ۷۰۳۱ متقاضی و تامین زمین برای ۱۲ هزار و ۳۳۰ واحد خبر داد و افزود: در سه ساله دولت سیزدهم، ۱۶۶ هکتار زمین تامین و ۱۰ هزار و ۱۷۷ واحد شروع شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان تعداد پروانه های صادر شده در بخش خصوصی طی سه سال اخیر را ۷۱ هزار و ۷۵۵ واحد دانست و اضافه کرد: تسهیلات مسکن خودمالک شهری به ۳۸۲۷ واحد پرداخت شده است.

فلاحتگر با اشاره به افتتاح ۳۹۹۴ واحد مسکن مهر در دولت سیزدهم، عنوان کرد: در دولت سیزدهم با ۷۴ دستگاه آسانسور، ۱۱ میلیارد تومان اعتبار و ۹۴۷ تن قیر رایگان به مسکن مهر گیلان مساعدت شد.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم به ۱۰۱۹ واحد تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: ۵۶۶۳ واحد در قالب ۱۶۲۳ پروژه نوسازی واحدهای مسکونی در محدوده بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری نیز اجرایی شده است.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی گیلان از واگذاری زمین گروهی به ۱۰۹۱ خانوار و جوانی جمعیت به ۶۶۴ خانوار در دولت سیزدهم خبر داد و اضافه کرد: تاکنون بالغ بر ۲۷۰۰ متقاضی جوانی جمعیت ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه ۱۳ هزار و ۳۰۰ مترمربع زمین به بنیاد مسکن استان گیلان جهت ساخت ۳۵۱ واحد مسکن محرومین تخصیص یافته است، بیان کرد: برای نخستین بار در دولت سیزدهم ۳۸۱۵ واحد نهضت ملی مسکن را با روش های نوین و صنعتی سازی اجرایی کردیم.

فلاحتگر با اشاره به فعالیت ۱۵ هزار و ۲۶۳ بنگاه معاملات ملکی در سطح استان، ۱۴ هزار و ۷۶۱ بنگاه را دارای پروانه دانست و یادآور شد: در راستای کنترل و تنظیم بازار املاک و مستغلات استان گیلان، ۱۱ هزار و ۲۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام و ۱۴۲۹ فقره پرونده تعزیراتی تشکیل شده که ۱۵۷ واحد صنفی متخلف و فاقد پروانه مجاز را پلمب کردیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه ۱۹ هزار و ۱۳۳ قرارداد در سامانه خودنویس(سامانه ثبت قراردادهای معاملات املاک و مستغلات) طی چهار ماه گذشته ثبت و ۱۶ هزار و ۲۰۹ قرارداد تکمیل شده است، تصریح کرد: در سه ساله دولت سیزدهم ۱۴۸۵ سند مالکیت دفترچه ای دولت را به سند تک برگی تبدیل کردیم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت مصوبات سفر اول رئیس جمهور به استان گیلان، گفت: از ۱۵ مورد مصوبات سفر، چهار مصوبه به بهره برداری رسیده، پنج مصوبه دارای پیشرفت بالای ۸۰ درصد و ۶ مصوبه دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد است.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی گیلان، کل اعتبارات پیش بینی شده برای مصوبات سفر را ۳۵۲ میلیارد تومان دانست که تاکنون ۱۸۵ میلیارد تومان آن تخصیص یافته و متذکر شد: ۱۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات سایر برای این مصوبات هزینه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha